تاریخ انتشار: جمعه 1398/02/06 - 14:36
کد خبر: 309811

اعطای تسهیلات و استمهال بدهی واحدهای تولیدی و صنعتی سیل زده

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی گفت: علاوه بر اعطای تسهیلات به واحدهای تولیدی، استمهلال بخش هایی از بدهی های واحدهای صنعتی که بر اثر سیل امکان تولید محصول را ندارند در دستور کار قرار می گیرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، محمد شریعتمداری روز گذشته در حاشیه بازدید از شهرک صنعتی آق‎قلا اظهار کرد: از روزهای نخست وقوع سیلاب و به‎وجود آمدن خسارت یکی از سیاست‎های مهم دولت که به استانداران استان‎های سیل‎زده ابلاغ شد برآورد خسارات وارده در حوزه‎های مختلف بود.

وی ادامه داد: پس از ارسال خسارات وارده از سوی استانداران، خسارات ناشی از سیل به بخش صنعتی در وارت صمت برآورد شد، همچنین خسارات بخش کشاورزی و نابودی محصولات کشاورزی بر اثر سیل برآورد شد و نخستین مصوبه دولت در بخش کشاورزی صادر شد و پرداخت خسارات کشاورزان در دستور کار دولت قرار گرفت.

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی تصریح کرد: حدود 50 درصد از تنخواه مورد نیاز در بخش کشاورزی تأمین و در اختیار استان گلستان قرار گرفت و 162 میلیارد تومان به حساب استان گلستان واریز شد.

وی افزود: در بخش صنعت نیز مقدمات کار فراهم شده ولی تجمیع آن در جلسه روز گذشته وزارت کشور صورت گرفت و امیدواریم در اولین جلسه دولت نیز خسارات وارده ناشی از سیل در بخش‎های مختلف صنعت برآورد و احصاء شود و علاوه‎بر اعطای تسهیلات به واحدهای تولیدی، استمهلال بخش‎ها از بدهی‎های واحدهای صنعتی که بر اثر سیل امکان تولید محصول را ندارند انجام می‎شود.

شریعتمداری با بیان اینکه در فعالیت‎های آسیب‎دیده از سیل، موضوع مهم بحث اشتغال است، گفت: در برخی از واحدهای سیل‎زده اشتغال به صورت موقت از بین رفته است و در حوزه کشاورزی اراضی اطراف رودخانه‎ها به طور کامل از بین رفته که رونق دوباره اشتغال در این مناطق زمان بیشتری نیاز دارد لذا جهاد کشاورزی به کشاورزانی که بر اثر سیل به طور دائم و یا موقت از کار افتادند حق بیمه بیکاری را در این ایام دریافت می‎کنند.

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعیاضافه کرد: همچنین به افرادی که قرارداد دائم نداشتند و سه درصد بیمه بیکاری را پرداخت نمی‎کردند و اشتغال غیررسمی در واحدهای تولیدی و صنعتی داشتند با توجه به وزارتخانه ذی‎ربط به این افراد نیز بیمه بیکاری موقت پرداخت می‎شود.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top