تاریخ انتشار: سه شنبه 1398/02/10 - 21:53
کد خبر: 310413

عباسی در دانشگاه آزاد رشت:

اگر در سوریه یک دلار خرج کردیم چند هزار دلار برداشت کردیم

رئیس اندیشکدهٔ یقین گفت: اگر در سوریه یک دلار پرداخت کردیم الان چند هزار دلار برداشت می‌کنیم و هم اکنون معادن آن‌ها در دست ماست.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از خبرگزاری دانشجو، نشست «جنگ جهانی چهارم در فاز جدید» با سخنرانی حسن عباسی، رئیس اندیشکدهٔ یقین در دانشگاه آزاد رشت برگزار شد.

حسن عباسی در نشست ویژه جنگ جهانی چهارم در فاز جدید گفت: فشار‌هایی چون، حذف تلگرام ها، حذف صفحه‌های اینستاگرام، تروریستی خواندن سپاه، مشکلات نفتی و … پدیده جدیدی نیست، اما شدت یافته است.

رئیس اندیشکدهٔ یقین، با بیان اینکه دونالد ترامپ در سال گذشته از کلمه ملت تروریست استفاده کرد و نه فقط سپاه بلکه همه مردم را تروریست خواند، مطرح کرد: رئیس سازمان سیا به بهانه ۱۱سپتامبر اعلام کرد که ما جنگ جهانی چهارم را با اسلام آغاز کردیم و سال ۱۳۸۰ سال گفت وگوی تمدن‌ها و به نوعی جنگ تمدن‌ها شد.

وی با اشاره به وجود ۵ نوع کنترل ابزاری از سوی آمریکا، تصریح کرد: آمریکا ۵ اصل دارد اعم ازاینکه، کسی که انرژی را کنترل می‌کند کشور‌ها و دولت‌ها را تحت کنترل دارد، کسی که غذا را کنترل می‌کند انسان‌ها را کنترل می‌کند، کسی که پول را تحت کنترل دارد جهان را کنترل می‌کند، کسی که داده‌ها از قبیل، اینترنت را کنترل می‌کند اطلاعات را کنترل می‌کند و کسی که ایران را داشته باشد جهان را کنترل می‌کند و امپراطوری تشکیل می‌دهد.

عباسی با تاکید بر اینکه NSA یک نهاد نظارتی دست ارتش و وزارت دفاع آمریکا است که مالک شبکه اینترنت این کشور است و در همه کشور‌ها همینطور است، اظهار کرد: ما که اینترنت مان در دست وزارت ارتباط است مشکلات زیادی خواهیم داشت.

رئیس اندیشکدهٔ یقین  با اشاره به NSA به عنوان سازمانی که با یک فکر فرهنگی اینترنت را جا انداخت گفت: تا مدیران با به این بلوغ اجتماعی برسند که اینترنت این کشور به سازمانی همچون NSA نیاز دارد احتمالا ۲ نسل دیگر طی می‌شود، اما ما به عنوان ترییون دار وظیفه داریم این‌ها را گوشزد کنیم.

وی جنگ جهانی سوم را جنگ سرد بین شوروی و آمریکا خواند که ۴۵ سال طول کشید و خاطرنشان کرد: جنگ جهانی چهارم جنگ بین غرب و اسلام است، اما ضد انقلاب‌هایی که می‌گویند شما توهم توطئه دارید، نفوذی‌های دشمن هستند که می‌خواهند مردم ذلیل و خار شوند، ولی مذاکره کنند.

عباسی با بیان اینکه امروز کسی نمی‌تواند رهبر ما را مجبور به مذاکره کند، ادامه داد: وظیفه نیروی قدس این است که تهدید‌ها را بیرون از فضای مربوطه خنثی کند، زیرا هرکجا که در مقابل آمریکا ایستادگی کردیم مشکلی نداشتیم.

این تحلیل گر سیاسی با بیان اینکه ترامپ اعلام کرده که ژنرال ماتیس ۷هزار میلیارد دلار در سوریه خرج کرده است، بیان کرد: ما چقدر به سردار سلیمانی دادیم تا در سوریه خرج کند؟ پولی که به سوریه می‌رود بودجه نظامی است و به اشتغال نخواهد رسید، بودجه اشتغال شما دست نهاد دیگری است، اما آن‌ها توانایی انجام کار ندارند.

عباسی با بیان اینکه اگر در سوریه یک دلار پرداخت کردیم الان چند هزار دلار برداشت می‌کنیم و هم اکنون معادن آن‌ها در دست ما است، تاکید کرد: اگر به سوریه و عراق رفتیم به این دلایل بود که اگر یک میلیارد دلار هزینه کردیم اکنون قرارداد‌های ۱۴میلیارد دلاری می‌بندیم

رئیس اندیشکده یقین مرگ بر آمریکا را به نوعی مرگ بر تفکر جهانخواهی آمریکا خواند و افزود: اگر آمریکا با این عقیده در سوریه و عراق پایگاه دارد، به همین دلیل ما هم در آنجا نیرو می‌گذاریم.

وی با بیان اینکه تا کاخ سفید تبدیل به حسینیه نشود دست از سر اربابانشان بر نمی‌داریم اظهار کرد: آمریکا فکر میکند سپاه همه کاره ایران است باید بداند که تمام ملت ایران حضور موثر دارند و برای شما تروریست هستند، اما مشکل اصلی شما با شخصی به نام «سیدعلی خامنه ای» رهبر عزیز ایران است.

عباسی با بیان اینکه اکنون امنیت ایران ۴۲تریلیون دلار قیمت دارد و اگر این امنیت از بین برود تا دوباره به همین وضعیت امروز برگردد هزینه بسیار زیادی دارد گفت: جنگ ایران و آمریکا فقط در چند سال اولیه ۵۰ تریلیون دلار برای اقتصاد جهانی هزینه دارد و به نوعی اقتصاد جهانی دچار شوک می‌شود.

این تحلیلگر سیاسی با اشاره به اینکه آمریکا ۴تریلیون دلار درآمد دارد و ۲۲تریلیون دلار بدهی دارد، خاطرنشان کرد: چرا فکر می‌کنید آمریکا ابرقدرت است؟ اگر به شما گفتند فردا جنگ می‌شود بدانید که شروع جنگ ۵۰ تریلیون دلار برای آمریکا هزینه دارد و آمریکا چنین کششی نه در موضوع مالی و نه در نیروی انسانی ندارد.

وی با بیان اینکه ترامپ چند اصل شامل جنگ نیابتی و رفتن نیروی سپاه، جمع شدن نیروی دریایی، مهار شدن کنشگران سایبر و جنگ‌نرم علیه ایران را امضا کرده است گفت: تحول اقتصاد جهان مستلزم انقلاب جهانی یا جنگ جهانی است و باید منتظر تحول عظیمی باشیم.

عباسی با بیان اینکه اعلام شدن خروج وهابیت از اهل سنت یک پیروزی برای اسلام بود مطرح کرد: جنگ مذهبیی که قرار بود ۳۰ سال به طول بیانجامد ۳ساله تمام شد، پس طبیعی است که از این نظام بترسند.

این تحلیلگر سیاسی با بیان اینکه انتظار می‌رود یک مجلس قوی و با چهره‌های انقلابی آماده برای‌مقابله دشمن روی کار بیاید، بیان کرد: برای آرامش و رفاه مردم یک دولت انقلابی که فرزندانشان خارج از کشور نباشند و وابستگی آنجا نداشته باشند لازم است. باید یک دولت قوی در کشور به کار بیاید و در مواجه با آمریکا محکم باشد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
کار سختی که ایران کرد
جریمه ۳۰۰ میلیون تومانی ۳ باشگاه لیگ برتری
قرمزها آبی‌ها را صدرنشین کردند؛ همه برای یکی!
تصاویر هولناک از جاری شدن سیل در نیکشهر
برق کولرهای گازی شما را نگیرد!
تقویت فعالیت سامانه بارشی در جنوب کشور
پیش‌بینی بانک‌های غربی از قیمت نفت پس از حمله ایران به اسرائیل
حجم باورنکردنی ویرانی در شهر غزه را در این تصاویر هوایی ببینید
خداحافظی یک بازیکن از نسل طلایی ایران
وزیر خارجه نتانیاهو به دست و پا افتاد
ایران رکن اصلی و حیاتی امنیت اسرائیل را از بین برد
پیش‌بینی وضعیت بارش کشور تا ۶ هفته آینده
بیمه کارگران ساختمانی به کجا رسید؟
راهیابی هر ۵ فرنگی‌کار کشتی ایران به مرحله نیمه‌نهایی
محکومیت رفتار وحشیانه یک هوادار از سوی فدراسیون فوتبال عربستان
ژیلا صادقی اسلحه به دست شد!
پاتوق زیر زمینی معتادان در دل تهران +عکس
همه عملیات‌های انتقامی ایران ؛ از جنگ شهرها در سال ۱۳۶۳ تا عملیات وعده صادق +عکس
لحظه کشف ۱۰۰۰ کیلو شیشه از یک تریلی +فیلم
درخواست انگلیسی ها از نتانیاهو
مجلس هفته آینده وضعیت بازار ارز را بررسی می‌کند
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top