تاریخ انتشار: شنبه 1398/02/07 - 14:15
کد خبر: 309944

واکنش رئیس دانشگاه آزاد به بازگشت دانشجویان بورسیه پزشکی

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه شهریه‌های تعیین شده برای دانشجویان بازگشتی به کشور مصوبه هیأت امنای دانشگاه آزاد را دارد، گفت: این شهریه بر اساس ابلاغیه وزارت بهداشت مبنی بر معادل ریالی هزینه دانشگاه مبدأ از دانشجویان بازگشته به کشور گرفته شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» محمد مهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت در پاسخ به سئوالی در خصوص بازگشت دانشجویان خارج از کشور به ایران و اخذ شهریه‌های نجومی از این دانشجویان به ویژه در رشته پزشکی، گفت: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ابلاغیه‌ای به دانشگاه آزاد اسلامی داد که پیشنهاد می‌شود معادل ریالی هزینه دانشگاه مبدأ از دانشجویان بازگشته به کشور شهریه اخذ شود.

وی با یادآوری اینکه دانشگاه آزاد اسلامی از دولت هیچ هزینه‌ای دریافت نمی‌‎کند، افزود: بر این اساس دانشگاه آزاد شهریه‌ای معادل هزینه تمام شده تحصیل از این دانشجویان، دریافت می‌کند و این شهریه در رشته ها و دانشگاه‌های مختلف، متفاوت است و اخذ شهریه ترمی 90 میلیون تومان صحیح نیست.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: در حال حاضر دانشگاه آزاد رقمی معادل 80 درصد پردیس‌های خود گردان دولتی از دانشجویان خود شهریه دریافت می‌‎کند و ارقام مطرح شده 90 میلیون تومان به هیچ عنوان صحیح نیست.

رشته پزشکی برای دانشگاه آزاد زیان ده است
وی اضافه کرد: خود را مجاز نمی‌دانیم از شهریه سایر دانشجویان برای دانشجویان بازگشته به کشور هزینه کنیم؛ در حال حاضر دانشجوی رشته پزشکی با توجه به هزینه‌های تمام شده برای دانشگاه زیان ده است ولی با توجه به رقابت‌هایی که وجود دارد و امکانی که مجلس برای دولتی برای پردیس‌ها ایجاد کرده است، عملا سقف قیمت را آن‌ها بالا نگه داشته‌اند.

طهرانچی افزود: این رقابت دانشگاه آزاد با پردیس‌ها در شرایطی شکل گرفته که بیمارستان‌های پردیس‎های دولتی تحت حمایت دولت بوده و اعضای هیأت علمی نیز حقوق دولتی دریافت می‌کنند؛ درحالیکه صفر تا 100 رشته‌های علوم پزشکی را دانشگاه آزاد پرداخت می‌کند.

بر اساس مصوبه هیأت امنا عمل می‌کنیم
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی یادآور شد: اقدام دانشگاه آزاد اسلامی در اخذ شهریه بالاتر از نرخ معمول از دانشجویانی که به کشور بازگشته‌اند به هیأت امنای دانشگاه آزاد با حضور نمایندگان وزارت بهداشت و وزارت علوم به تصویب رسید.

به گزارش خانه ملت، این درحالیست که بر اساس اظهارات داود محمدی رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس، افزایش شهریه دانشجویان تبدیل خارج از کشور، باید برابر اساسنامه دانشگاه آزاد اسلامی به تصویب وزارت علوم و وزارت بهداشت برسد و حال حاضر مقرر شد سازمان بازرسی کل کشور به این موضوع رسیدگی کند./

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟
دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده!
حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی +جزئیات
پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع
امام جمعه سابق دار فانی را وداع گفت
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top