تاریخ انتشار: دوشنبه 1398/01/26 - 13:12
کد خبر: 308650

علت تعطیلی سریالی دانشگاه‌های اهواز چیست؟

خطر سیلاب یا جبران کم‌کاری مسئولین

خطر سیلاب یا جبران کم‌کاری مسئولین

تعطیلی ده روزه دانشگاه های خوزستان به دلیل سیل خود دلیلی بر اعتراض جمعی از دانشجویان این دانشگاه ها شده است. دانشجویانی که در این روزها در قالب نیروهای جهادی به کمک مردم منطقه آمده اند تا بتوانند باری از دوش آنان بردارند، اما این نگاه همه ماجرا نیست.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ تعطیلی ده روزه دانشگاه های خوزستان به دلیل سیل خود دلیلی برر اعتراض جمعی از دانشجویان این دانشگاه ها شده است. دانشجویانی که در این روزها در قالب نیزوهای جهادی به کمک مردم منطقه آمده اند تا بتوانند باری از دوش آنان بردارند، اما این نگاه همه ماجرا نیست. ترم های زوج به دلیلی کوتاهی ترم و برخورد ان با تعطیلات عید نوروز عموما به یک چالش برای اساتید و دانشجویان تبدیل شده است و حال این تعطیلات در بیشتر واحد های دانشگاهی استان خوزستان حداقل ده روز افزایش داشته است.

به همین بهانه یکی از دانشجویان در یادداشتی به تعطیلی دانشگاه های این استان پرداخت و نوشت:
با تعطیل شدن دانشگاه های اهواز تا آخر فروردین کلاس های درس دانشجویان با احتساب تعطیلات نوروزی، نزدیک به 40 روز تعطیل بوده است. تعطیلاتی که بیش از نیمی از تعطیلات تابستانی دانشگاه ها است و قطعا مشکلات بسیار زیادی برای ادامه ترم تحصیلی جاری برای اساتید و دانشجویان به ویژه در دانشگاه علوم پزشکی ایجاد خواهد کرد. چرا که حجم بالای درس های عملی و تئوری در دانشگاه علوم پزشکی موجب شده تقویم عادی سال تحصیلی هم جوابگوی برگزاری کلاس ها نباشد چه برسد به آنکه به لطف تصمیمات مسئولین استانداری شاهد تولد یک تابستان در وسط بهار هم باشیم.

اگر کسی مطلع نباشد با شنیدن خبر تعطیلی های سریالی دانشگاه های اهواز فکر میکند حضور در شهر بسیار خطرناک است حال آنکه آنها که در این روزها در اهواز بوده اند میدانند هیچ خطری شهر را تهدید نکرده و اهواز به جز مساله جزئی فاضلاب در برخی مناطق، در سلامت و ایمنی کامل به سر میبرد و به هیچ عنوان به مرحله ای نرسیده که نیاز به تعطیلی مراکز آموزشی آن باشد. عدم تعطیلی ادارات هم شاهدی بر این مدعاست چراکه همواره در شرایط بحرانی هر دو گروه تعطیل شده اند. سیلاب تنها در روستاهای دوردست حاشیه رودها خسارت وارد کرده است و حتی در شهرهایی که خطر برای آنها بزرگنمایی شده بود و دستور تخلیه آنها صادر شده بود مردم خودشان با ایجاد سیلبند جلوی جریان آب را گرفتند. دبی 3000 کارون در مقطع اهواز هم با ریختن چند کامیون خاک در حاشیه رود به خوبی کنترل شد و افزایش حجم آب رودخانه کارون نه تنها خطری برای مردم ایجاد نکرد که تبدیل به یک جاذبه زیبای گردشگری هم شده است.

تعطیلی دانشگاه های اهواز و برخی شهرهای اطراف نه به علت خطر مستقیم سیلاب که به علت نیاز مجموعه استانداری و ارگان ها به تداوم خدمت رسانی گروه های جهادی دانشجویی و دانشگاهی است که در این روزها در روستاهای مختلف با تلاش شبانه روزی در حال پوشش کم کاری و ضعف مدیریت مسئولین مرتبط هستند و با بازگشایی دانشگاه ها خلا این گروه های اکثرا خودجوش در مناطق احساس خواهد شد.

آقایان بی تخصصی که از علم مدیریت بحران جز "تخلیه و تعطیلی" برنامه دیگری ندارند با تعطیلی دانشگاه ها برای خود نیروی رایگان آماده به کار پیدا کرده اند اما به این فکر نکرده اند عقب افتادگی دانشجویان از برنامه های درسی چگونه میخواهد جبران شود. این ماجرا هم خواهد گذشت، گروه های جهادی هر جایی کم کاری دیده اند به سرعت بنابه وظیفه خود وارد شده اند و در ادامه هم چنین خواهد بود اما کاش مسئولینی که در ایام آرام سال ادعای توانمندیشان گوش فلک را کر میکند فکری کنند تا در ایام بحرانی سال نیازمند فعالیت چند گروه جهادی خودجوش دانشجویی نباشند .

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top