تاریخ انتشار: سه شنبه 1398/01/20 - 15:35
کد خبر: 307927

بیانیه تشکل‌های دانشجویی شهید بهشتی در رد شایعات علیه سپاه

تشکل‌های دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی اقدام آمریکا علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را محکوم و اذعان کردند: تروریستی خطاب کردن سپاه سندی برای ایستادگی و مقاومت آن است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ به مناسبت روز ملی فناوری هسته‌ای و همچنین در پاسخ به اقدام خصمانه آمریکا در تروریستی خطاب کردن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، بسیج دانشجویی، انجمن اسلامی دانشجویان و جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی در بیانیه‌ای مشترک صادر کردند.

در ابتدای این بیانیه نوشته شده است: امروز در حالی روز ملی فناوری هسته‌ای را گرامی می‌داریم که حدود ۹ سال از شهادت مظلومانه استاد معظم، دکتر مجید شهریاری؛ استادی که توسعه بخش عظیمی از صنعت هسته‌ای کشور مرهون زحمات اوست، می‌گذرد. اگر امروز در کشورمان روزی به نام روز فناوری هسته‌ای وجود دارد فقط و فقط حاصل تلاش‌های دانشمندان هسته‌ای و خصوصاً شهدای این عرصه مهم علمی انقلاب است.

در این بیانیه آمده است: امروز در حالی به استقبال جشن روز ملی فناوری هسته‌ای می‌رویم که دیگر تقریباً اثری از سرعت گذشته در پیشرفت صنعت هسته‌ای ما باقی نمانده است. نگاه خودتحقیری و غیرمعتمد به توان و انگیزه‌های داخلی بیش از ۵ سال است که صنعت هسته‌ای را از متن به حاشیه رانده است.

تشکل‌های دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی بیان کردند: امروز از صنعتی که روزی ابزار چانه‌زنی ما در عرصه بین‌المللی بود صرفاً یاد و خاطره‌ای باقی مانده است. برجام قراردادی بین‌المللی بود که با فشار دولت تدبیر وامید به امضا رسید تا مشکل آب خوردن مردم حل شود. قراردادی که می‌بایست در آن، پیش‌بینی‌های لازم برای بدعهدی طرف‌های مقابل انجام می‌شد! اما چشم‌های لیبرال غرب پرست مانع از آن شد تا گوش شنوایی بماند که توصیه‌های امام امت را جدی بگیرند و البته با قبح تمام، خیرخواهان ملت را، دلواپسان افراطی نامیدند.

در ادامه آمده است: از همان روز اول امضا توافق‌نامه، کارشکنی‌ها و بدعهدی‌های طرف مقابل با اجرای ۱۰۰ درصدی مفاد برجام از جانب دولت ما پاسخ داده شد و این عمل منفعلانه از جانب دولت به‌اصطلاح تدبیر وامید دشمن را در کارشکنی و بدعهدی خود مصمم‌تر کرد.

تشکل‌های دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی خاطرنشان کردند: امروز در آستانه یک‌سالگی خروج یک‌جانبه دولت جنایت‌کار آمریکا از این قرارداد بین‌المللی هستیم. یک سالی که مضحک‌ترین لفاظی‌های سیاسی از جانب سایر اعضای برجام در آن ثبت و ضبط گشته است.

این تشکل‌ها افزودند: همان یک سالی که شدیدترین فشارهای اقتصادی به مردم استضعاف کشیده ایران وارد شد و سوء مدیریت دولت در حوزه معیشت مردم، نمک تازه‌ای بر زخم‌های این ملت قهرمان و سربلند بود. مگر رئیس‌جمهور ما در همان شب خروج ترامپ از برجام نگفت که در طی چند هفته آینده در مورد سرنوشت برجام تصمیم خواهیم گرفت؟ چه شد؟ یک سال گذشت ولی گویا هنوز آن چند هفته مدنظر رئیس‌جمهور فرا نرسیده است!

در ادامه بیان شد: اروپایی‌ها در ادوار مختلف تاریخ انقلاب اسلامی این موضوع را اثبات کرده‌اند که هیچ‌گاه دست از حمایت از ایالات‌متحده برنداشته‌اند و رابطه اروپا با آمریکا مثل رابطه برادر بزرگ با کوچک است. اروپایی که هرزمانی فرصتی برایش فراهم آمده از پشت به ما خنجر زده و همواره در جایگاه طلبکار خود را نشان می‌دهند. در این یک‌ساله اخیر با حرف درمانی و بیانیه بازی سعی در نشان دادن مستقل بودن خود و حمایت از پیکر بی‌جان برجام داشته‌اند حال آنکه کارنامه اروپائیان در موضوع برجام سیاه و غیرقابل‌دفاع است.

تشکل‌های دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی تصریح کردند: آیا وقت آن نرسیده است که دولت محترم از فاز انفعال خارج شده و از خود عملی انقلابی و در شأن نظام جمهوری اسلامی نشان دهد؟ برجامی که اقتصاد و معیشت و محیط‌زیست کشور به آن گره زده شد و متعدد شعارهای غیرواقعی و غیرعقلانی حول آن داده شد، آیا وقت آن نرسیده که کارکردش معین شود. این اعمال منفعلانه موجب شد دشمن وقیح یک گام فراتر نهد و به خود اجازه بازرسی از سایت‌های علمی و مراکز دانشگاهی، ازجمله دانشگاه علم و صنعت و دانشگاه کاشان و صنعتی شریف را بدهد.

این تشکل‌ها بیان کردند: افرادی تحت لوای بازرس ولی در حقیقت به‌عنوان جاسوس پا در مکان‌هایی گذاشتند که روزگاری محل آموزش و علم‌آموزی شهدای هسته‌ای ما بوده است. دانشگاه شهید بهشتی به‌عنوان قطب صنعت هسته‌ای کشور و محل خدمت اساتید بزرگی چون شهید شهریاری، خط قرمز جنبش دانشجویی انقلابی است و با جاسوسان آژانس انرژی هسته‌ای همان‌گونه برخورد خواهند کرد که با یک سارق غدار برخورد می‌کنند و چون پاسبان‌های محافظ کاروان، از حیثیت علمی مقدس و عزیز دانشگاه مراقبت خواهیم کرد. همان‌گونه که تا به امروز این کار را انجام داده‌ایم.

تشکل‌های دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی در پایان خاطرنشان کردند: تروریستی خطاب کردن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سند و حجتی دیگر برای ایستادگی و مقاومت و دوری از انفعال چشم دوختن به غرب است.

((اینان می‌خواهند بیایند با اساتید ما محققین ما مصاحبه کنند آن‌هم در مورد یک پیشرفت بومی علمی در کشور. این را همه بدانند این اجازه مطلقاً داده نخواهد شد. مقام معظم رهبری))

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
خدمات رسانی به ۱۰هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی
ترافیک سنگین در جاده چالوس
ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از طریق برنامه‌های فرهنگی
حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی پروژه الماس مال صادر شد
اعمال محدودیت های ترافیکی راهپیمایی مردمی حمایت از اقدام سپاه
مدارس پنجشنبه و جمعه آخر هفته‌ها به خانواده‌ها اختصاص می‌یابد؟
ارتباطات استان سیستان و بلوچستان پایدار است
هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول است
به بهانه اختلال در کار؛ گوگل کارمندان معترض به همکاری با رژیم صهیونیستی را اخراج کرد
پلمب ۱۰ مؤسسه پایان نامه فروشی در روزهای آینده
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
پرسپولیس صدرنشین شد
کاپیتان پرسپولیس مصدوم شد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top