تاریخ انتشار: پنجشنبه 1398/01/29 - 20:04
کد خبر: 309047

بذرپاش در همایش اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان:

در جوان‌سازی سیستم نباید قدرت‌طلبی پیش بیاید/ باید رویکرد کارآمد‌گرایی را در دستور کار قرار دهیم

در جوان‌سازی سیستم نباید قدرت‌طلبی پیش بیاید/ باید رویکرد کارآمد‌گرایی را در دستور کار قرار دهیم

نماینده مردم تهران در مجلس نهم گفت: امروز در کشور تصمیم نگرفتن دامنگیر مسئولان کشور شده است، چون اگر مسئولی تصمیمی بگیرد باید به نهاد‌های نظارتی مختلف پاسخ دهد، ولی اگر تصمیم نگیرد نیاز نیست به کسی هم پاسخ دهد و همین باعث متضرر شدن کشور می‌شود مانند روندی که در وزارت نفت در جریان است.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ مهرداد بذرپاش نماینده مردم تهران در مجلس نهم در سی امین دوره همایش سیاسی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان که در واحد علوم و تحقیقات تهران در حال برگزاری است، گفت: جمع شما ضروری‌ترین جمعی است که باید مسایل کشور را بدانند در هر حال گام دوم انقلاب یک وظیفه مضاعفی را بر عهده شما نهاده است.

بذرپاش افزود: ساختار‌های موجود مربوط به قبل و بعد از انقلاب هستند مثلا آموزش عالی از نظام گذشته به انقلاب رسید. در هر حال سوال این است که رویکرد گام دوم نسبت به ساختار‌هایی موجود باید چگونه باشد؟ معتقدم باید رویکرد کارآمد گرایی را در دستور کار قرار دهیم و هیچ راهی هم جز این نداریم و البته زمان هم نداریم.

نماینده مردم تهران در مجلس نهم با بیان اینکه با وجود فضای مجازی سطح ادراک مردم نسبت به مسائل مختلف تغییر و مدیریت آن نیز سخت‌تر شده، گفت: قاطبه نظام در کشور می‌پذیرند که سیاست‌های ابلاغی سیاست‌های خوبی است، اما آیا کشور در مسیر اجرای این سیاست‌ها اداره می‌شود. در هر حال اگر از نمایندگان هم سوال بپرسیم قاطبه آن‌ها می‌گویند که بودجه کشور بر اساس سیاست‌های موجود تدوین نمی‌شود.

وی به پرداخت ۲۶۰ هزار میلیارد تومان یارانه پنهان اشاره کرد و افزود: با این پول چه جا‌هایی را که نمی‌شود آباد کرد.

بذرپاش بیان کرد: امروز بیش از ۲ میلیون بشکه نفت تولید می‌شود که فقط یک میلیون ۸۰۰ هزار بشکه را با قیمت ۱۸ دلار به ۱۰ پالایشگاه دولتی و غیر دولتی می‌دهیم و این در حالی است که نفت خام با قیمت ۷۰ دلار فروخته می‌شود در هر حال این همان یارانه پنهان است.

بذرپاش بر ضرورت اصلاح نظام برنامه ریزی کشور در گام دوم انقلاب تاکید کرد و افزود: در این گام باید سیاست‌ها را اجتماعی و مردمی کرد. در هر حال وقتی دولت‌ها می‌گویند سیاست‌ها را قبول نداریم به تبع آن مردم نیز همین را می‌گویند.

وی با بیان اینکه تمام کشور‌ها برای پیش، حین و پس از بحران برنامه ریزی می‌کنند، افزود: در این چند سال مبنای برنامه ریزی در کشور بر مبنای خشکسالی بوده، اما امسال که پدیده‌تر سالی اتفاق افتاد شاهد بودیم که چه شد و این در حالی است که باید شدیدترین نظارت‌ها را اعمال می‌کردیم که بنایی در بستر رودخانه‌ها ساخته نشود.

بذرپاش با اشاره به اینکه اگر بر بستر ترسالی برنامه ریزی می‌کردیم بوستان گفتگو و نهج ابلاغه در بستر رودخانه ساخته نمی‌شد، افزود: ما در حین بحران نسبتا خوب عمل می‌کنیم، چون از بعد عاطفی مردم خوب عمل می‌کنند، اما در مرحله پس از بحران اگر یک نظر سنجی کنیم مردم بیشترین نگرانی را در این مرحله دارند، چون چند بار بی اعتمادی دیده اند.

نماینده مردم تهران در مجلس نهم با بیان اینکه وقتی قول‌های قبلی محقق می‌شوند مردم در مراحل بعد بهتر عمل می‌کنند، گفت: در کشور ما انتخابات‌ها بستر دادن وعده‌های زیادی است که محقق هم نمی‌شوند.

بذرپاش جوان سازی را مهمترین بخش گام دوم انقلاب دانست و افزود: اینکه عده‌ای بروند و عده‌ای جوان بیابند اصلا کافی نیست، چون اگر همان بستر و ساختار‌های گذشته باقی بمانند اکو سیستم جوانان را هم به آدم‌های قبلی تبدیل می‌کند و آن‌ها نیز بیش از ۶ ماه دوام نمی‌آورند.

وی ادامه داد: در چهل سالگی دوم انقلاب اگر ساختار‌ها را تغییر ندهیم انقلاب دچار فروپاشی می‌شود. البته گام دوم با همان ویژگی‌های گام اول، ولی با اقتضائات سال ۹۸ است.

بذرپاش افزود: در جوان سازی سیستم نباید قدرت طلبی پیش بیاید و اگر اینگونه باشد این ادبیات و گام دوم شکست می‌خورد، چون مردم با آن همراهی نمی‌کنند.

نماینده مردم تهران در مجلس نهم گفت: امروز در کشور تصمیم نگرفتن دامنگیر مسئولان کشور شده است، چون اگر مسئولی تصمیمی بگیرد باید به نهاد‌های نظارتی مختلف پاسخ دهد، ولی اگر تصمیم نگیرد نیاز نیست به کسی هم پاسخ دهد و همین باعث متضرر شدن کشور می‌شود مانند روندی که در وزارت نفت در جریان است.

بذرپاش با بیان اینکه آقایان کشور را از یک کارگاه بزرگ به یک آزمایشگاه بزرگ تبدیل کردند، افزود: آرمان آقایان این بود که کشور را غربی کنند، ولی همین را هم نتوانستند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top