تاریخ انتشار: دوشنبه 1398/01/19 - 14:11
کد خبر: 307753

غفاری: قوانین محدود کننده فعالیت دانشجویان بازنگری شود

معاون فرهنگی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به نقش جوانان در بیانیه گام دوم انقلاب، گفت: قوانین فعالیت فوق درسی دانشجویان نیاز به بررسی دارد و در برخی موارد که برای فعالیت آنها ایجاد ترمز و موانع می کند، باید بازنگری شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از ایرنا، غلامرضا غفاری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایرنا در خصوص تحقق اهداف بیانیه گام دوم انقلاب که توسط رهبر معظم انقلاب ارائه شده است، اظهار کرد: پیشرفت و تعالی کشور در گرو تحقق خواسته های جوانان است. تلاش مسئولان در درجه اول باید ایجاد بستر های بیشتر برای فعالیت آنها باشد.

بیانیه «گام دوم انقلاب» 22 بهمن ماه خطاب به ملت ایران و به‌ ویژه جوانان که به ‌مثابه منشوری برای «دومین مرحله‌ی خودسازی، جامعه‌پردازی و تمدن‌سازی» خواهد بود توسط رهبر معظم انقلاب ابلاغ شد.

غفاری ادامه داد: به نوعی نشاط، امید و اعتماد دانشجویان برای اقدامات عملیاتی نیازمند فراهم کردن بستر فعالیت توسط مسئولان است. نیاز است در راستای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب فرصت های فراوانی در حوزه های مختلف در اختیار دانشجویان قرار گیرد.

معاون فرهنگی وزیر علوم تصریح کرد: قوانینی که دایره فعالیت دانشجویان را تعریف می کند باید تسهیل کننده و سرعت بخش اقدامات باشد و از فعالیت آنها جلوگیری نکند. قطعا مراسم های علمی و انتشار نشریات دانشجویی برای تقویت نشاط و پویایی بین دانشجویان نیاز است.

به گفته غفاری بخشی از وظیفه دانشگاه بستر آفرینی و ایجاد زمینه ای است تا دانشجویان نقش مورد انتظار خود را ایفا کنند.

وی با اشاره به اینکه این بیانیه بیشتر خطاب به جوانان است، توضیح داد: همواره قوه محرکه هر جامعه ای جوانان هستند به ویژه جوانانی که در دانشگاه ها حضور دارند در نتیجه وظیفه معاونت فرهنگی نیز ایجاد روحیه عملیاتی درآنها است.

معاون فرهنگی وزیر علوم در خصوص نقش دانشگاه ها در تحقق بیانیه گام دوم رهبر انقلاب، عنوان کرد: در راستای تحقق بیانیه به ویژه بخش های توسعه ای که رهبری بیان کردند، باید اقدامات فراوانی در دانشگاه ها انجام شود.

وی ادامه داد: در شاخص های توسعه ای بیانیه گام دوم علم رتبه اول را دارد و طبیعتا تحقق این موضوع بر عهده دانشگاه ها و وظیفه ذاتی آنها است. آنچنان که پیش تر نیز دانشگاه ها در رشد و توسعه علمی پیش قدم بوده و دستاوردهای خوبی داشته اند.

این مقام مسئول در وزارت علوم اظهار کرد: مطلوب است دانشگاه ها برای تحقق آنچه که به عنوان هدف و اولویت های نظام جمهوری اسلامی تعریف شده است با سرعت و دغدغه بیشتری نسبت به آنها اهتمام داشته باشند و به حوزه های پژوهشی بیشتر ورود کنند.

غفاری همچنین افزود: علم و پژوهش باید پاسخگوی مشکلات، تنگناها و کاستی ها در تمامی حوزه ها اعم از فنی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی باشد. همچنین دستاورد های بیشتر در رفع مسائل جامعه، پیشرفت و تحقق آرمان های کشور را در بر دارد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top