تاریخ انتشار: سه شنبه 1398/01/27 - 22:17
کد خبر: 308829

افتتاح «ایران‌پرس» و «العالم سوری» با حضور رئیس صدا و سیما

علی‌عسکری در مراسم افتتاحیه شبکه‌های بین‌المللی «ایران‌پرس» و «العالم سوری» تأکید کرد: امیدواریم شبکه العالم سوری تقویت‌کننده جبهه مقاومت و تلاش در جهت دست‌یابی سوریه به آرمان‌های بلندش باشد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از تسنیم، مراسم آغاز به کار رسمی خبرگزاری بین‌المللی «ایران‌پرس» و راه‌اندازی چند پروژه معاونت برون‌مرزی همچون "العالم سوری" امروز سه‌شنبه بیست و هفتم فروردین‌ماه با حضور مدیران ارشد سازمان صداوسیما در مرکز همایش‌های صداوسیما برگزار شد. عبدالعلی علی‌عسکری رئیس صداوسیما، حجت الاسلام محسن قمی معاون امور بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری، پیمان جبلی معاون برون‌مرزی صداوسیما و رضا علیدادی معاون فنی به‌همراه جمعی از کارمندان و اهالی رسانه‌های خارجی از حاضران در این مراسم بودند.

پیمان جبلی معاون برون‌مرزی رسانه‌ملی درباره راه‌اندازی و پخش آزمایشی شبکه العالم سوریه گفت: می‌دانید که پیروزی جبهه مقاومت در سوریه علی‌رغم همه محاسباتی که به هر حال دشمنان مقاومت در رأس آن‌ها آمریکا، اسرائیل و متحدان‌شان مخصوصاً کشورهای مرتجع عربی داشتند، رقم خورد، اتفاقی که شاید کمتر کسی پیش‌بینی می‌کرد و بیشتر منتظر بودند که بعد از چند ماه یا چند سال مقاومت زمین بخورد و دولت سوریه سرنگون بشود، اما این اتفاق به‌کوری چشم آن‌ها اتفاق نیفتاد و جبهه حق {جبهه مقاومت} پیروز شد. این صلابت و پایداری که الگوی بلامنازعی به‌شمار می‌رود بایستی بسط و گسترش پیدا کند، به همین‌خاطر در تثبیت این افتخار و موفقیت در حوزه‌های فرهنگی به این نتیجه رسیدیم که بایستی کارهای ویژه‌ای صورت بگیرد.

وی تأکید کرد: ما به‌عنوان رسانه‌های جمهوری اسلامی ایران و انقلاب اسلامی موظف بودیم که نقش کوچکی در این راستا ایفا کنیم. شبکه العالم سوریه با این رویکرد از چند ماه پیش پخش آزمایشی خودش را شروع کرد. به این دلیل نامش را العالم سوریه گذاشتیم که شبکه "العالم" را در طول سال‌های فعالیتش در منطقه، به‌عنوان تریبون رسانه‌های ایران ویژه مخاطبین عرب‌زبان می‌شناسند و تاکنون توفیقات بسیار بزرگی کسب کرده است. العالم همان اندازه که در عراق، لبنان و کشورهای منطقه‌ای شناخته‌شده است در کشور سوریه هم "العالم" را می‌شناسند، لذا از عنوان "العالم" استفاده کردیم. از طرفی سوریه نیازمند شبکه‌ای مستقل بوده تا توانمندی‌ها، ظرفیت‌ها و پیروزی‌های جبهه مقاومت را به‌رخ جهانیان بکشانیم، حتی ظرفیت‌هایی که در آینده در حوزه‌های مختلف اقتصادی، سرمایه‌گذاری و ظرفیت‌های فرهنگی و تمدنی که کشور سوریه به‌دست می‌آورد نیاز به برجسته‌سازی دارد که این شبکه راه‌اندازی شد.

او همچنین به‌عنوان اولین سخنران مراسم افتتاحیه تصریح کرد: ما قربانی تصویرسازی غلط کشورهای غربی هستیم و ایران‌پرس قرار است تصویرسازی صحیح از واقعیت‌های کشور و منطقه و کشورهای مستقل را ارائه کند که توسط رسانه‌های دنیا منعکس نمی‌شود. ما امروز می‌خواهیم تصویر واقعیت‌های جمهوری اسلامی را در آستانه چهل‌ساله دوم انقلاب به دنیا عرضه کنیم. ایران پرس با بیش از یک سال فعالیت آموزشی با هدف ارائه تصویر درست به کشورهای دنیا تأسیس شده است. این اولین خبرگزاری تصویری کشور است و ما در حوزه‌های مختلف سیاسی، فرهنگی، دفاعی و… تصاویر را تا اطلاع ثانوی به‌صورت رایگان در قالب گزارش‌های خبری بدون خبرنگار در اختیار رسانه‌های خبری دنیا و رسانه‌های داوطلب قرار می‌دهیم.

جبلی همچنین از فعالیت رسمی شبکه‌ای برای آفریقایی‌ها سخن گفت و بیان کرد: رسانه جمهوری اسلامی با شبکه «هوسا تی‌وی»، بعد از یک سال فعالیت آموزشی پخش رسمی و ۲۴ ساعته خود را شروع می‌کند و امیدوارم شاهد پخش ماهواره‌ای این شبکه هم باشیم. این شبکه ناظر بر استعدادها و فرصت‌ها در آفریقاست.

در ادامه حجت‌الاسلام محسن قمی با اشاره به فعالیت شبکه‌های معاونت برون‌مرزی مثل العالم و پرس‌تی‌وی و رویکردهای آنها در بحث مذاکرات هسته‌ای و تحولات سوریه از مدیران صداوسیما تشکر و بیان کرد: همه این‌ها مطالبات نظام از صداوسیما بوده است. راه‌اندازی «ایران پرس» و «هوسا تی‌وی» و «العالم سوری» همراه با ابتکار و خلاقیت در زمانی صورت گرفته است که با مشکل مالی مواجهیم و این مهم جز با همت بلند امکان‌پذیر نیست و خواهش می‌کنم همان‌طور که رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم نکته‌ای را با عنوان جبران ضعف رسانه‌ای بیان فرمودند این اتفاقات رسانه‌ای در عرصه‌های دیگر حوزه بین‌الملل هم شکل بگیرد. موفق‌ترین رسانه در طول تاریخ، انبیاء بودند و همچنین انسان‌هایی که راه انبیا را طی کردند و اگر فعالان رسانه خودشان پیامی نداشته باشند نمی‌توانند ادعا کنند که در این راستا قدمی برداشته‌اند.

عبدالعلی علی‌عسکری رئیس صداوسیما با سخنانی شروع رسمی شبکه «العالم سوری» را اعلام کرد و خطاب به متولیان این شبکه گفت: شما دارید یک شبکه تراز بالا را ارائه می‌کنید. این شبکه بسیار مهم است و می‌تواند در شرایط فعلی سوریه اثرات خوبی داشته باشد. ان‌شاءالله این شبکه پل ارتباطی بین ملت ایران و کشور دوست و برادر سوریه باشد. امیدواریم این شبکه تقویت‌کننده جبهه مقاومت و تلاش در جهت دست‌یابی سوریه به آرمان‌های بلندش باشد. ما با توکل به خداوند و توسل به امیر مؤمنان (ع) فعالیت رسمی این شبکه را آغاز می‌کنیم.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
چند درصد مردم ایران تلویزیون می‌بینند؟
تمهیدات حفاظتی و اجرایی برگزاری کنکور از زبان قائم مقام سازمان سنجش
تحویل واحدهای مسکونی دانشگاه صنعتی امیرکبیر تا پایان شهریور
مراسم روز جهانی مالکیت فکری برگزار می‌شود
ادای احترام رئیس جمهور به محمدعلی جناح «قائد اعظم»
القسام: پاسخ ایران، قواعد جدیدی در درگیری با اسرائیل ایجاد کرد
دستگیری بیش از ۱۳۳ نفر در تظاهرات دانشگاه نیویورک در حمایت از غزه
افزایش ۴۰۰ درصدی روان‌پریشی اسرائیلی‌ها پس از حمله ایران
بورل: اسرائیل به قطعنامه شورای امنیت درباره غزه پایبند نبوده است
کاهش قیمت جهانی طلا
حمایت از صنایع پیشران برای رشد تولید
قطع ارائه خدمات دولتی به صاحبان مجوز فاقد شناسه یکتا
افزایش امنیت با توسعه هوشمندسازی در طرح‌های پلیسی
ارائه رایگان خدمات سلامت روان در مراکز جامع خدمات سلامت کشور
لزوم رسیدگی مجلس به لایحه مهارت آموزی سربازان
آخرین وضعیت سیل سیستان و بلوچستان
شلیک وعده صادق‌ به دستگاه اطلاعاتی اسرائیل
آمریکا درحال آماده‌سازی بسته کمکی یک میلیارد دلاری برای اوکراین
آغاز خرید و فروش مسکن از خرداد امسال در سامانه خودنویس
چگونه چهره ما به کمک هوش مصنوعی تغییر می‌کند؟ +معرفی اپلیکیشن
پیام تشکر بیت آیت‌الله امامی کاشانی از رهبر انقلاب و آحاد مردم
تمهیدات حفاظتی و اجرایی برگزاری کنکور از زبان قائم مقام سازمان سنجش
تحویل واحدهای مسکونی دانشگاه صنعتی امیرکبیر تا پایان شهریور
مراسم روز جهانی مالکیت فکری برگزار می‌شود
لزوم رسیدگی مجلس به لایحه مهارت آموزی سربازان
اهدای مدرک دکترای افتخاری دانشگاه کراچی به رئیسی
دانشگاه صنعت ماشین‌سازی تاسیس می‌شود
آغاز پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد
محدودیت تردد در دانشگاه شریف در روزهای کنکور
شناسایی ۳۰۰ تارنمای تبلیغ فروش سوالات کنکور؛ دستگیری ۲۰ متهم
محدودیت تردد در دانشگاه صنعتی شریف اعلام شد
هفدهمین آزمون پذیرش دانشجوی پزشکی از لیسانس تیرماه برگزار می شود
نخستین هم‌اندیشی اعضای هیئت علمی گروه‌های آموزشی هنر، ارتباطات و رسانه برگزار شد
هشدار دانشگاه پیام نور به متقاضیان جذب فراگیر کارشناسی ارشد
تشکیل کمیته اقتصادی برای درآمدزایی غیرشهریه‌ای دانشگاه آزاد
تنوع فرصت‌های شغلی در دومین نمایشگاه کار دانشگاه تهران
برگزاری ۹۰ رویداد در نود سالگی دانشگاه تهران
شیوه‌نامه صلاحیت علمی اساتید به صلاحیت علمی- حرفه‌ای تغییر کرد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top