تاریخ انتشار: سه شنبه 1398/01/27 - 11:13
کد خبر: 308781

پارکینگ مراسم بزرگ نیمه شعبان تامین شد

معاون شهردار قم با اشاره به تدابیر اندیشیده‌شده در تأمین پارکینگ مراسم بزرگ نیمه شعبان گفت: ۲۰۰هکتار پارکینگ برای ۸۰هزار خودرو آماده‌سازی شده است.

 به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از تسنیم، عباس ذاکریان در نود و یکمین جلسه رسمی و علنی شورای شهر که در سالن جلسات ساختمان شهید باکری برگزار شد، اظهار داشت: 200 دستگاه اتوبوس به‌صورت رایگان زائران مسجد مقدس جمکران را جابه‌جا خواهند کرد.

وی با اشاره به مشکل کمبود پارکینگ در محدوده مسجد مقدس جمکران افزود: سال قبل بیش از 160 هزار شهروند و زائر توسط اتوبوس‌های رایگان  شهرداری به مسجد مقدس جمکران منتقل شدند که در کنترل ترافیک تأثیر ویژه‌ای داشت.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم گفت: تعداد خطوط رایگان اتوبوس‌رانی قم در نیمه شعبان سال گذشته 5 خط بود که امسال این خطوط به 8 خط افزایش پیداکرده است، پیش‌بینی می‌شود امسال تعداد زائران نیمه شعبان نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کند.

ذاکریان عنوان کرد: از امسال و به‌دلیل مسدود شدن بلوار حرم تا حرم خط ویژه‌ای برای انتقال زائران و شهروندان از مسجد مقدس جمکران تا حرم مطهر در نیمه شعبان فعال خواهد شد.

وی با اشاره به توزیع مناسب از ورودی‌های مسجد مقدس جمکران گفت: هدف شهرداری این بوده که ترافیک شهر قم را قبل از ورودی‌ها و به‌صورت متعادلی در معابر و خیابان‌های منتهی به مسجد مقدس جمکران به‌صورت منطقی توزیع کند.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم اضافه کرد: از ظهر روز شنبه تا عصر یک‌شنبه تردد خودروهای شخصی در بلوار پیامبر اعظم(ص) ممنوع می‌شود. باند رفت این بلوار به زائران پیاده و مراسم  پیاده‌روی اختصاص پیداکرده و باند برگشت نیز به خودروهای امدادی و اتوبوس‌های درون‌شهری برای انتقال مسافران و شهروندان اختصاص پیدا می‌کند.

ذاکریان ادامه داد: زائرانی که از سمت تهران و کاشان به مسجد مقدس جمکران سفر می‌کنند برای کنترل ترافیک به جاده لبن هدایت شده و زائران اراک و اصفهان نیز به پارکینگ ناظم‌زاده هدایت خواهند شد.

وی عنوان کرد: تا جایی که پارکینگ‌های دیگر مسجد جمکران کامل نشود امکان استفاده از خیابان ظهور و پارکینگ حجت ممکن نخواهد بود.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم ادامه داد: 200 هکتار پارکینگ برای 80 هزار خودرو آماده‌سازی شده است. این پارکینگ‌ها بعد از شب‌های قدر بار دیگر شخم زده شده و بار دیگر در اختیار کشاورزان برای زراعت بازگردانده می‌شود.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
جزئیات دیدار فرمانده ارتش پاکستان با رئیس جمهوری
فریاد نتانیاهو بر سر وزیرخارجه آلمان +فیلم
جزئیات تازه در پرونده مرگ بازیگر معروف
انتقام‌جویی زن جوان از یک بلاگر معروف
گروسی به ایران می آید؟
بارش‌ شدید باران در تهران و ۱۰ استان دیگر
توضیح مهم دستیار ویژه معاون اول رئیس‌جمهور درباره واردات خودرو
پرسپولیس و استقلال بعد از واگذاری چه تغییری خواهند کرد؟
همراهی نفت و طلا در روند نزولی
ادامه بارش‌ها تا پایان هفته
۵ راهکار که علائم آلرژی فصلی را کاهش می‌دهد
قول بزرگ به یحیی برای رفتن به تبریز
رونمایی اوسمار از ۴ بمب تابستانی روی آنتن زنده
اعتراف رسانه اپوزیسیون به توان موشکی ایران
کاهش حقوق کارگران در صورت تعطیلی پنجشنبه تخلف است
اینتر برای بیستمین‌ بار قهرمان سری‌ آ شد
زنی که فرمانده‌ سپاه پاسداران شد! +فیلم
فیلم گل سردار آزمون به بولونیا +فیلم
۹ گزینه داخلی و خارجی کاندیدای سرمربیگری بسکتبال ایران
غزه از زمین، هوا و دریا زیر آتش
تحصن دانشجویان دانشگاه کلمبیا در حمایت از غزه +عکس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top