تاریخ انتشار: یکشنبه 1398/02/08 - 00:23
کد خبر: 309983

از تروریسم مجازی باخبرید و با بی‌تفاوتی مدیریت می‌کنید؟

وزیر ارتباطات از حذف برنامه‌های ایرانی در سیستم عامل اندروید خبر داد و گفت: تروریسم اقتصادی آمریکا در حال تسری به اقتصاد فضای مجازی است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از کیهان، محمدجواد آذری جهرمی در توئیتر نوشت: «گزارش سازمان فناوری اطلاعات حاکی از آن است که حذف برنامه‌های ایرانی در سیستم عامل اندروید صرفاً محدود به پوسته‌های یک پیام‌رسان نبوده است بلکه برخی برنامه‌های کسب و کارهای ایرانی را نیز دربرگرفته است. تروریسم اقتصادی آمریکا در حال تسری به اقتصاد فضای مجازی است.»

این اظهارات در حالی است که اخیراً گوگل اقدام به حذف پیام‌رسان‌های طلاگرام و هاتگرام از گوشی کاربران ایرانی کرد و در واقع بار دیگر، نفوذ و دسترسی این مجموعه آمریکایی بر اطلاعات چند ده میلیون کاربر بازنمایی شد.

در این وضعیت باید پرسید آیا مسئولیت وزیر ارتباطات، بازگویی اخبار به مردم است یا توضیح درباره اینکه چرا ضمن اولویت بخشیدن به شبکه ملی اطلاعات و ارتباطات و پیام‌رسان‌های داخلی، به شبکه‌ها و پیام‌رسان‌های خارجی سرویس و خدمات می‌دهند، امنیت سایبری را در معرض آسیب‌های گسترده قرار می‌دهند و فرصت‌های اقتصادی موجود در یک بازار ۵۰ میلیونی را در اختیار بیگانگان می‌گذارند. آیا همین فرصت‌ها و امتیازات نمی‌تواند در داخل برای شبکه‌های داخلی و بازار داخلی خرج شود.

نکته جالب دیگر اینکه جنایت دیروز دربی ترور جنایتکارانه یک روحانی ۴۷ ساله در همدان، معلوم شد قاتل، مدت‌ها به‌شکل علنی در اینستاگرام در حال خط و نشان کشیدن و اعلام پیشاپیش ارتکاب جنایت بوده و برای خود فالوئر هم جمع می‌کرده است. متأسفانه این‌موارد که به شکل متعدد- و در ابعاد گوناگون- هرازچندگاه تکرار می‌شود، از رهاشدگی مطلق فضای مجازی و پیام‌رسان‌های خارجی حکایت می‌کند.

ترور روز گذشته یک روحانی در همدان در حالی اتفاق افتاد که طی دوهفته اخیر و همزمان با امدادرسانی گسترده روحانیون جوان به مردم سیل‌زده، یک موج تلگرامی و اینستاگرامی و توئیتری هماهنگ علیه این خدمتگزاران راه افتاده بود و گفته می‌شود منشأ اغلب این تروریسم رسانه‌ای، جریان‌های نفاق و سرویس‌های جاسوسی بیگانه هستند. اکنون باید از وزارت ارتباطات پرسید باوجود اینکه از تروریسم خبر دارند، چرا با بی‌تفاوتی نسبت به ماجرا رفتار می‌کنند؟!

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
حمله به پایگاه حشدالشعبی موشکی بود
احداث آرامستان جدید در ۲ نقطه تهران
تکلیف لیست خروجی استقلال مشخص شد
حمایت کامل مرکز مدیریت حوزه از فراجا / کلان پروژه دشمن برای حیازدایی و عادی سازی بی‌حجابی
بیانیه جامعه مدرسین درحمایت از اقدامات قانونی و حقوقی فراجا
پیام تسلیت دبیرکل جبهه پایداری انقلاب اسلامی در پی درگذشت مرحوم پرویز داوودی
محکومیت باشگاه پرسپولیس به دلیل نشر اکاذیب
ایران واکنش جدیدی خواهد داشت؟
پاسخ تل‌آویو به ایران به تمام معنا مسخره بود
تعطیلی پنجشنبه ها اشکالی در ارتباط با بازارهای جهانی وارد نمی کند
بازگشت دوباره به استقلال؟
تکلیف حضور گل محمدی و فرهاد مجیدی در تراکتورسازی مشخص شد
سرمربی پرسپولیس پیشنهاد جدید دریافت کرد
درحمله به پایگاه نظامی عراق شرکت نکردیم
کرایه‌های حمل و نقل عمومی افزایش یافت
نخستین واکنش آمریکا به انفجار بزرگ در پایگاه حشدالشعبی عراق
زمان شارژ سهمیه بنزین اردیبهشت مشخص شد
آمریکا موشک‌های پدافندی اسرائیل را شارژ کرد
شایع‌ترین نشانه‌های وسواس
سامانه بارشی جدید در راه کشور
ریچارد هاس: ایران می‌تواند تنگه هرمز را ببندد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top