تاریخ انتشار: دوشنبه 1398/02/09 - 00:56
کد خبر: 310137

جلیلی: ایرادات برجام را برای شخص رئیس‌جمهور ارسال کردم

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: قبل از نهایی شدن برجام ایرادات وارده بر متن برجام را خصوصی برای شخص رئیس‌جمهور ارسال کردم چون در جریان این روند بودم اما خب مسئله آن شد که الان در حال مشاهده هستیم.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، سعید جلیلی عصر دیروز در جمع مردم چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه عده‌ای در تلاشند در مسیر رشد و تعالی انقلاب اسلامی سنگ‌اندازی کنند، گفت: باید تلاش کنیم در جلسات هم‌اندیشی و مباحثه وضعیت آینده کشور را تببین کنیم.

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در شورای امنیت ملی ادامه داد: زمانی که یک اندیشمند سیاسی از اندیشه سیاسی صحبت می‌کند، باید مطالب را چه حق باشد چه معارض به‌صورت منطقی بیان کند.

وی با بیان اینکه باید صحبت‌های اواخر حیات امام راحل (ع) به خوبی بررسی شود، خاطرنشان کرد: مؤلفه‌های واقعی ایمان و عمل نتیجه مطلوب دارد و به انقلاب اسلامی اهمیت دهد.

جلیلی در خصوص تحقق اهداف مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، تأکید کرد: باید از تجربیات 40 سال اول استفاده کرد و در همین راستا هر کس به اندازه توان خود قدمی برای گام دوم انقلاب بردارد.

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در شورای امنیت ملی با اشاره به اینکه برای رفع نواقص و پیدا کردن راه‌حل برای حل مشکلات باید عزم جدی داشته باشیم، خاطرنشان کرد: اگر کسی کار درستی انجام  داده است، باید مورد تشویق قرار بگیرد و از تجربیات او در گام دوم انقلاب نیز استفاده و اشتباهات را اصلاح کرد.

لزوم مسؤولیت پذیری همگانی در برابر انقلاب

وی با تاکید بر مسؤولیت‌پذیری در انقلاب اسلامی، بیان کرد: ما امروز باید این را برای خود تعریف کنیم که در این برهه چه باید بکنیم.

جلیلی با اشاره به دولت سایه، اضافه کرد: دولت سایه نه تشکیلات و نه حزب محسوب می‌شود بلکه یک گفتمان است هرکسی دغدغه انقلاب دارد باید سایه به سایه مسائل کشوری را پیگیری کند.

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در شورای امنیت ملی افزود: نیروهای انقلابی وظیفه دارند در بحث  بیانیه گام دوم انقلاب فارغ از دید سیاسی در جهت جلوگیری از خطا مؤثر عمل کنند.

دشمن را در محاسباتش به اشتباه انداختیم

وی با اشاره به اینکه دشمنان برخی اوقات به موفقیت‌های بزرگی که انقلاب به دست آورده اعتراف می‌کنند، اظهار کرد: دشمنان ثمره موفقیت‌های ما را می‌دانند، بنابراین مانع رسیدن ما به برخی از امکانات می‌شوند اما علی‌رغم شیطنت‌ها ما به پیشرفت‌های بزرگ رسیدیم؛ دشمن خود می‌داند از محاسباتی که داشته بازمانده است.

جلیلی ادامه داد: دشمنان می‌دانند اگر ایمان و عمل در هم آمیخته شود موفقیت و پیشرفت  حاصل و این موضوع به سرعت در همه‌جا تکثیر می‌شود؛ به همین دلیل مانع‌تراشی می‌کند‌، اما نتیجه مطلوب را به دست نمی‌آورد.

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در شورای امنیت ملی با تأکید بر استفاده از نیروهای جوان در انجام امور، تاکید کرد: باید فضا به سمتی برود که در‌ محیط اطرف خود موثر باشیم؛ نیروی انقلابی با توجه به ادعایش همانند قند باید محیط خود را شیرین کند.

جلیلی در ادامه در خصوص لزوم وحدت جریان انقلابی، توضیح داد: وحدت نیروهای انقلابی بسیار با معنی است اما باید مشخص شود چه می‌خواهیم و به‌دنبال چه هستیم بایستی دقیق و صادقانه برای افکار عمومی مسائل را بیان کنیم.

ایرادات برجام را خصوصی به شخص رئیس جمهور گفتم

وی اضافه کرد: برای مثال شخص بنده قبل از نهایی شدن برجام ایرادات وارده بر متن برجام را خصوصی برای شخص رئیس جمهور ارسال کردم چون در جریان این روند بودم اما خب مسئله آن شد که الان در حال مشاهده هستیم.

این فعال سیاسی در خصوص مشکلات اقتصادی کشور تشریح کرد: دشمن در تلاش است موفقیت‌های داخلی ما را زیر سوال ببرد اما ما باید در مسیرهای موفق پیش برویم، کشور ما فرصت‌های اقتصادی فراوانی دارد، برخی از کشورها با یکی از این فرصت‌ها کل اقتصاد کشور خود را مدیریت می‌کنند، ما هم می‌توانیم در برهه تحریم به جایگاه بهتر و خودکفایی برسیم.

عضو شورای امنیت ملی پیرامون تحریم‌های نفتی یادآور شد: این امریکا است که خریدار و مصرف کننده است ایران می‌تواند از نفت به بهترین شکل استفاده کند، پالایشگاه ستاره خلیج فارس شاهدی بر این ادعا است این پالایشگاه بزرگ‌ترین پالایشگاه میعانات گازی است و باعث شد در زمینه تولید بنزین نه تنها خودکفا شویم بلکه صادر هم بکنیم، این دستاورد در همین شرایط اقتصادی و تحریم محقق شد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
1398/02/09 - 02:42

به نام خدا
موضوع: درخواست خروج از برجام
سلام علیکم
تنها راه موفقیت ما، مقاومت در برابر دشمنان زورگو، تکیه بر توانمندی و ظرفیت های داخلی و ارتباط با کشورهای غیر مستکبر است. آمریکا و این سه کشور اروپایی انگلیس، فرانسه و آلمان حتی اگر در مقابل چشم ما، جنگ زرگری هم راه بیاندازند باز دو روی یک سکه اند. مگر یادمان رفته که امام راحل (ره) فرمود: «آمریکا از انگلیس بدتر، انگلیس از آمریکا بدتر.»
امام خامنه ای قبل از روی کار آمدن دولت ترامپ فرمودند: «برجام را ابتدائاً نقض نخواهیم کرد این را همه بدانند ... آن ها اگر پاره کردند ما آتش می زنیم.»
ایشان سال گذشته، پس از خروج آمریکا از برجام در جلسه خصوصی با هیأت دولت فرمودند: «در روزنامه خواندم که ترامپ گفته که من می خواستم به ترزا مِی سفارش کنم راجع به سخت‌گیری نسبت به ایران، [امّا] او به من سفارش کرد درباره‌ی سخت‌گیری راجع به ایران! اینها این [جور] هستند دیگر. آن‌وقت تلفن می زند به آقای دکتر روحانی و اظهار ارادت و اخلاص هم به ایشان می کند. اینها را بایستی این‌جوری و با این چشم نگاه کرد؛ بدند اینها، اینها خیلی بدند. بنده یک سینه حرف دارم در زمینه‌ی اروپایی‌ها - نه به‌خاطر سیاستهای امروزشان ‌- به‌خاطر ذات خبیثی که حکومتهای اروپایی در طول این چند قرن از خودشان نشان داده‌اند؛ خیلی حرف گفتنی اینجا زیاد است، نمیخواهیم حالا وارد آن مسائل بشویم.»
سپس در یک جلسه عمومی فرمودند: «حالا گفته می‌شود که برجام را می‌خواهیم با این سه کشور اروپایی ادامه بدهیم؛ من به این سه کشور هم اعتماد ندارم. من می‌گویم به اینها هم اعتماد نکنید؛ [اگر] می‌خواهید قرارداد بگذارید، ... تضمین به دست بیاورید، تضمین واقعی، تضمین عملی، والا فردا اینها هم همان کاری را خواهند کرد که آمریکا کرد، [امّا] به یک شیوه‌ی دیگر.»
علیرغم تمام این نصایح متأسّفانه دولت پس از گذشت نزدیک به یازده ماه از خروج آمریکا از برجام منتظر وعده سر خرمن اروپایی ها ماند! آن هم وعده ای که از SPV به اینستکس تنزّل یافت. این در حالی بود که اروپایی ها خود اعتراف کردند، هیچگاه تحریم های آمریکا را دور نمی زنند، بلکه فقط در چارچوب آنچه ارباب آمریکایی به آن ها اجازه داده است، فقط به ایران کمک های انسان دوستانه می کنند، یعنی غذا و دارو را در برابر فروش نفت می دهند و همزمان بارها ما را تحت فشار می گذاشتند که در برابر همین وعده های ننگ آور توخالی بدون تضمین، به برجام های 2، 3، 4 و 5 ( خود تحریمی مالی FATF، موشکی، منطقه ای و حقوق بشر) بپیوندیم.
بالاخره رهبر معظم انقلاب در ابتدای امسال در حرم رضوی فرمودند: « در مورد ایران، از اواسط قاجار، اروپایی‌ها به ما ضربه زدند. در جنگهای ایران و روس، انگلیس‌ها به ایران خیانت کردند؛ به عنوان واسطه وارد میدان شدند، امّا از پشت خنجر زدند. در قضیّه‌ی امتیاز تنباکو، در قضیّه‌ی امیرکبیر و رفتاری که با امیرکبیر کردند؛ فشارهای انگلیس‌ها و سفارتخانه‌های اروپایی در تهران بود که پادشاه ابله قاجار را وادار کرد خون امیرکبیر را بریزد و او را که می توانست ایران را متحوّل کند، کنار بگذارد. [همچنین] رفتار اروپایی‌ها در روی کار آوردن حکومت دیکتاتوری رضاخان، رفتار اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها در ساقط کردن دولت مصدّق، رفتار آنها در قضایای گوناگون اقتصادی و سیاسی و امنیّتی ما و رفتار آنها در قضیّه‌ی جنگ تحمیلی و بعد هم رفتار آنها در قضیّه‌ی تحریم؛ اینها را ما نباید از یاد ببریم. غربی‌ها با ما همیشه همین جور رفتار کرده‌اند؛ نمیتوانیم به آنها هیچ امیدی داشته باشیم. در همین قضیّه‌ی اخیر، در قضیّه‌ی برجام، وظیفه‌ی اروپایی‌ها چه بود؟ خب یک قرارداد هفت‌جانبه‌ای بسته شده بود -شش کشور و ایران این طرف؛ هفت کشور- یک طرف که آمریکا است خارج شد؛ وظیفه‌ی طرفهای دیگر چه بود؟ وظیفه‌ی اروپایی‌ها این بود که می‌ایستادند در مقابل آمریکا، میگفتند ما به تعهّد خودمان پایبندیم؛ تعهّد آنها این بود که تحریمها به طور کلّی برداشته بشود؛ باید محکم می‌ایستادند، [امّا] با بهانه‌های مختلف نَایستادند. علاوه بر اینکه در مقابل آمریکا نَایستادند، خودشان هم در عین اینکه مدام به ما تأکید کردند و می کنند که «نبادا از برجام خارج بشوید»، عملاً از برجام خارج شده‌اند؛ یعنی حتّی تحریمهای جدیدی را علیه ایران به وجود آورده‌اند. این رفتار اروپایی‌ها است؛ از اینها می شود توقّع داشت؟ این کانال مالی‌ای هم که اخیراً مدام گفته میشود یک کانال مالی درست کرده‌اند، این به شوخی شبیه‌تر است؛ البتّه شوخی تلخی است. این هیچ معنی‌ای ندارد؛ آن چیزی که وظیفه‌ی آنها است با آنچه آنها دارند مطرح میکنند زمین تا آسمان فرق میکند. در آخرین مسئله‌ی بین‌المللی ما، باز اروپایی‌ها مثل گذشته از پشت خنجر زدند، به ما خیانت کردند. از اینها توقّع نمی شود داشت؛ هیچ توقّعی نمی شود داشت.»
در واقع این به اصطلاح کانال اینستکس، دامی برای بلوکه کردن درآمدهای ارزی کشور، جهت افزایش فشار بیشتر بر ماست. لذا لازم است علاوه بر رد اینستکس، صادرات و واردات خود را با هر پول دیگری غیر از دلار آمریکا و در قالب پیمان های دو جانبه با کشورهای غیر مستکبر غربی انجام داده؛ و در یک اقدام انقلابی از برجام خارج شویم؛ ضمن آن که از تصویب لوایح استعماری پالرمو و CFT ممانعت به عمل آورده و اجرای الزامات FATF را خاتمه دهیم.
تورهای مسافرتی آفری
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
پرسپولیس صدرنشین شد
کاپیتان پرسپولیس مصدوم شد
اتفاقی عجیب در آبادان؛ پرسپولیس مقابل نفت هیچ هواداری در ورزشگاه نداشت
وزیر ارتباطات: ۵۰ درصد به سرعت اینترنت افزوده می‌شود
امیرعبداللهیان: با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم اسرائیل پاسخ می‌دهیم
سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود
دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالت در نیویورک
گوترش: توقف درگیری‌ها در غزه از تنش‌های گسترده در خاورمیانه جلوگیری خواهد کرد
سیاستمدار اسرائیلی: در یک قدمی رسوایی هستیم، نه پیروزی
اعلام نتایج آزمون آموزگاری تا پایان فروردین
اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته
امدادرسانی به ۵۳۰۰ نفر در ۸ استان جنوبی
مدیرعامل شرکت واحد:جای خانم ها و آقایان در اتوبوس‌های BRT تغییر می‌کند
جلال ملکی: آتش سوزی در پایانه شرق نبود؛ انفجار صحت ندارد
فوری/ انفجار مرگبار در ترمینال شرق تهران/ چند نفر کشته شدند؟
حادثه در پایانه شرق تهران در اثر انفجار کپسول گاز
واکنش متفات معاون وزیر ورزش به گشت‌ ارشاد +عکس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top