تاریخ انتشار: شنبه 1398/02/14 - 09:03
کد خبر: 310737

فروش نمایشگاه کتاب به ۹۹ میلیارد تومان رسید

قادر آشنا از فروش ۹۹ میلیاردی نمایشگاه کتاب تا پایان روز نهم و افزایش ۶ درصدی تراکنش خبر داد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، حاضر در نشست خبری قائم مقام سی و دومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران قادر آشنا، قائم مقام نمایشگاه بین المللی کتاب تهران گفت:من اگر بخواهم به۳نکته کلی اشاره کنم باید بگویم کاری به گستردگی نمایشگاه کتاب نقاط قوت و ضعفی دارد و نقاط قوت باید تقویت شود و نقاط ضعف رفع شود. ما نیز بر این باوریم که باید چنین اتفاقی بیفتد.

وی به همکاری خوب نهاد‌های مرتبط با وزارت ارشاد اشاره کرد و گفت:با عراق و یونان مبادله غرفه رایگان در نمایشگاه های۲کشور را داشتیم و  صحبت‌هایی کردیم که اختلافات موجود در صدور ویزا در نمایشگاه فرانکفورت نیز حل شود.

قائم مقام سی و دومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران اظهار کرد: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حضور مقام معظم رهبری اشاره کرد که به حوزه تمدنی و کشور‌های مجاورمان توجه کنیم و ما حتما این را پیگیری خواهیم کرد و آن را احیا می‌کنیم.

آشنا افزود:نکته دیگری که وزیر به آن اشاره کرد کار کردن بر روی ادبیات مقاومت است و البته نکته مهمتر گام دوم انقلاب اسلامی است و این امر نیز بیشتر در دستور کار ما قرار می‌گیرد.

وی گفت:امسال۱۲۰رایت در نمایشگاه کتاب خرید و فروش شد و تا پایان روز نهم برگزاری نمایشگاه کتاب تهران نسبت به سال گذشته۳۷درصد افزایش خرید و ۶درصد افزایش تراکنش داشتیم و ۹۹میلیارد تومان فروش هم ثبت شده است.

قائم مقام سی و دومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران با بیان اینکه آماده کردن زمینه‌های برگزاری نمایشگاه کتاب سال آینده از خرداد ماه شروع می‌شود، گفت:نمایشگاه سال آینده به دلیل همزمانی فرارسیدن ماه رمضان با روز‌های تعیین شده برای برگزاری نمایشگاه کتاب، احتمالا در روز‌های قبل از ماه مبارک رمضان یا در روز‌های بعد از ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود. البته ممکن است که در ماه دیگری دیگر شاهد برگزاری نمایشگاه کتاب باشیم.

آشنا در خصوص هزینه و نحوه حضور مهمان ویژه نمایشگاه در این نمایشگاه هم گفت:ما هزینه‌ای در بخش بین الملل نداشتیم و مسئولان براساس قانونی که در کشورشان وجود دارد فقط می‌توانند برای حضور در مراسم‌های بین المللی فقط ۵روز خارج از کشور باشند.

وی با بیان اینکه نمایشگاه کتاب امسال مراسم اختتامیه ندارد، درباره نحوه خرید کتاب توسط وزارت ارشاد گفت:همکاران ما در وزارت ارشاد نمی‌خواستند رفت و آمد بازدیدکنندگان را مختل کنند، اما در نهایت تصمیم گرفته شد که کتاب‌هایی را در سطح نمایشگاه خریداری کنند. برخورد‌های خاص با برخی از غرفه داران نمایشگاه نیز در یک مورد مرتبط با جانمایی غرفه بوده است و دلیل دیگر را نمی‌دانم.

قائم مقام سی و دومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در خصوص مزایده برای تبلیغات سطح نمایشگاه نیز گفت:ما براساس قانون برای تبلیغات در سطح نمایشگاه مزایده گذاشتیم و همه شرکت‌ها در این مزایده شرکت کردند. در نهایت شرکتی با پیشنهاد ۳میلیارد و ۷۵۰میلیون تومان برنده مزایده شد.

آشنا افزود:وزارت ارشاد از سی و دومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران ۸میلیارد و ۷۰۰میلیون تومان درآمد داشته است.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
خدمات رسانی به ۱۰هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top