تاریخ انتشار: دوشنبه 1398/02/02 - 09:59
کد خبر: 309296

از وعده استخدام رسمی تا بورس تحصیلی؛

شرایط خاص پذیرش در دانشگاه‌های نظامی آزمون دکتری ۹۸

شرایط خاص پذیرش در دانشگاه‌های نظامی آزمون دکتری ۹۸

پذیرفته شدگان رتبه های برتر و فارغالتحصیلان رتبه اول در صورت داشتن شرایط به عنوان پژوهشگر یا هیات علمی در اولویت جذب دانشگاه قرار خواهند گرفت. دانشجویان در صورت اجرای پروژه های واگذار شده از سوی دانشگاه و تأیید مراجع ذیربط، میتوانند از امکان بهرهمندی کسر و جایگزین خدمت سربازی متناسب با میزان همکاری، برخوردار شوند

به گزارش خبرنگار صنفی - آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ آزمون ورودی دوره دکتری نیمه متمرکز سال ۹۸ در دوره‌های روزانه و شبانه دانشگاه‌ها، دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه پیام نور، دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی و غیرانتفاعی، پردیس‌های خودگردان دانشگاه‌ها از ۳۱ فروردین  آغاز شده و تا فردا ۳ اردیبهشت فرصت باقی مانده است. اما یکی از انتخاب های خاص داوطلبان برای ادامه تحصیل در این مقطع می تواند جذاب باشد، حضور در دانشگاه های نظامی است، این دانشگاه ها به دلیل شرایط شغلی و تقریبا تضمینی که دارند می تواند یک انتخاب مطمئن به حساب بیاید.

دانشگاه جامع امام حسین(ع)، دانشگاه صنعتی مالک اشتر و دانشگاه علوم انتظامی امین از عمده دانشگاه هایی هستند که در این دوره اقدام به پذیرش دانشجو کرده اند، اما شرایط پذیرش در این دانشگاه ها چگونه است:

1- دانشگاه جامع امام حسین(ع):
1- انتخاب هدفمند دانشجو در سال تحصیلی 1398- 1399 دانشگاه جامع امام حسین به ترتیب از میان پایوران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، شاغلین سایر سازمان های نیروهای مسلح و بسیجیان فعال خواهد بود.

تبصره 1: داوطلبان بسیجی فعال نباید در استخدام و یا متعهد خدمت به سایر سازمانها و وزارتخانه ها باشند.

پذیرش در دانشگاه امام حسین دوره دکتری 98

تبصره 2: انتخاب دانشجو در رشته های مطالعات منطقهای و مدیریت صنعتی گرایش سیستمها فقط از میان پایوران سپاه پاسداران انقلاب و بسیجیان فعال دارای شرایط بورس (با ارایه تأییدیه از معاونت نیروی انسانی سپاه) و در رشته مهندسی برق - جنگ الکترونیک فقط از میان کارکنان رسمی سپاه و شاغلین سایر سازمانهای نیروهای مسلح و در صورت عدم تکمیل ظرفیت از میان بسیجیان فعال دارای شرایط بورس (با ارایه تأییدیه از معاونت نیروی انسانی سپاه) انجام میگیرد.

2- پایوران سپاه میبایست موافقت کتبی و بدون قید و شرط با ادامه تحصیل خود را از مرکز عملیات معاونت نیروی انسانی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی (برابر مجموعه ضوابط و مقررات دانشجویی) قبل از ثبتنام در آزمون دریافت و در زمان مصاحبه به دانشگاه ارایه دهند.

3- شاغلین سایر سازمان های نیروهای مسلح جهت انجام مصاحبه می بایست موافقت کتبی و بدون قید و شرط با ادامه تحصیل خود به صورت تمام وقت را از بالاترین مقام رسمی سازمان متبوع دریافت و در زمان مصاحبه به دانشگاه تحویل نمایند.

4- داوطلبان بسیج فعال میبایست، گواهی عضویت بسیج فعال را در زمان مصاحبه به دانشگاه ارایه دهند.

5- به تمامی دانشجویان غیربومی خوابگاه مجردی تعلّق میگیرد.

تسهیلات: الف) حداقل یک سوم از فارغالتحصیلان بسیجی غیر بورس این دانشگاه متناسب با نیازمندیهای سپاه در اولویت جذب در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قرار میگیرند. ب) نفرات اول تا سوم آزمون کتبی برگزار شده توسط سازمان سنجش آموزش کشور، در صورت انتخاب این دانشگاه برای ادامه تحصیل و مشروط به احصاء صلاحیت های پاسداری از ابتدای تحصیل به عنوان بورس جذب میگردند. ج) پذیرفته شدگان رتبه های برتر و فارغالتحصیلان رتبه اول در صورت داشتن شرایط به عنوان پژوهشگر یا هیات علمی در اولویت جذب دانشگاه قرار خواهند گرفت د) دانشجویان در صورت اجرای پروژه های واگذار شده از سوی دانشگاه و تأیید مراجع ذیربط، میتوانند از امکان بهرهمندی کسر و جایگزین خدمت سربازی متناسب با میزان همکاری، برخوردار شوند. ه) به تمام دانشجویان غیربومی خوابگاه مجردی و به پذیرفته شدگان رتبه اول غیربومی آزمون کتبی برگزار شده توسط سازمان سنجش آموزش کشور خوابگاه متأهلی تعلق میگیرد.

2- دانشگاه صنعتی مالک اشتر
شرایط عمومی: 1- پذیرفته شده متعهد به جذب در نیروهای مسلح میباشد. 2 - پذیرفته شدگان همانند سایر دانشجویان کشور میتوانند از مزایای صندوق رفاه دانشجویان مطابق آیین نامه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری استفاده نمایند. 3- شرایط خروج از کشور دانشجویان و دانش آموختگان این دانشگاه همانند دانشگاه های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است. 4- دانشجویان میتوانند مطابق قوانین دانشگاه از فرصت تحقیقاتی داخل و خارج از کشور طبق آییننامه های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری استفاده نمایند. 5- دانشگاه خوابگاه را با توجه به ظرفیت موجود خوابگاههای خود، تأمین خواهد کرد. 6 - موضوع رساله های تحصیلی کلیه دانشجویان دکتری از محل پروژه های تحقیقاتی نیاز محور است. 7 - تابعیت جمهوری اسلامی ایران برای داوطلب و خانواده وی ضروری میباشد. 8- دانشگاه از فعالیت های اجتماعی، دانشجویی، نشاط سیاسی حمایت میکند و فعالیت های حزبی و جانبداری از احزاب در داخل دانشگاه مجاز نیست. 9- پوشش بانوان محترم در دانشگاه و اماکن وابسته متناسب با مقررات دانشگاه است.

تسهیلات ویژه: متناسب با پروژههای مرتبط، کمک هزینه تحصیلی بلاعوض از زمان تصویب پروپزال تا پایان زمان دفاع نهایی رساله پرداخت میشود.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
ایران واکنش جدیدی خواهد داشت؟
پاسخ تل‌آویو به ایران به تمام معنا مسخره بود
تعطیلی پنجشنبه ها اشکالی در ارتباط با بازارهای جهانی وارد نمی کند
بازگشت دوباره به استقلال؟
تکلیف حضور گل محمدی و فرهاد مجیدی در تراکتورسازی مشخص شد
سرمربی پرسپولیس پیشنهاد جدید دریافت کرد
درحمله به پایگاه نظامی عراق شرکت نکردیم
کرایه‌های حمل و نقل عمومی افزایش یافت
نخستین واکنش آمریکا به انفجار بزرگ در پایگاه حشدالشعبی عراق
زمان شارژ سهمیه بنزین اردیبهشت مشخص شد
آمریکا موشک‌های پدافندی اسرائیل را شارژ کرد
شایع‌ترین نشانه‌های وسواس
سامانه بارشی جدید در راه کشور
ریچارد هاس: ایران می‌تواند تنگه هرمز را ببندد
روایت چتم‌هاوس از موفقیت راهبردی ایران در حمله به اسرائیل
معاریو: ایران، روز قیامت را به اسرائیل نشان داد
قتل زن میانسال به دست دختر ۱۱ ساله
یک عادت مهم برای کاهش استرس و سلامت قلب
گفت و شنود/ به تو مربوط نیست!
صفحه نخست روزنامه‌های اول اردیبهشت
خانه سست عنکبوت/ فعالان دانشجویی در خصوص پیامدهای عملیات «وعده صادق» چه می‌گویند؟
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top