تاریخ انتشار: چهارشنبه 1398/01/21 - 10:23
کد خبر: 308065

تاثیر زمان خرید بر قیمت بلیط هواپیما

بعضی از ساعات پروازی مسافر کمتری از ساعات دیگر در طول روز دارند به طور مثال پروازی که قرار است ساعت سه صبح از فرودگاه مبدا بلند شده و به سمت مقصد پرواز کند و یا قرار است که ساعت دو یا سه صبح، وارد فرودگاه مقصد شود، طرفدار زیادی ندارد و به علت کمتر بودن مسافر در این زمان‌ها، قیمت بلیط هواپیما کاهش پیدا می‌کند، تا تمام صندلی‌های پرواز پر شوند.

خبرنامه دانشجویان ایران: قیمت بلیط هوایپما بندرعباس به تهران و سایر شهرها بر اساس چه متغیرهایی تعریف می شوند. قیمت بلیط هواپیما تابع فاکتورهای زیادی مثل زمان خرید بلیط، کلاس قیمتی بلیط، جاگیری صندلی در بدنه هواپیما، مسافت مبدا و مقصد، نام شرکت هواپیمایی  و غیره است. در این بین زمان خرید بلیط برای تعیین قیمت بلیط هواپیما از اهمیت بسیاری برخوردار است چون عوامل دیگر، عاملی ثابت در تعیین قیمت بلیط هواپیما بوده و این عامل یک فاکتور متغیر است که در طول سال می‌تواند باعث کاهش و یا افزایش قیمت بلیط هواپیما شود.

تاثیر زمان خرید بر قیمت بلیط هواپیما

زمان خرید بلیط هواپیما، با توجه به اینکه بخش عمده‌ای از خرید به طور آنلاین انجام می‌شود، کاملا در دست مسافرین قرار دارد و تصمیم آن‌ها تعیین کننده زمان خرید خواهد بود، معمولا شرکت‌های هواپیمایی و آژانس‌های مسافرتی با تبلیغات و ارائه آفرهای ویژه سعی در اثرگذاری بر تصمیم مشتریان در بازه‌های زمانی مختلف دارند. که در اکثر موارد هم موفق به انجام این کار می‌شوند. به طور کلی می‌توان تغییرات قیمت بلیط هواپیما بر حسب زمان خرید را به دسته‌های زیر تقسیم‌بندی کرد :

  1. زمان خرید در روز
  2. زمان خرید در هفته
  3. زمان خرید در ماه
  4. زمان خرید با توجه به لحظه حرکت هواپیما
  5. زمان خرید در فصل تردد هوایی

تاثیر زمان خرید بر قیمت بلیط هواپیما

زمان خرید در روز
بعضی از ساعات پروازی مسافر کمتری از ساعات دیگر در طول روز دارند به طور مثال پروازی که قرار است ساعت سه صبح از فرودگاه مبدا بلند شده و به سمت مقصد پرواز کند و یا قرار است که ساعت دو یا سه صبح، وارد فرودگاه مقصد شود، طرفدار زیادی ندارد و به علت کمتر بودن مسافر در این زمان‌ها، قیمت بلیط هواپیما کاهش پیدا می‌کند، تا تمام صندلی‌های پرواز پر شوند.

زمان خرید بلیط هواپیما در هفته
معمولا در روزهای اول و آخر هفته مسافرت‌های کاری و یا تفریحی بیشتری صورت می‌گیرد، که علت آن شروع هفته کاری و پایان آن برای مسافرهای همیشگی پرواز و تعطیلات آخر هفته برای تفریح و یا دیدار از خانواده است. اما تردد مسافرین در اواسط هفته دقیقا به علت عدم وجود دلایل بالا کمتر است. بنابراین در روزهای وسط هفته قیمت بلیط پرواز مناسب‌تر و ارزان‌تر از سایر روزهای هفته است. این عامل را می تواند در خرید بلیط هواپیما اهواز به تهران و سایر شهرهایی که مسافت طولانی دارند، را در نظر بگیرید.

زمان خرید در ماه
در بعضی از ماه‌های سال قیمت بلیط هواپیما از مبدا به مقاصد مختلف کمتر و در برخی بیشتر است. به طور مثال در ایران، در ماه اسفند مدارس باز است و کارهای اداری به علت نزدیک شدن به پایان سال و نیاز به جمع ‌بندی سالانه در اوج خود قرار دارند، مجموع این عوامل باعث کاهش تعداد درخواست برای سفر با هواپیما در اسفند ماه می‌شود. اما در ماهی مثل تیر که مدارس تعطیل شده و کارهای اداری زمانشان قابل تغییر و تنظیم است و الزامی برای اتمام آن‌ها تا پایان ماه کاری وجود ندارد، تردد مسافرین با هواپیما افزایش پیدا کرده و در نتیجه قیمت بلیط هواپیما نیز روندی صعودی خواهد داشت.

زمان خرید با توجه به لحظه حرکت هواپیما
حتما اسم بلیط‌ ارزان لحظه آخری و پای پرواز را شنیده‌اید و اگر تا به حال موفق به خرید یکی از این بلیط‌ها شده باشید، تحت تاثیر قیمت بسیار ارزان آن قرار گرفته‌اید. پرواز هواپیما‌های مسافربری و ساعات حرکت آن‌ها به طور سالانه برنامه‌ریزی شده و اجرا می‌شوند. بنابراین روز و ساعت حرکت هواپیما قابل تغییر نیست و در صورت نبود مسافر هواپیما با صندلی خالی هم پرواز خواهد کرد. از طرفی هیچ هواپیمایی یا شرکت چارتر کننده‌ای دوست ندارد که با صندلی خالی پرواز کند، بنابراین با نزدیک شدن به زمان حرکت هواپیما، قیمت بلیط هواپیما در صورت موجود بودن، به طرز غیر قابل تصوری کاهش خواهد داد.

زمان خرید در فصل تردد هوایی
یکی دیگر از عوامل موثر در خرید اینترنتی بلیط هواپیما، زمان خرید است. در همه کشورهای جهان مثل ایران، سه فصل پروازی بالا، متوسط و پایین برای سفر از مبدا به مقصد مشخص شده است. در فصل بالا، تردد مسافرین به مقصد به علل مختلف مثل تعطیلات رسمی، برگذاری کارناوال‌ها و نمایشگاه‌ها و مراسم سنتی و غیره بسیار زیاد است و معمولا بلیط هواپیما در گران‌ترین سقف قیمتی خود قرار دارد. در فصل متوسط، که بین فصل بالا و پایین قرار دارد، تعداد تردد‌های مسافرین عادی شده و در نتیجه، قیمت بلیط هواپیما به حد معمول خود می‌رسد اما در فصل پایین که به علت بد بودن شرایط آب و هوایی مقصد، عدم وجود فستیوال و غیره در آن و یا مصادف شدن زمان پرواز با زمان اوج کار در شهر مبدا تعداد تردد مسافرین پرواز به حداقل خود می‌رسد، قیمت بلیط هواپیما نیز به حداقل رسیده، تا از پرواز هواپیما با صندلی خالی جلوگیری شود.

پس شناخت فصول پروازی هر مقصد، در خرید بلیط هواپیما، از اهمیت بالایی برخوردار است و خرید در زمان صحیح می‌تواند هزینه‌های پرواز را کاهش داده و یا ما را در بهترین وقت سال برای بازدید از یک شهر یا کشور بدون توجه به قیمت بلیط هواپیما برساند. 

برای خرید انواع بلیط سفر، ( بلیط هواپیما – بلیط قطار- بلیط اتوبوس) برای تمامی مقاصد و شهرهای گوناگون می توانید از سایت علی بابا به نشانه www.alibaba.ir استفاده کنید.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
هشدار به اسرائیل: خطا کردید و زلزله شد
هشدار نارنجی طغیان رودخانه‌ها در ۳ استان
طرح حمله اسرائیل علیه ایران اینگونه تصویب شد
معاون رئیس جمهور اسبق درگذشت +جزئیات
آقای بهجت می‌گفت این ذکر کیمیاست +فیلم
پژمان درستکار برترین مربی سال کشتی آسیا شد
حملات فسفری صهیونیست‌ها به جنوب لبنان +فیلم
قطار ملی ساخت ایران به‌زودی وارد مترو خواهد شد
وضعیت آخرالزمانی خیابان‌های دبی بعد از سیل +فیلم
سفر رئیس جمهور به استان سمنان
بن گویر خواستار اعدام زندانیان فلسطینی شد
ماجرای بامزه رحیم پور از تحقیر آمریکا +فیلم
شلیک پرسپولیس به ۳‌هدف با یک تیر!
برخورد محترمانه پلیس با یک خانم +فیلم
گریه شرور دو ریالی در لحظه دستگیری +فیلم
درخواست روسیه از شورای امنیت برای بررسی فوری تحریم اسرائیل
هشدار جدید آمریکایی‌ها به اسرائیل
مرگ قهرمان پرورش اندام در حین مسابقه
خبر جدید وزیر کار درباره تعداد تعطیلات آخر هفته
۴ گزینه اصلی اسرائیل برای پاسخ به ایران
دیدار دوستانه تیم ملی ایران با ترکیه
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top