تاریخ انتشار: دوشنبه 1398/02/09 - 09:02
کد خبر: 310180

حواشی این روزهای دانشگاه مازندران؛

از ادعای تقلب در کنکور دکتری تا استخدام با بند «پ»

از ادعای تقلب در کنکور دکتری تا استخدام با بند «پ»

اردیبهشت ماه سال 97 کانال تلگرامی باعنوان «بدون سانسور» و با استفاده از جملاتی مانند « دست به دست هم با تاریکی مبارزه خواهیم کرد.» برای معرفی خود، دست به پوشش اخبار دانشگاه مازندران می زند. البته این اخبار معمولا اخبار دم گوشی و یا به اصطلاح اخباری از پشت پرده اتفاقات دانشگاه است.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه داتنشجویان ایران»؛ تشکل ها و نهادهای دانشجویی دانشگاه مازندران در نامه ای خطاب به یحیی طالبی سرپرست دانشگاه خواستار شفافیت پیرامون اسناد منتشر شده در مورد آنچه استفاده از رانت و فساد در این دانشگاه می دانستند، شدند.

ماجرا چیست؟
اردیبهشت ماه سال 97 کانال تلگرامی باعنوان «بدون سانسور» و با استفاده از جملاتی مانند « دست به دست هم با تاریکی مبارزه خواهیم کرد.» برای معرفی خود،  دست به پوشش اخبار دانشگاه مازندران می زند. البته این اخبار معمولا اخبار دم گوشی و یا اخباری است که همه افراد از آن اطلاع ندارند و به اصطلاح اخباری از پشت پرده اتفاقات دانشگاه است.

هر چند این کانال طی یک سال اخیر خبرهای متفاوتی را منتشر کرده است اما اخیرا مدعی رانت و فساد در این دانشگاه شده که واکنش دانشجویان و تشکل های دانشجویی در پی داشته است. یکی از این موضوعات مربوط به نحوه استخدام «مسعود ابراهیمی» فرزند یکی از مسئولین دانشگاه است، این دانشگاه پس از جذب چند نیرو به عنوان کادر حراست که ابراهیمی نیز در میان آنها حضور داشته است، پس از مدتی به ابراهیمی پستی در هیئت ممیزه دانشگاه محول می شود سپس علاوه بر این پست، مسئولیت هایی در دفتر تهران دانشگاه مازندران به او سپرده می شود. این پیشرفت های مداوم ابراهیمی در حالی است که افرادی که با او به عنوان کادر حراست وارد دانشگاه شده اند طی این مدت ارتقائی نداشته اند!


نامه ای که در کانال «بدون سانسور» مبنی بر به کارگیری یک فرد در چند پست شغلی منتشر شده است

همین موضوع باعث شده است تا احتمال استفاده از رانت فامیلی برای ارتقا شغلی افرادی خاص به وجود بیاید. مدیران کانال «بدون سانسور» سوال خود در مورد نحوه ارتقا شغلی ابراهیمی را این چنین بیان می کنند: « پرسش دوم ما این بود که چطور این فرد می‌تواند با حفظ سمتِ خود در هیئت ممیزه، مسئولیت‌هایی در دفتر تهران دانشگاه مازندران بگیرد و بدین طریق، این نوجوان متولد 73 حقوق مزایای خود را بالا و بالاتر ببرد!؟ آیا اینقدر این  آقازاده نخبه‌اند و لیاقت دارند که پست‌های مهم را نه یکی یکی بلکه چندتا چندتا اشغال می‌کنند!؟»

ادعای تقلب در کنکور دکتری
این کانال در ادعایی دیگر از تخلف در آزمون دکترای این دانشگاه خبر می دهد که این بار هم پای ابراهیمی در میان است. ابراهیمی توانسته رتبه یک کنکور دکتری رشته خود را کسب کند، اما مدیران این کانال تلگرامی مدعی هستند که سطح علمی ابراهیمی در سطح رتبه یک کنکور دکتری نبوده و سازمان سنجش نیز در حال پیگیری تخلفات احتمالی است. البته مسئولان کانال «بدون سانسور» از ابراهیمی دعوت کرده اند تا با پاسخ به سوالات کارشناسی بی طرف سطح علمی خود را اثبات نماید که تا کنون جوابی دریافت نکرده اند.

از طرفی گویا ادعای تخلف در آزمون دکتری در این دانشگاه مسبوق به سابقه است، در نامه نهادهای دانشجویی دانشگاه مازندران به رئیس این دانشگاه، به تقلب «م.ق» یکی از کارکنان این دانشگاه در آزمون دکتری اشاره شده، که گفته می شود این تقلب مورد تایید سازمان سنجش نیز قرار گرفته است و سازمان سنجش هم اکنون در حال بررسی درستی یا نادرستی شایعات در مورد تقلب فرد دوم است.

دانشجویان خواستار شفافیت، مسئولین در سکوت
نهادهای دانشجویی دانشگاه مازندران اعم از شورای صنفی دانشجویان، انجمن ایران اسلامی، انجمن اسلامی، مجمع عدالتخواه، نمایندگان مدیران مسئول نشریات و مجمع دبیران کانون های فرهنگی دانشگاه مازندران طی نامه ای خواستار شفافیت این دانشگاه پیرامون نحوه استخدام این «آقازاده» و ادعای تقلب در آزمون دکتری  شدند.

تشکل های دانشجویی بیانیه این دانشگاه در پاسخ به ادعاهای مطرح شده را «بیانیه ای پریشان گویانه» و اسناد این بیانیه را مورد پذیرش دانشجویان و اساتید دانشگاه ندانستند. دانشجویان در این نامه فرصتی یک هفته ای برای مسئولان دانشگاه مازندران،  در نظر گرفتند تا با حضور در جمع دانشجویان اقدام به شفاف سازی پیرامون این موضوعات و یا به برخورد با متخلفین بپردازد ولی مسئولین دانشگاه مازندران طی هفته اخیر سکوت را بر پاسخ گویی ترجیح داده اند و تا کنون پاسخی از طرف دانشگاه برای پاسخگویی به این شبهات ارائه نداداند.

"«خبرنامه دانشجویان ایران» آماده انتشار جواب مسئولین دانشگاه مازندران در جهت تنویر افکار عمومی است"

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟
دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده!
حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی +جزئیات
پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top