تاریخ انتشار: شنبه 1398/02/07 - 15:29
کد خبر: 309953

گزارش اختصاصی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛

اعتراض دانشجویان دانشگاه چابهار به نقض حقوقشان/ اجحافی با عنوان کار در برابر غذا

صدها نفر از دانشجویان دریایی دانشگاه دریانوردی چابهار در اعترض به برآورده نشدن مطالبات و نقض حقوقشان در اعزام به کشتی به‌عنوان" کار در برابر غذا" اعتراض کردند، دانشجویان این دانشگاه با توجه به دریایی بودنشان باید دوره کارورزی در دریا و برروی کشتی‌های اقیانوس پیما به مدت 6 تا 12 ماه را بگذرانند تا فارغ التحصیل شوند.

به گزارش خبرنگار صنفی - آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران» صدها نفر از دانشجویان دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار صبح امروز مقابل دفتر رییس این دانشگاه در اعتراض به برآورده نشدن مطالبات و نغض حقوقشان اعتراض و تحصن کردند.

دانشجویان این دانشگاه با توجه به دریایی بودنشان باید دوره کارورزی در دریا و برروی کشتی‌های اقیانوس پیما به مدت 6 تا 12 ماه را بگذرانند تا فارغ التحصیل شوند. بر طبق قوانین بین‌المللی سازمان جهانی دریانوردی دانشجویان دریایی یا اصطلاحا کدت‌ها باید برروی کشتی از حقوق اولیه و دستمزد برخوردار باشند و در مقابل برخی کارهای ناوبری و ملوانی کشتی را نیز انجام دهند که دستمزد دانشجویان در اقدامی عجیب حذف شده و دانشجویان اصطلاحا" کار در برابر غذا" اعزام خواهند شد.

یکی از دانشجویان معترض از اعتراضشان چنین گفت: ما از بورسیه خود که حق مسلم یک دانشجوی دریایی است صرف نظر کردیم ولی دیگر نمی‌توانیم قبول کنیم که " کار در برابر غذا" اعزام شویم.

وی افزود: این دانشگاه از سال 1355 فعالیت خود را شروع کرده و تمام ورودی‌های قبلی این دانشگاه تا قبل از ورود ما یعنی 1394 بورس بودند،یا بورس سازمان بنادر،یا شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و یا شرکت ملی نفتکش ایران اما وقتی به ما رسید،همه شرکت‌ها در اقدامی هماهنگ بورس دانشجویان جدید را لغو کردند.

وی تصریح می‌کند: مسولین دانشگاه به ما گفتند از سال 94 که بورسیه ما لغو شده؛ شرکت‌ها قول دادند اگر دانشگاه دانشجو به‌صورت آزاد بگیرد بعدا برای بورسیه به‌دلیل نیاز شدیدی که به نیرو دارند اقدام خواهند کرد؛ حتی در ترم‌های گذشته نامه‌‌ای هم برای اطمینان حاصل کردن ما به آمدنشان فرستادند

این دانشجو خاطرنشان کرد:حالا یک ماه قبل از فارغ‌التحصیلی و اعزام به کشتی به ما اعلام کردند شرکت‌ها از بورس ما سرباز می‌زنند و نه‌تنها بورس نمی‌شویم بلکه کاروزی ما هم که جزو لاینفک برنامه درسیمان است برای گرفتن مدرک است.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
بازنمایی سروده رهبر انقلاب در تابلوی نقاش مطرح کشور +عکس
پایان جنجال و نگرانی بزرگ نکونام در استقلال
محدودیت تردد در دانشگاه صنعتی شریف اعلام شد
اینفوگرافیک/آمار داوطلبان نوبت اول کنکور سراسری ۱۴۰۳
هفدهمین آزمون پذیرش دانشجوی پزشکی از لیسانس تیرماه برگزار می شود
با تخلفات کنکوری و مجازات های آن آشنا شوید +فیلم
پذیرش دانشجوی دکتری به شیوه استادمحور برای اولین بار کلید خورد
جزییات حادثه حریق در انبار دارویی بیمارستان امام حسین (ع) تهران
آخرین تصمیمات درباره افزایش تعطیلات آخر هفته
نبرد بزرگ دو کشتی‌گیر ایرانی با هم در خارج از کشور
خبر خوش آسیایی برای هواداران پرسپولیس
افشاگری خبرنگار بی‌بی‌سی درباره اسرائیل +فیلم
سقف برداشت از حساب‌های بانکی کاهش یافت؟
کارگران به دیدار رهبرانقلاب می‌روند ‌
هشدار جدی امیرعبداللهیان به اتحادیه اروپا
سردار رادان:‌ برخورد با کشف حجاب با قوت ادامه دارد
صادرات گاز به پاکستان از سرگرفته می شود؟
درگیری لفظی تحلیلگران اینترنشنال در آنتن زنده +فیلم
آتش‌سوزی در بیمارستان امام حسین تهران
شکایت فرماندهی فراجا از کاپیتان استقلال
حضور سید ابراهیم رئیسی در دانشگاه جی سی لاهور +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top