تاریخ انتشار: شنبه 1398/01/24 - 09:19
کد خبر: 308356

۸۰ روز مانده به بزرگترین آزمون سنجش کشور؛

۱۱ ترفند برای تست‌زدن در فرصت باقی مانده تا کنکور ۹۸

۱۱ ترفند برای تست‌زدن در فرصت باقی مانده تا کنکور ۹۸

دسته‌های بعدی تست را یکبار مطابق زمان استاندارد کنکور حل کرده و پس از تمام شدن مهلت سوال های حل نشده را بدون در نظر گرفتن وقت، حل کنید. با این تکنیک میتوانید سرعت عمل خود را افزایش دهید. اشتباهات خود را پیدا کرده و علامت بزنید تا در آینده مجدد حل کنید.

به گزارش سرویس صنفی - آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ کمتر از 85 روز دیگر به کنکور سراسری سال 98 فرصت باقی مانده است و اگر از حدس و گمان ها درباره تعویق این آزمون عبور کنیم این روزها داوطلبان سرسخت در حال تست زنی های «سنگین» هستند، اما چه اندازه و چند مرحله تست بزنیم؟، سعید هاشمی به این سوال پاسخ داده است.

1- برای پاسخ به اولین دسته، زمانی برای خود در نظر نگیرید. بعد از زدن تست ها، اشکالات خود را برطرف کنید. همه پاسخها حتی تست هایی که جواب صحیح داده اید با دقت مطالعه و بررسی کنید. شاید پاسخنامه راه حل کوتاه تر و مناسب تر ارائه کرده باشد.در اینصورت آن راه حل را جایگزین راه حل خود کنید.

۱۱ ترفند برای تست‌زدن در فرصت باقی مانده تا کنکور ۹۸

2- حل تست را تا رسیدن به نمره حد نصاب ۷۰ تا ۹۰ درصد ادامه دهید. برای هر موضوع، تا اندازه ای تست بزنید که احساس کنید به خوبی یاد گرفته اید؛ هر چند که همه تست ها حل نشده باشند. در این مرحله نباید در حل تست دچار افراط شوید. افراط در تست زنی باعث، اتلاف وقت میشود و پیشرفت شما را در سایر دروس کند می‌کند.

3-  پاسخ های خود را در همان کتاب وارد نکنید، کتاب را تمیز نگه دارید تا در صورت لزوم بتوانید تست های قبلی را حل کنید.

4-  اگر نمره اولین دسته از تست ها کمتر از ۶۵ تا ۷۰ درصد باشد، تست زدن را متوقف میکنیم. در این حالت ادامه حل تست بی فایده است و پیشرفتی در کار نخواهد بود. باید دوباره برگردیم درس را کامل تر و دقیق تر از قبل بخوانیم. کسانی که درس را خوب نمیخوانند و به سراغ تست ها میروند عملا وقت بیشتری را از دست میدهند.

5- در دروس تمرینی و مفهومی لازم است ۱۰ درصد از تست های هر موضوع را به عنوان نمونه و مثال، بدون زمانبندی حل کنیم. سپس پاسخ آنها را به دقت بخوانیم و دانش خود را کامل تر کنیم. بدین ترتیب با شکل های تستی مطالب هم آشنا می شویم. هدف از این کار فقط یادگیری بیشتر با تست است.

۱۱ ترفند برای تست‌زدن در فرصت باقی مانده تا کنکور ۹۸

6- پس از حل تست های نمونه تست های متنوعی از هر موضوع را انتخاب کنید و در بسته های ۲۵ تا ۳۰ تایی قرار دهید. تست های مشابه را در یک دسته قرار ندهید و در سایر دسته ها پخش کنید.

7-  اگر مبحثی بیش از ۱۰۰ تست داشته باشد به جای حل یکباره بهتر است آن را به چند قسمت تقسیم کنیم و پاسخ دهیم. حل ۱۰۰ تست با فاصله زمانی موثر تر از حل ۳۰۰ تست در یک نوبت است.

8-  دسته های بعدی تست را یکبار مطابق زمان استاندارد کنکور حل کرده و پس از تمام شدن مهلت سوال های حل نشده را بدون در نظر گرفتن وقت، حل کنید. با این تکنیک میتوانید سرعت عمل خود را افزایش دهید. اشتباهات خود را پیدا کرده و علامت بزنید تا در آینده مجدد حل کنید.

9- در تابستان و پاییز باید بیشتر بخوانید و تمرین تشریحی حل کنید در این دوره تنها ۳۰ تا ۴۰ درصد از وقت مطالعه خود را به تست زدن اختصاص دهید. در زمستان و بهار که بیشتر درس ها را یاد گرفته اید، میتوانید زمان بیشتری را برای تست زدن در نظر بگیرید. در درس های فیزیک و ریاضی حل تست فراوان از همان ابتدا در کنار خواندن درس ضروری است.اما این تست ها باید چند مرحله و به تدریج حل شوند.

10-  تست های کنکور یکبار مصرف نیستند.

11-  اگر به دلیل کمبود وقت نتوانستیم همه تست های یک درس را به طور کامل حل کنیم، جای نگرانی نیست. چون میتوان در آینده به مناسبت های گوناگون مانند امتحانات مدرسه، بخشی دیگر از تست های باقیمانده را حل و کار قبلی را کامل تر کنیم. به این طریق همزمان درس مربوطه، دوره میشود و یادگیری ما هم بصورت پلکانی افزایش می یابد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
خدمات رسانی به ۱۰هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی
ترافیک سنگین در جاده چالوس
ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از طریق برنامه‌های فرهنگی
حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی پروژه الماس مال صادر شد
اعمال محدودیت های ترافیکی راهپیمایی مردمی حمایت از اقدام سپاه
مدارس پنجشنبه و جمعه آخر هفته‌ها به خانواده‌ها اختصاص می‌یابد؟
ارتباطات استان سیستان و بلوچستان پایدار است
هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول است
به بهانه اختلال در کار؛ گوگل کارمندان معترض به همکاری با رژیم صهیونیستی را اخراج کرد
پلمب ۱۰ مؤسسه پایان نامه فروشی در روزهای آینده
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top