تاریخ انتشار: دوشنبه 1398/01/26 - 15:08
کد خبر: 308659

صدیقی:

۴۰ درصد از اعتبارات صندوق رفاه در سال ۹۷ تخصیص داده نشد

رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: در سال ۹۷، ۴۰ درصد از اعتبارات عمومی صندوق رفاه تخصیص داده نشد که باید پیگیری شود سازمان برنامه این را انجام دهد.

 به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از دانشجو، مجتبی صدیقی، رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت امور در مراسم تودیع و معارفه رئیس صندوق رفاه گفت: چرخه حرکت صندوق رفاه در دولت تدبیر و امید به مسیر منطقی برگشت و نظم و انضباط در صندوق پایه گذاری شد و شاهد تحولات خوبی بودیم. خدمات رسانه‌ای به دانشجویان افزایش یافت.

صدیقی افزود: صندوق رفاه پشتوانه‌ای برای حل مشکلات دانشگاه‌ها و مشکلاتی که پیش می‌آمد بود لازم بود که دانشگاه‌ها و صندوق رفاه به یکدیگر کمک کنند بحران جدی دانشجویی در چند سال اخیر نداشتیم و حمایت‌ها و نظارت‌ها نیز افزایش پیدا کرد.

رئیس سازمان امور دانشجویان یادآور شد: صندوق در کنار فعالیت‌های تسهیلاتی فعالیت‌های عمومی نیز برای تقویت زیربنا‌های دانشگاه‌ها داشت که در هر دو بخش به خوبی حرکت صورت گرفت که افزایش وام‌ها و تسهیلات به ویژه وام دکترا که از سال ۹۳ آغاز شد در سال ۹۴ وسعت بیشتری پیدا کرد و یکی از فعالیت‌های مثبت صندوق رفاه بود.

وی یادآور شد: حرکت‌های عمومی صندوق رفاه با ارتقای خوابگاه‌ها افزایش پیدا کرد هم چنین توسعه رستوران ها، صنعتی شدن آشپرخانه دانشگاه‌ها نیز که تعداد قابل توجهی از آشپزخانه‌ها که مجموعا ۱۰۵ آشپرخانه است ارتقا یافت، اما باید این حرکت ادامه یابد و به کیفیت برسد و تغییر رویکرد آشپزخانه‌ها را ادامه خواهیم داد.

صدیقی ادامه داد: در بخش ورزشی نیز ۲۷ چمن مصنوعی تاسیس شد که سال گذشته بخشی افتتاح و بخشی هم در نیمه اول امسال افتتاح می‌شود در مجموع توسعه فضا‌های ورزشی را ادامه خواهیم داد هم چنین راه اندازی دفاتر مشاوره در دانشگاه‌ها و خوابگاه‌ها را نیز خواهیم داشت که دانشجویان بتوانند استفاده مناسبی داشته باشند.

رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: با افزایش منابع صندوق تلاش خواهیم کرد که حمایت‌ها توسعه پیدا کند و تسهیلات افزایش یابد اختلاف و تفرقه‌ای طی این سال‌ها بین صندوق و سازمان امور دانشجویان دیده نشده و بنای وزارت خانه این است از مدیران خود حمایت کند.

وی خاطرنشان کرد: رئیس جدید باید کار‌های ناتمام را مجددا انجام دهد، اما این بازگشت وی متفاوت خواهد بود و باید اقداماتی که انجام شده و خلا‌ها باید پر شود تداوم طرح‌هایی که در این ۴ ساله داشتیم در عرصه عمومی دانشگاه‌ها و دانشجویان دنبال شود و ارتقای سرا‌های دانشجویی باید با آسیب شناسی ادامه یابد و اگر جایی نیاز به تعمیر است انجام شود امسال همه همت صندوق رفاه باید برای ارتقای خوابگاه‌های سطح سه باشد که تا پایان سال سرا‌های رتبه سه نداشته باشیم رستوران مکمل نیز تاسیس شان ادامه یابد و از کارگاه‌های مهارت محور نیز در باب اشتغالزایی دانشجویان حمایت شود.

صدیقی اضافه کرد: همکاری و مشارکت جدی برای تجدید ساختار سازمان امور دانشجویان در مرکز و استان‌ها باید ادامه پیدا کند حضور خیرین در صندوق سازماندهی شود و تلاش برای جذب اعتبارات عمومی را داشته باشیم.

رئیس سازمان امور دانشجویان افزود: در سال ۹۷، ۴۰ درصد از اعتبارات عمومی صندوق رفاه تخصیص داده نشد که باید پیگیری شود سازمان برنامه بودجه این اختصاص را انجام دهد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
خدمات رسانی به ۱۰هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top