تاریخ انتشار: چهارشنبه 1398/01/21 - 01:44
کد خبر: 307984

در اعتراض به رفتار خصمانه آمریکا صورت گرفت؛

تجمع دانشجویان دانشگاه‌های تهران در حمایت از سپاه

دانشجویان دانشگاه‌های تهران در اعتراض به اقدام آمریکا مبنی بر تروریستی دانستن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، تجمع کردند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ دانشجویان دانشگاه‌های تهران، صنعتی امیرکبیر، علم و صنعت، شهید بهشتی و علامه طباطبایی در مساجد دانشگاه‌ها اقدام آمریکا مبنی بر تروریستی دانستن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را محکوم کردند.

دانشجوی دانشگاه صنعتی شریف: امریکا، دشمن آرمان خواهی و صلح است

یک دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد رشته فلسفه علم دانشگاه صنعتی شریف، آمریکا را دشمن آرمان خواهی و صلح جهانی برشمرد.

مهدی طهماسبی در حاشیه تجمع ضد امریکایی امروز دانشجویان و استادان دانشگاه صنعتی شریف گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نماد آرمان خواهی ملت ایران است.

وی افزود: هر جا که سپاه پاسداران ورود کرده در نهایت به صلح انجامیده است.

این دانشجوی دانشگاه صنعتی شریف گفت: بیشتر کشور‌ها فقط به منافع اقتصادی خود می‌اندیشند و تعداد معدودی از کشور‌ها در پی آرمان خواهی هستند.

طهماسبی افزود: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تجلی آرمان خواهی ملت ایران است که آمریکا با آن دشمنی می‌کند.

استاد دانشگاه شریف: ​ایران نیز آمریکا را تحریم کند

یک استاد دانشگاه صنعتی شریف از ایرانیان درخواست کرد تا به نوبه خود آمریکا را تحریم کنند.

رسول جلیلی در حاشیه تجمع اعتراض آمیز دانشجویان و استادان دانشگاه صنعتی شریف علیه آمریکا گفت:​ دانشجویان و ایرانیان نیز می‌توانند آمریکا را با نخریدن اجناسی که به آمریکا سود مالی می‌رساند تحریم کند.

این استاد دانشگاه که خود در سال ۹۱ به سبب حمایت ایران از دسترسی آزاد به اطلاعات توسط خزانه داری آمریکا تحریم شده است، افزود: دانشجویان ایرانی نیز می‌توانند برای ادامه تحصیل دانشگاه‌های آمریکا را اولویت قرار ندهند و از دیگر دانشگاه‌های معتبر جهان استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه تجمع امروز در محکومیت اقدام قبیح آمریکا علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است افزود: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در روزی که به نام پاسدار و میلاد سرور آزادگان جهان امام حسین (ع) است، تروریست نامیده می‌شود درحالیکه امروز سپاه پاسداران تحکیم و تثبیت شد همانگونه که پس از انقلاب اسلامی متولد شد.

جلیلی بابیان اینکه سپاه، نماداستقلال طلبی در جمهوری اسلامی است، گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تنها یک نهاد نظامی نیست بلکه نهادی سیاسی، فرهنگی و اجتماعی است که خدمات متنوعی به مردم ایران و کشور‌های منطقه ارائه می‌دهد.

­تجمع دانشگاهیان دانشگاه تهران در محکومیت اقدام امریکا

تعدادی از دانشجویان و استادان دانشگاه تهران در محکومیت اقدام آمریکا درباره اعلام کردن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان گروهی تروریستی؛ در این دانشگاه تجمع کردند.

این تجمع پس از اقامه نماز جماعت ظهر و عصر در محوطه مسجد این دانشگاه برگزار شد.

این افراد ضمن محکوم کردن اقدام امریکا؛ شعار‌های مرگ بر امریکا، مرگ بر اسراییل و مرگ بر انگلیس سر دادند. این تجمع با قرائت بیانیه‌ای پایان یافت.

در این بیانیه امده است سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی؛ یکی از دستاورد‌های ملت ایران است و ضمن نقش داشتن در ایجاد امنیت در عرصه‌های گوناگون سازندگی، عمرانی و مسایل فرهنگی نقش آفرین بوده است.

همچنین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بر اساس قانون اساسی یکی از نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران است که از دستاورد‌های انقلاب پاسداری کرده است.

­آمریکا در صدد ضربه زدن به این رکن رکین انقلاب برآمده است و در اقدامی ماجراجویانه سپاه را به عنوان سازمانی تروریستی اعلام کرده است.

مضحک است که نیروی دفاعی را تروریست اعلام می‌کند و این اقدام سبک سرانه برای ملت ایران تازگی ندارد و رفتار جدیدی برای ملت ایران نیست.

دانشگاهیان در دانشگاه‌های علم و صنعت و شهید بهشتی هم فریاد ضد آمریکا

این اقدام تبعات سنگینی برای آمریکا دارد و جوانان ایران اسلامی انتظار دارند که مسؤولان در نهاد‌های مختلف اقداماتی مناسب برای برخورد با این رفتار آمریکا داشته باشند.

دانشجویان و اساتید دانشگاه‌های علم و صنعت و شهید بهشتی نیز هم صدا با سایر دانشگاهیان ظهر امروز با تجمع در مساجد این دانشگاه‌ها اقدام نسنجیده و ماجراجویانه رژیم آمریکا را محکوم و حمایت همه جانبه خود را از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام کردند.

در این تجمع دانشگاهیان با سر دادن شعار‌های «من یک سپاهی هستم» و «مرگ بر امریکا» ضمن اعلام انزجار از اقدامات ضد ایرانی، رژیم آمریکا، با صدور بیانیه‌ای اقدام احمقانه رییس جمهور دیوانه آمریکا را محکوم و تاکید کردند: همانطور که تحریم‌های ۴۰ ساله ایران از سوی آمریکا موجب افزایش قدرت ایران اسلامی شد، اقدام نابخردانه رژیم آمریکا در قرار دادن سپاه در فهرست گروه‌های تروریستی سبب اقتدار بیشتر ملت ایران خواهد شد.

نماینده دفتر، ولی فقیه در دانشگاه شریف: عصبانیت آمریکا از همراهی سپاه با مردم

مسئول نهاد نمایندگی، ولی فقیه در دانشگاه صنعتی شریف، اقدام آمریکا علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را نشاندهنده عصبانیت این رژیم از همراهی سپاه و مردم دانست.

حجت الاسلام سید فخرالدین طباطبایی در حاشیه تجمع اعتراض آمیز امروز اساتید و دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف گفت: همزمانی اقدام علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تلاش این نهاد کاملاً قانونی برای خدمات رسانی به مردم در حوادث طبیعی اخیر، نشاندهنده عصبانیت رژیم آمریکا از همراهی سپاه و مردم است.

وی افزود: امروز تجمعی به منظور محکومیت اقدام اخیر رژیم آمریکا برگزار شده است، اقدامی که نه از جنبه قوانین بین المللی و نه از جهت عرف بین المللی تأیید نمی‌شود.

مسئول نهاد نمایندگی، ولی فقیه در دانشگاه صنعتی شریف ادامه داد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نهادی کاملاً برآمده از قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران است که جایگاه، حدود و اختیاراتش کاملاً مشخص است.

طباطبایی گفت: این تجمع از سوی دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف به عنوان جامعه فرهیختگان کشور در بزرگترین دانشگاه صنعتی کشور برگزار شده است که نشاندهنده مخالفت مردم با این گونه اقدامات نادرست است.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
غوغای طوفان فلسطین در دانشگاه‌‍‌های آمریکا؛ چرا واشنگتن نگران حمایت از فلسطین هستند؟
حضور ایران در میدان رقابت قدرت های جهان در شبه‌ قاره
عملیات وعده صادق قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را نمایان کرد
مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
اولین تصاویر از امضای توافقنامه امنیتی بین ایران و روسیه
دلار ریخت
ازبکستان حریف ایران شد
آیین واگذاری مالکیت تیم‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی
۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
بیش از ۳۰۰ جنازه از گورهای جمعی در غزه پیدا شده
محکومیت بدوی توماج صالحی به اعدام
اگر اسرائیل به رفح حمله کند فلسطینی ها به خواسته ۷۰ سال خود می‌رسند
روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
اسرائیل دیر یا زود محو خواهد شد
استخوان‌ها هنوز شهادت می‌دهند!
اعلام رسمی حضور حمید مطهری در کادر فنی تراکتور
پلیس اصراری به انتقال خودروهای توقیفی با جرثقیل ندارد
این خودرو ۵۵ میلیون تومان ارزان شد
ببینید | ماجرای شکایت جالب همسر محسن قرائتی نزد رهبر انقلاب
سال گذشته میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر بود؟
چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله کننده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top