تاریخ انتشار: یکشنبه 1398/01/18 - 15:24
کد خبر: 307599

براساس توافق دو کشور؛

شعبه بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران در کربلا تاسیس می‌شود

در دیدار هیئت دانشگاه علوم پزشکی تهران با وزیر آموزش عالی و تحقیقات علمی عراق طرفین درباره ایجاد شعبه بین‌الملل این دانشگاه در استان کربلا به اتفاق‌نظر رسیدند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از دانشگاه علوم پزشکی تهران، رامین کردی، معاون بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران و هیئت همراه با رویکرد راه‌اندازی نخستین شعبه دانشگاه در عراق با وزیر آموزش عالی و تحقیقات علمی عراق و جمعی از مسئولان دانشگاه‌های این کشور دیدار کردند.

کردی، معاون بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران در توضیح برنامه این سفر گفت: در دیدار هیئت دانشگاه با وزیر آموزش عالی و تحقیقات علمی عراق که از اهمیت به سزایی برخوردار بود، طرفین در خصوص مقوله ایجاد شعبه بین‌الملل دانشگاه در استان کربلا به اتفاق‌نظر رسیدند.

وی تصریح کرد: همچنین توافقاتی در خصوص پذیرش ۵۰ نفر از اعضای هیئت علمی این کشور در دوره‌های شش ماهه تا یک ساله فرصت مطالعاتی دانشگاه مشروط به چاپ مقاله توسط آن‌ها در بازه زمانی گذراندن این دوره‌ها نیز صورت گرفت.

کردی افزود: در این راستا قرار شد مراکز تحقیقاتی و گروه‌های آموزشی که امکان پذیرش اساتید عراقی را دارند، توسط دانشگاه علوم پزشکی تهران معرفی شوند.

معاون بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه داد: در این دیدار به ظرفیت‌های مرکز «سل تراپی» دانشگاه بصره و مرکز تحقیقات سرطان دانشگاه بغداد نیز اشاره شد و توافقاتی برای راه اندازی مرکز تحقیقاتی مشترک دانشگاه علوم پزشکی تهران با دو مرکز تحقیقاتی یاد شده صورت گرفت.

وی با اشاره به اینکه همچنین فرصت دیدار با دبیر بورد پزشکی عربی عراق، مسئول بورد پزشکی این کشور و مسئولان بورد‌های پزشکی رشته‌های مختلف فوق تخصصی نیز فراهم شد، اظهار داشت: در این نشست نیاز‌های هریک از این بورد‌ها که عموماً درخواست برگزاری دوره‌های دو ماهه تا دو ساله به صورت فلوشیپ و فوق تخصصی بود، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

کردی حیطه‌های مورد درخواست برگزاری این دوره‌ها را شامل هماتولوژی و آنکولوژی، روانپزشکی کودکان، پیوند کبد، آی سی یو، درد، بیهوشی قلب، جراحی قلب، جراحی قلب کودکان، جراحی کودکان، پیوند مغز و استخوان، پزشکی هسته‌ای، بیولوژی، رادیولوژی اسکلتی عضلانی، رادیولوژی مداخله‌ای دانست و گفت: در این زمینه‌ها قرار شد دبیران بورد‌های تخصصی نیاز‌های خود را پس از ارتباط با رؤسای گروه‌های آموزشی مربوطه در دانشگاه علوم پزشکی تهران ارائه کنند تا برنامه‌های عملیاتی جهت اجرا طراحی شود.

معاون بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران به بازدید از شهر پزشکی بغداد نیز اشاره کرد و اظهار داشت: این مرکز ۳ هزار و ۵۰۰ تخت خوابی از امکانات و ظرفیت‌های قابل‌توجهی در حیطه پزشکی برخوردار است.

وی از برگزاری نشستی مشترک با رئیس نظام پزشکی عراق خبر داد و گفت: همکاری‌ها در زمینه‌هایی، چون تبادل اساتید و دانشجویان، تعریف دوره برای پرستاران و پزشکان عراقی در زمینه‌های پیوند کبد و پیوند مغز و استخوان و حضور اعضای هیئت علمی دانشگاه در عراق برای برگزاری دوره‌های مختلف از جمله درخواست‌های مطرح شده طی این نشست بود.

کردی اضافه کرد: در این بخش نیز مقرر شد درخواست‌های طرف عراقی به گروه‌های آموزشی مربوطه برای برنامه‌ریزی و اجرا ارائه شود.

معاون بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران به ملاقات با رئیس دانشگاه کوفه نیز اشاره کرد و بیان داشت: این دانشگاه پیش از این با دانشکده فناوری‌های نوین پزشکی در خصوص برگزاری دوره مشترک کارشناسی ارشد نانومدیسین Nanomedicine به توافقاتی دست یافته بود که در این دیدار با اعلام موافقت وزارت آموزش عالی و تحقیقات علمی عراق، برگزاری این دوره از سال جاری نهایی شد.

وی با بیان اینکه دیدار با مسئولان مرکز مطالعات و پژوهش‌های کربلا نیز زمینه ساز بازدید از بیمارستان در حال ساخت آستان مقدس امام حسین (ع) شد، افزود: آستان مقدس امام حسین (ع) زمینی به وسعت ۶۰ هزار مترمربع برای ایجاد شعبه دانشگاه در کربلا خریداری کرده که نقشه‌های اولیه آن به هیئت دانشگاه ارائه و مقرر شد مورد بازبینی تخصصی قرار گیرد و به این مجموعه بازخورد داده شود.

کردی ادامه داد: این در حالی است که از حدود شش ماه پیش تیم عملیاتی راه‌اندازی این شعبه با حضور نمایندگان تام‌الاختیار دانشکده‌های مختلف دانشگاه تشکیل شده و طی نشست یادشده ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌ها و برنامه‌ریزی‌های انجام شده، نیاز‌های ساختمانی و تجهیزاتی به آستان مقدس امام حسین (ع) اعلام شد.

معاون بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران خاطرنشان کرد: باوجود علاقه‌مندی دانشگاه‌های برجسته اروپایی و آمریکایی برای راه‌اندازی شعب در کشور عراق باعث افتخار است که با موافقت نظام آموزش عالی این کشور و همکاری و پشتیبانی آستان مقدس امام حسین (ع)، دانشگاه علوم پزشکی تهران به عنوان دانشگاهی شناخته شده در منطقه در آستانه ایجاد شعبه خود است.

کردی اظهار امیدواری کرد که با ایجاد این شعبه گامی مؤثر در راستای آموزش اساتید دانشگاه‌های مختلف عراق و پاسخگویی به نیاز‌های آموزشی، پژوهشی و درمانی در منطقه و عراق برداشته و بیش از پیش نام دانشگاه در عرصه بین‌الملل مطرح شود.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
پرسپولیس صدرنشین شد
کاپیتان پرسپولیس مصدوم شد
اتفاقی عجیب در آبادان؛ پرسپولیس مقابل نفت هیچ هواداری در ورزشگاه نداشت
وزیر ارتباطات: ۵۰ درصد به سرعت اینترنت افزوده می‌شود
امیرعبداللهیان: با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم اسرائیل پاسخ می‌دهیم
سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود
دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالت در نیویورک
گوترش: توقف درگیری‌ها در غزه از تنش‌های گسترده در خاورمیانه جلوگیری خواهد کرد
سیاستمدار اسرائیلی: در یک قدمی رسوایی هستیم، نه پیروزی
اعلام نتایج آزمون آموزگاری تا پایان فروردین
اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته
امدادرسانی به ۵۳۰۰ نفر در ۸ استان جنوبی
مدیرعامل شرکت واحد:جای خانم ها و آقایان در اتوبوس‌های BRT تغییر می‌کند
جلال ملکی: آتش سوزی در پایانه شرق نبود؛ انفجار صحت ندارد
فوری/ انفجار مرگبار در ترمینال شرق تهران/ چند نفر کشته شدند؟
حادثه در پایانه شرق تهران در اثر انفجار کپسول گاز
واکنش متفات معاون وزیر ورزش به گشت‌ ارشاد +عکس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top