تاریخ انتشار: دوشنبه 1398/02/02 - 11:37
کد خبر: 309318

گفتار درمانی و کاردرمانی اسلامشهر

توانبخشی باران (گفتاردرمانی و کاردرمانی اسلامشهر) زیر نظر دکتر نژادی _ فعالیت مرکز توانبخشی باران شامل (کاردرمانی، گفتاردرمانی، بیش فعالی، اوتیسم و ...) میباشد.

خبرنامه دانشجویان ایران: بخش کاردرمانی اسلامشهر شامل ( کاردرمانی جسمی و کاردرمانی ذهنی میباشد)

مرکز توانبخشی باران در اسلامشهر واقع شده , پرسنل این بخش همگی فارغ التحصیل رشته کاردرمانی از دانشگاه های معتبر کشور می باشند و هیچ دانشجو و دستیاری در این بخش فعالیت نمی کند.

هر بیمار یک برنامه درمانی مجزا دارد که بعد از انجام معاینات لازم و گرفتن شرح حال بیمار در روز ارزیابی توسط مسئول بخش تنظیم می شود.

در هر جلسه درمان، کاردرمان پس از انجام ویزیت شرح برنامه درمانی خود و چگونگی انجام آن توسط بیمار را مکتوب می نماید.

تمامی بیماران علاوه بر پرونده کاغذی، پرونده الکترونیکی نیز دارد که شامل فیلم روز اول ارزیابی و فیلم های پیشرفت بیمار در هر مرحله است.

ریز ویزیت های انجام شده از ابتدای مراجعه تا به آخر و کپی کلیه مدارک پزشکی و آزمایشگاهی بیمار نیز در پرونده الکترونیکی او ذخیره می شود تا در صورت نیاز امکان دسترسی سریع به آن برای درمانگر امکان پذیر باشد.

گفتار درمانی و کاردرمانی اسلامشهر

بخش گفتاردرمانی کودکان و بزرگسالان در مرکز توانبخشی باران
در بخش گفتاردرمانی اسلامشهر درمانگر نوع اختلال را با توجه به علائم و تستهای مختلفی که انجام می دهد تشخیص داده و با توجه به شدت و نوع اختلال، برنامه درمانی را طرح ریزی می نماید

بیمارانی که دارای موارد زیر باشند تحت درمان بخش گفتاردرمانی خواهند بود
 – تاخیر در گفتار و زبان (delayed speech and language)
 – اختلالات روانی گفتار (fluency disorder)
 – اختلالات صوت (voice disorder)
 – اختلالات زبانی (language disorder)
 – اختلالات تشدیدی اختلالات تولیدی (resonance disorder)

گفتار درمانی و کاردرمانی اسلامشهر

گفتار درمانی چیست؟

بخش درمان بیش فعالی ADHD

از نقطه نظر مرکز توانبخشی باران بیش فعالی ADHD   الزاما یک بیماری نیست ، بلکه یه عملکرد خاصی از مغز است که نتیجه آن بیش فعالی ADHD است ، لذا باید از این عملکرد خاص با آموزش و کنترل استفاده نمود.

لذا مراحل درمان بیش فعالی ADHD در مرکز توانبخشی باران به این صورت خواهد بود که در ابتدا یک وقت ویزیت اولیه و ارزیابی برای مراجع در نظر گرفته می شود.

سپس بنا به صلاحدید متخصص علوم شناختی برای ایشان تست های مورد نیاز درخواست می شود تا کاملا مشخص شود که آیا مشکل بیش فعالی ADHD می باشد یا مشکل چیز دیگری می باشد.

در مرحله بعدی عموما یک جلسه مشاوره و توضیح نتایج با خانواده برگزار می شود و در همان جلسه مشاوره در صورت اینکه مسجل شد که کودک بیش فعال ADHD است ، برنامه درمانی ایشان مشخص می شود.

گفتار درمانی و کاردرمانی اسلامشهر

درمان بیش فعالی

فلج مغزی یا بیماری سی پی CP چیست؟
فلج مغزی کودکان یک نارسایی است که با تاثیر گذاشتن بر سیستم مغز و اعصاب، باعث ایجاد ناتوانی فیزیکی برای فرد می‌شود. به این ترتیب عبارت مغز اشاره به ناحیه آسیب دیده در نتیجه این بیماری و فلج اشاره به ناتوانی ایجاد شده به خاطر آن دارد.

این شرایط می‌تواند ناتوانی محدود یا کامل عضلات را برای بیمار به همراه داشته باشد. آسیب مغزی معمولاً قبل، حین، یا به فاصله کوتاه پس از تولد فرد ایجاد می‌شود و در نهایت می‌تواند ناتوانی زیادی را برای فرد تا پایان عمر ایجاد نماید.

مهمترین علائم فلج مغزی ناتوانی‌های حرکتی در بچه است که تا آخر عمر با وی باقی میماند. بعضی از بچه‌های مبتلا به فلج مغزی دچار عقب ماندگی ذهنی هم هستند.

گرچه آسیب‌های مغزی که علت اصلی به وجود آمدن این بیماری هستند پیشرونده نیستند، ولی مشکلات حرکتی بیمار میتواند پیشرفت کند. پس این بیماران باید تا زمان تمام شدن رشد جسمی یعنی تا اتمام بلوغ تحت نظر پزشک باشند.

گفتار درمانی و کاردرمانی اسلامشهر

فلج مغزی


روش درمان اوتیسم کودکان با کاردرمانی

کسب مهارت های برنامه ریزی حرکتی:
برنامه ریزی حرکتی عبارت است از توانایی ذهن و بدن برای همکاری با یکدیگر به منظور انجام یک کار یا حرکت. این توانایی در چگونگی یادگیری مهارت های جدید حیاتی است.

این توانایی، آگاهی از این است که کدام حرکات و اقدامات باید در یک توالی صحیح انجام شوند تا بتوان به نتیجه ی مطلوب دست یافت. برای مثال، مراحل مورد نیاز برای پوشیدن لباس یا رانندگی کردن و یا نوشتن یک کلمه

رشد مهارت های حرکتی ظریف:
 مهارت های حرکتی ظریف چگونگی هماهنگی کوچک ترین عضلات سراسر بدن ( به عنوان مثال عضلات مچ و انگشتان و کف دستان) با چشم ها را توصیف می کند. فعالیت های روزانه ای که از مهارت های حرکتی ظریف سود می برند شامل نوشتن، نخ کردن، استفاده از قیچی، استفاده از کارد و چنگال برای غذا خوردن و تایپ کردن در کامپیتر می باشند.

بسیاری از کودکان درون طیف اوتیسم  به علت رشد ضعیف مهارت های حرکتی ظریف در نوشتن و استفاده ی مناسب از قیچی دچار مشکل می شوند

بهبود مهارت های حرکتی درشت:
مهارت هایی مانند پریدن، بالا رفتن و دوچرخه سواری بخشی از سیستم حرکتی بزرگ ما هستند، این سیستم گروهی از عضلات درشت را شامل می شود که بازو ها، پاها و تنه را کنترل می کنند.فقدان هماهنگی عمومی در این سیستم در افراد طیف اوتیسم، می تواند موجب بروز مشکلاتی در عملکرد های حرکتی درشت شود، از جمله دشواری در برداشتن یا پرتاب یک توپ، ضعف عمومی عضلات و به آسانی خسته شدن

مدیریت مشکلات پردازش حسی:
  ۷ سیستم حسی وجود دارد که کاردرمانگرها(OTs) برای حل نمودن مشکلات پردازش حسی روی آن ها تمرکز می کنند:
۵ حواس شناخته شده ی معمول شامل لامسه، بینایی، شنوایی، چشایی و بویایی به همراه دو حس دیگر – سیستم وستیبولار (تعادلی) و سیستم حس عمقی (موقعیت بدن در فضا) .

گفتار درمانی و کاردرمانی اسلامشهر

اختلال طیف اتیسم
آدرس توانبخشی اسلامشهر دکتر نژادی
اسلامشهر خیابان امام محمد باقر ( ع ) شهرک انبیاء کوچه بهشت 10 پلاک 5
تلفن : 56830687  _ 56834026
موبایل : 09391235976
سایت کاردرمانی باران https://baranrehab.ir

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟
دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده!
حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی +جزئیات
پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top