تاریخ انتشار: شنبه 1398/01/24 - 19:06
کد خبر: 308411

جلیقه زردهای فرانسه همچنان کف خیابان

این تجمعات در حالی صورت می‌گیرد که دولت فرانسه طی هفته‌های گذشته با اعمال قوانین سخت ازجمله قانون ضد خرابکاری و ممنوعیت استفاده از پوشش صورت فشارها را افزایش داده تا اعتراضات را خاموش کند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از ایرنا، معترضان به سیاست‌های اقتصادی دولت فرانسه موسوم به جنبش 'جلیقه زردها' امروز (شنبه) در حالی برای بیست و دومین بار به خیابان‌ها آمدندکه درکنار هشدارهای دولت به ممنوعیت تجمعات دربرخی مناطق پاریس، تجمع اصلی آنها درشهر'تولوز'صورت می‌گیرد.

به گزارش رسانه‌های محلی فرانسه از جمله فرانسه اینفو تی وی، امروز تجمع کنندگان در شهرهای پاریس، مارسی، بوردو، دیون، تولوز، استراسبورگ، نانت، گرنوبل و لیل همانند شنبه‌های گذشته در خیابان‌ها حضور یافته و اعتراض خود را نسبت به برنامه‌های اقتصادی دولت اعلام کردند.

بنابرگزارش های اولیه، قرار است تجمع اصلی امروز در شهر تولوز در جنوب غرب فرانسه انجام شود و برای ساعت ۱۲ به وقت محلی (۱۵:۳۰ به وقت تهران) برنامه ریزی شده است.

این تجمعات در حالی صورت می‌گیرد که دولت فرانسه طی هفته‌های گذشته با اعمال قوانین سخت ازجمله قانون ضد خرابکاری و ممنوعیت استفاده از پوشش صورت فشارها را افزایش داده تا اعتراضات را خاموش کند.

به نوشته این رسانه‌ها، براساس قانون «ضد خرابکاری» دولت مکرون که به تصویب مجالس ملی و سنای فرانسه رسیده است، معترضانی که از منع حضور در تجمعات سرپیچی کنند، با مجازات ۶ ماه زندان و پرداخت ۷۵۰۰ تا ۱۵ هزار یورو جریمه نقدی مواجه می‌شوند.

تجمع امروز جلیقه زردها به نوعی آماده شدن برای تجمع بزرگ در ۳۱ فروردین ماه جاری است. این تجمع به دنبال پایان یافتن زمان'گفت و گوی ملی' بین دولت مکرون و معترضان و عدم دستیابی به توافق برگزار خواهد شد.

به گزارش شبکه خبری 'فرانس اینفو تی وی'، درتولوز بیش از ۸۰۰ پلیس وژاندارم در خیابان‌ها مستقر شده‌اند و میدان'کاپیتول'تولوز به روی معترضان بسته شده است.

در جریان اعتراض‌های جلیقه زردها تاکنون ۱۱ نفر کشته و دستکم ۲ هزار تظاهرکننده و یک هزار نیروی پلیس زخمی و۹ هزار نفر بازداشت شده‌اند.

اعتراضات جلیقه زردها در فرانسه که از لباس زرد افراد در کنار جاده‌ها گرفته شده است، زمانی آغاز شد که دولت مکرون بیست و سه هفته پیش پیشنهاد افزایش مالیات سوخت را ارائه کرد. این اقدام دولت با اعتراضات گسترده‌ای مواجه شد به صورتی که دولت مجبور به تعویق شش ماهه این پیشنهاد شد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
قطر: بهترین راه توقف تنش منطقه، پایان دادن به جنگ غزه است
غرب و اسرائیل مواظب رفتارهایشان باشند!
جهان ۲۴۶ میلیارد دلار زیان، فقط به خاطر لجبازی های اردوغان
ایران از همیشه در منطقه قوی تر است
زمین‌لرزه شدیدی جنوب ژاپن را لرزاند
پیام شبانه سردار قاآنی به اسماعیل هنیه
انتقاد افسران صهیونیست از ناتوانی نیروی هوایی در مقابله با حملات پهپادی حزب‌الله
وزیر امور خارجه ایران عازم نیویورک شد
زمان حمله اسرائیل به ایران فاش شد
وزیر امور خارجه ایران عازم نیویورک شد
قوانین کپی رایت اینستاگرام: سفری در دنیای مالکیت معنوی
دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه تهران تمام الکترونیک برگزار می‌شود
بلیچینگ چیست و چگونه انجام می‌شود؟
قطار ملی ساخت ایران بزودی وارد خطوط مترو می‌شود
سیل بهاری چقدر خسارت داشته است؟
دعوت از وزاری چند کشور برای حضور در نمایشگاه کتاب
۷ پیشنهاد خرید کادو برای دانشجوی حقوق از وکیل استور
مسعود نجابتی تندیس طلای چهره هنر انقلاب را به مردم غزه تقدیم کرد
افزایش ۲۰ درصدی در حقوق فروردین ماه بازنشستگان کشوری اعمال شد
۴ نکته مهم همکاری نکردن کودک برای از پوشک گرفتن + راه‌حل‌های آن!
ارسال ۷۰۰بسته مواد غذایی به مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top