تاریخ انتشار: دوشنبه 1398/02/09 - 16:28
کد خبر: 310258

نگاهی به وضعیت این روزهای بازار خودرو؛

چرا بازار خودروی کشور تا این حد سرکش شد؟

چرا بازار خودروی کشور تا این حد سرکش شد؟

در حال حاضر آشفته بازار قیمت انواع خودروهای داخلی وارد فاز جدیدی شده به نحوی که خرید و فروش قفل شده و همه به نوعی برای کسب سود بیشتر فروشنده شده اند جالب اینجاست در این شرایط دستگاه‌های و حتی خودروسازان روزه سکوت گرفته و خبری از تصمیم آنها برای مدیریت بازار نیست. امروز بازار خودرو جولانگاه دلالان شده و خبری از بهبود اوضاع نیست.

به گزارش سرویس اقتصادی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ مدتی است که بازار خودرو دچار نوسانات شدیدی داشته و هر روز قیمت ها افزایش پیدا کرده اند. اما این موضوع می تواند دلایل متعددی داشته باشد

سرمایه‌گذاری جمعی برای خرید یک خودرو
فروشنده ای با اعلام اینکه کم فروشی در بازار خودرو غوغا میکند به خبرنگار تسنیم می‌گوید: دیروز چند نفر دسته جمعی آمده بودند یک خودروی 100 میلیون تومانی بخرند تا در ماه های آینده آن را فروخته و سود کسب کنند برای ما هم سوال شده بود که چرا همه دنبال دلالی و سود در بازار خودرو هستند.

وی افزود: جالب اینجاست هنوز خبری از واحدهای نظارتی در بازار نیست و هر کس بنا به سلیقه خود قیمتی را برای خودروهای زیر 50 میلیون تومان اعلام می‌کند.

این فروشنده با اعلام اینکه چرا پژو 206  تیپ 5 باید در بازار با قیمت 108 میلیون تومان معامله شود، گفت: قیمت پراید هم از 51 میلیون تومان گذشته است برای خود ما هم سوال است مگر در بازار آنهم اول سال چه اتفاقی افتاده که هر روز قیمت ها گران تر از دیروز می‌شود.

سودهای میلیونی در بازار خودرو؛ خبری از سازمان حمایت نیست
فروشنده دیگری با اعلام اینکه عرضه خودرو با وجود تمام دستور ها همچنان محدود است، می‌گوید: هنوز تحویل خودرو توسط خودروسازان با تأخیر انجام می شود البته نباید سودهای بالای خودروسازان را در بازار آزاد نادیده گرفت.

وی اضافه کرد: علاوه بر این با هر طرح فروش فوری همه به سمت سایت حمله می برند تا با تحویل خودروها از شکاف قیمت ها استفاده کرده  و با فروش آنها در بازار سودهای میلیونی کسب کنند.

این فروشنده البته مقصر اصلی آشفته بازار خودروهای داخلی را خودروسازان در عدم اجرای تعهدات می‌داند و با اعلام اینکه اگر خودروهای پیش فروش شده تحویل مردم داده می‌شد قیمت ها انقدر روند صعودی پیدا نمی‌کرد.

رشد 20 درصدی قیمت خودروهای داخلی در طول 20 روز
فروشنده دیگری با اعلام اینکه در طول 20 روز گذشته قیمت خودروهای داخلی 5 تا 20 درصد افزایش پیدا کرده است، گفت: پراید از 47 میلیون تومان به 51 میلیون تومان، پژو405 از 68 میلیون و 500 هزار تومان به 82 میلیون تومان، پژو پارس از 86 میلیون تومان به 101 میلیون تومان،پارس اتوماتیک از 130 به 154، پژو 206 از 72 میلیون تومان به 95 میلیون تومان و سمند از 72 میلیون تومان به 85 میلیون تومان رسیده است.

وی اضافه کرد: البته قیمت ها در برخی از خودروها مانند h30  و ساندرو رشد قابل توجهی دارد، افزود: خودروی H30  از 114 میلیون تومان به 145 میلیون تومان و استپ وی از 156 میلیون تومان به 201 میلیون تومان رسیده است.

در حال حاضر آشفته بازار قیمت انواع خودروهای داخلی وارد فاز جدیدی شده به نحوی که خرید و فروش قفل شده و همه به نوعی برای کسب سود بیشتر فروشنده شده اند جالب اینجاست در این شرایط دستگاه‌های و حتی خودروسازان روزه سکوت گرفته و خبری از تصمیم آنها برای مدیریت بازار نیست. امروز بازار خودرو جولانگاه دلالان شده و خبری از بهبود اوضاع نیست.

منبع: کانال خودرو

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
غوغای طوفان فلسطین در دانشگاه‌‍‌های آمریکا؛ چرا واشنگتن نگران حمایت از فلسطین هستند؟
حضور ایران در میدان رقابت قدرت های جهان در شبه‌ قاره
عملیات وعده صادق قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را نمایان کرد
مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
اولین تصاویر از امضای توافقنامه امنیتی بین ایران و روسیه
دلار ریخت
ازبکستان حریف ایران شد
آیین واگذاری مالکیت تیم‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی
۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
بیش از ۳۰۰ جنازه از گورهای جمعی در غزه پیدا شده
محکومیت بدوی توماج صالحی به اعدام
اگر اسرائیل به رفح حمله کند فلسطینی ها به خواسته ۷۰ سال خود می‌رسند
روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
اسرائیل دیر یا زود محو خواهد شد
استخوان‌ها هنوز شهادت می‌دهند!
اعلام رسمی حضور حمید مطهری در کادر فنی تراکتور
پلیس اصراری به انتقال خودروهای توقیفی با جرثقیل ندارد
این خودرو ۵۵ میلیون تومان ارزان شد
ببینید | ماجرای شکایت جالب همسر محسن قرائتی نزد رهبر انقلاب
سال گذشته میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر بود؟
چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله کننده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top