تاریخ انتشار: یکشنبه 1398/02/01 - 13:35
کد خبر: 309196

در ۳۰امین دوره همایش سیاسی جامعه اسلامی دانشجویان مطرح شد؛

انسان تراز انقلاب اسلامی محصول آموزش و پرورش و آموزش عالی ما نیست/ پذیرش FATF دعوت از آمریکا برای اعمال فشار بیشتر است

رئیس اندیشکده یقین گفت: گاهی اوقات خیلی از صلح طلبی‌ها مقابله با تمدن است؛ بنابراین اگر دفاع مقدس رقم نمی‌خورد معلوم نبود انقلاب اسلامی ۴۰ سال دوام بیاورد و امثال قاسم سلیمانی که کارمند اداره برق کرمان بوده به جنگ بروند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، در ادامه نشست های سی امین دوره همایش سیاسی جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه های کشور که با عنوان جوان پیشرو در مسیر تمدن سازی در واحد علوم و تحقیقات تهران در حال برگزاری است،حسن عباسی و حسین شریعتمداری به سخنرانی پرداختند.

شریعتمداری: پذیرش FATF دعوت از آمریکا برای اعمال فشار بیشتر است
حسین شریعتمداری در این نشست با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب گفت: این بیانیه ، نقشه راه است و صادرکننده این بیانیه در طول تاریخ پیش‌بینی‌های تحقق یافته‌ای دارد؛ پیش‌بینی‌هایی که ظواهر هم برخلاف پیش‌بینی‌ها بود. برای همین هم صادرکننده بیانیه گام دوم در کنار محتوای این بیانیه اهمیت دارد.

مدیرمسئول روزنامه کیهان گفت: یک بخش دیگر اهمیت بیانیه گام دوم انقلاب این است که در چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی صادر شده است.

وی افزود: اهمیت این بیانیه در ۴۰ سالگی انقلاب زمانی بیشتر نمایان می‌شود که بدانیم که آمریکایی‌ها آرزو داشتند نظام ایران ۴۰ سالگی خود را نبیند، البته این اعلام موضع توسط مقامات آمریکایی، واکنشی به سخنان رهبری مبنی بر اینکه اسرائیل ۲۵ سال آینده خود را نخواهد دید بود و واکنشی از روی برنامه‌ریزی خاص نبوده و صرفاً اقدامی واکنشی بود.

مدیرمسئول روزنامه کیهان اظهار داشت: زمانی چالش بین جمهوری اسلامی ایران و آمریکا در حوزه نظامی این بود که به ما سیم خاردار هم نمی‌فروختند اما اکنون این چالش را نداریم. روزی چالش ما این بود که افراد نفوذی مانند ناخدا افضلی آمار تلفات موشک‌های دشمن را به آمریکایی‌ها می‌دادند.

وی افزود: فرض نکنیم که در مسیر پیش رو چاله‌ای وجود نداشته باشد و مشکلی نداشته باشیم. در بیانیه گام دوم هم اشاره شده است هر گاه چالش و عقبه‌ای را پشت سر گذاشتیم به دستاورد بزرگی نیز دست یافتیم. حتی فتنه ۸۸ نیز دستاورد داشت. یکی از دستاوردهای فتنه این بود که همه نیروهای دشمن به میدان آمده بودند و این امتیاز دشمنان سوخت. همچنین یک بار دیگر نسل سوم و چهارم انقلاب فرمایشات امام خمینی(ره) را مرور کردند و نشان داد مقاومت ملت ایران پیروز می‌شود.

مدیرمسئول روزنامه کیهان در بخش دیگری از سخنانش اضافه کرد: امروزه دیگر با عوام‌گرایی و پوپولیسم هیجانی روبه‌رو نیستیم. بلکه پوپولیسم هوشمند مقابل ماست. ویژگی‌های این رفتار عوام‌گرایانه این است که کانون‌های اقتدار و فرصت‌ها را مورد حمله قرار می‌دهد.

وی افزود: این جریان سعی می‌کند آشفتگی در میدان‌هایی که خواسته مردم است ایجاد شود. به‌طور مثال حضور منطقه‌ای ایران را زیر سؤال می‌برد در حالی که می‌دانیم ایران هزینه امنیت خود را پرداخت می‌کند یا اینکه مطرح می‌کنند خشکسالی‌های اخیر ناشی از سدسازی بود اما بعد از جاری شدن سیل بیان می‌کنند که اگر چندین سد دیگر احداث می‌شد، سیل خسارت‌های کمتری داشت.

شریعتمداری افزود: عده‌ای در فضای کشور مطرح می‌کنند که سایه جنگ را باید از سر کشور برداریم،سایه جنگ نوعی ترفند است تا از چیزی بترسیم و امتیاز دهیم.

مدیرمسئول روزنامه کیهان ادامه داد: کسانی که پیشنهاد می‌کنند از کانون قدرت‌مان دست بکشیم تا جنگ رخ ندهد، خود زمینه‌ساز تحمیل جنگ به کشور هستند. تا حالا دیده نشده آمریکا به کشوری قدرتمند حمله کند. اساساً آمریکا به کشوری که احساس کند اقتدار و قدرت دارد حمله نمی‌کند. پس هر گاه افرادی کشور را ضعیف کنند، حتی با هدف کاهش فشار یا برداشتن سایه جنگ، در واقع زمینه‌ساز جنگ هستند.

وی در ادامه تاکید کرد: پذیرش FATF دعوت از آمریکا برای اعمال فشار بیشتر است. با وجود آنکه آمریکا توان و امکان حمله نظامی به ایران را ندارد، اما اگر بخواهد حمله‌ای به کشورمان انجام دهد، به دنبال چه خواهد بود؟ آیا نابودی صنعت هسته‌ای را می‌خواهد؟ این اقدام را که خودمان انجام دادیم. پذیرش FATF نیز کمک می‌کند تا آمریکا فشار بیشتری به کشور وارد کند.کسانی که مقابل آمریکا می‌ایستند، مانع اصلی وقوع جنگ هستند. اما کسانی که اهل وادادگی مقابل آمریکا هستند، زمینه را برای وقوع جنگ فراهم می‌کنند. شاید اکنون شرایط کشور خطیر باشد اما خطرناک نیست.

شریعتمداری گفت: زمانی که می‌بینیم مسئولان کشور با بیان اینکه اگر یک کنوانسیون را بپذیریم مشکلات کشور حل خواهد شد و یا پس از مذاکرات برجام بیان کنیم در حوزه‌های دیگر نیز امکان مذاکره وجود دارد، این تلقی پیش می‌آید که به دشمنان آدرس می‌دهیم.

وی ادامه داد: بعضی از اقدام نکردن‌ها و وادادگی‌ها این تلقی را ایجاد می‌کند که بعضی‌ها نمی‌خواهند کاری انجام دهند. وقتی می‌شنویم با کارت بازرگانی یک زن روستایی ۶۰۰ خودروی لوکس وارد می‌شود، سؤالاتی در ذهن‌مان ایجاد می‌شود. یکی از سؤالات این است که چرا نقدینگی موجود در بازار هدایت نمی‌شود؟!، حتی خود وزیر اسبق صنعت، معدن و تجارت معتقد بود که این حجم از نقدینگی به‌سمت تولید هدایت نشده است!

مدیرمسئول روزنامه کیهان در ادامه در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان مبنی بر اینکه بعضی‌ها این تلقی را می‌کنند که روزنامه کیهان مانع از ایجاد وحدت در کشور می‌شود، گفت: ماهیت کار رسانه‌ای به‌گونه‌ای است که نمی‌توانیم سوابق و مواضع خود را کتمان کنیم، اما بررسی سوابق موضع‌گیری‌های کیهان نشان می‌دهد با عواملی که در مسیر دشمن حرکت می‌کنند، حاضر به وحدت نیستیم. کیهان در چند سال گذشته در مقابل ثروت‌های بادآورده، فتنه‌گران و مفسدان اقتصادی ایستاده است.

وی ادامه داد: در بحث فساد ۳ هزار میلیاردی، روزنامه کیهان پیش از رسیدگی قضایی نسبت به پرونده نسبت به تخلفات انجام شده هشدار داده بود، اما خودمان هم فکر نمی‌کردیم به این میزان اختلاس صورت گرفته باشد. بعضی از اطلاعات را وزارت اطلاعات از کیهان مطلع می‌شود چون افراد حزب‌اللهی همه‌جا هستند و اطلاعات را به ما می‌دهند.

شریعتمداری تصریح کرد:‌ در عرصه سیاسی  تمام مراحل فتنه را پیش‌بینی کردیم و اسناد آن را نیز ارائه کردیم. عده‌ای این تهمت را به کیهان می‌زدند که با مطالب منتشر کرده خود به فتنه دامن زده است اما تمام مراحل فتنه ۸۸ برگرفته از تجربه کودتاهای مخملی در کشورهای دیگر بود و با اندکی مطالعه می‌توانستیم اتفاقاتی که ممکن است در کشور رخ دهد، پیش‌بینی کنیم. به نظر من مخالفان ما از رو شدن پشت صحنه‌های خود می‌ترسند.

 

عباسی: انسان تراز انقلاب اسلامی محصول آموزش و پرورش و آموزش عالی ما نیست
حسن عباسی در این نشست گفت: در مسئله ظهور ما منتظر آمدن نیستیم ما منتظر ظهور هستیم، چون حضرت در بین ماست و همواره از خداوند خواسته ایم این ظهور اتفاق بیفتد.

وی با اشاره به اینکه فلاسفه جهان جنگ اضداد را تمدن ساز می‌دانند، تصریح کرد: گاهی اوقات خیلی از صلح طلبی‌ها مقابله با تمدن است؛ بنابراین اگر دفاع مقدس رقم نمی‌خورد معلوم نبود انقلاب اسلامی ۴۰ سال دوام بیاورد و امثال قاسم سلیمانی که کارمند اداره برق کرمان بوده به جنگ بروند.

وی با بیان اینکه پایه‌های تمدنی ما در دفاع مقدس رقم خورد و در جنگ انقلاب اسلامی را صادر کردیم، افزود: باید نقش تمدن سازی جنگ را به یاد داشته باشیم، چون از آن اقتصاد و فرهنگ بیرون آمد در هر حال ما فرهنگ بومی مثل دفاع مقدس نداریم.

رئیس اندیشکده یقین با اشاره به اینکه سلبریتی‌ها انسان تراز لیبرالیسم، چگوارا انسان تراز مارکسیسم و شهید حججی انسان تراز ماست، افزود: انسان تراز انقلاب اسلامی محصول آموزش و پرورش و آموزش عالی ما نیست.

عباسی با بیان اینکه علت ترس از سپاه دولت سازی در فلسطین است، افزود: روس‌ها توان دولت سازی ندارند، اما در فلسطین آمریکایی‌ها دولت محمود عباس را ساخته اند و ما دولت حماس را ساخته ایم.

وی افزود: ما امروز در عراق، سوریه و لبنان دولت سازی می‌کنیم و به همین دلیل از دولت سازی، نظام سازی و ملت سازی سپاه و نیروی قدس می‌ترسند در واقع سپاه بدیل دولت سازی، ملت سازی و نظام سازی آمریکا است و سپاه این مسائل را آموزش می‌دهد.

وی با بیان اینکه این نظامی‌ها هستند که تمدن سازند، افزود: سوال این است که آیا این سردار سلیمانی بود که بشار اسد را به دست بوس آورد در حالی که یک واحد روابط بین الملل نخوانده و یا ظریف بود که به عنوان درس خوانده دانشگاه‌های آمریکا توانست جان کری را به پابوس بیاورد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
پرسپولیس صدرنشین شد
کاپیتان پرسپولیس مصدوم شد
اتفاقی عجیب در آبادان؛ پرسپولیس مقابل نفت هیچ هواداری در ورزشگاه نداشت
وزیر ارتباطات: ۵۰ درصد به سرعت اینترنت افزوده می‌شود
امیرعبداللهیان: با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم اسرائیل پاسخ می‌دهیم
سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود
دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالت در نیویورک
گوترش: توقف درگیری‌ها در غزه از تنش‌های گسترده در خاورمیانه جلوگیری خواهد کرد
سیاستمدار اسرائیلی: در یک قدمی رسوایی هستیم، نه پیروزی
اعلام نتایج آزمون آموزگاری تا پایان فروردین
اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته
امدادرسانی به ۵۳۰۰ نفر در ۸ استان جنوبی
مدیرعامل شرکت واحد:جای خانم ها و آقایان در اتوبوس‌های BRT تغییر می‌کند
جلال ملکی: آتش سوزی در پایانه شرق نبود؛ انفجار صحت ندارد
فوری/ انفجار مرگبار در ترمینال شرق تهران/ چند نفر کشته شدند؟
حادثه در پایانه شرق تهران در اثر انفجار کپسول گاز
واکنش متفات معاون وزیر ورزش به گشت‌ ارشاد +عکس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top