تاریخ انتشار: یکشنبه 1398/02/15 - 16:48
کد خبر: 310949

ارزان‌سازی زیارت از برنامه‌های جدید نهاد رهبری

رستمی تاکید کرد: این تناسب باید رخ دهد و دوستانی که اهل تجربه هستند در حال برنامه ریزی روی این موضوع هستند که ان‌شاءالله اگر به نتیجه رسیده شد اعلام خواهیم کرد. در رابطه با ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان هم همین موضوع مطرح است.

خبرنامه دانشجویان ایران به نقل از فارس، حجت الاسلام رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها در مراسم معارفه رئیس جدید ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان که عصر امروز برگزار شد با اشاره به فرارسیدن ماه مبارک رمضان گفت: این جلسه، جلسه بسیار ارزشمندی است چون هم موضوع درباره خدمت به زائران است که بندگان خاص خداوند در این مسیر بودند، هم حجت‌الاسلام فقیهی هم نزد ما شخصیت ارزشمند و گرانقدری است. ایشان فردی است که با نهاد گره خورده اند.

وی با اشاره به خدمات رییس سابق ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان افزود: حجت الاسلام فقیهی از سابقون در فضای فعالیت های فرهنگی در دانشگاه‌ها هستند و ما در زمان ایشان ابداعات و تاسیس های مثبتی را شاهد هستیم و در دوره فعالیت وی شاهد رشد و شکوفایی در این حوزه بودیم.

رستمی به اشاره به حمایت حجت‌الاسلام فقیهی از مراکز فرهنگی، گفت: ایشان برکات زیادی برای انقلاب اسلامی داشته و در بحش محتوا، ساختار و ارتباطات کار‌هایی به برکت حضور وی کارهایی انجام شده که به رشد انجامیده است. همچنین موضوع ساماندهی روحانیان در دانشگاه‌ها، تعریف فضای فرهنگی و جزو کار‌های مهم حاج آقا فقیهی بوده است؛ طبیعتا انتظاراتی در دوره جدید ریاست خواهیم داشت؛ نگاه تحولی به طرح‌ها همراه با تغییرات و سرعت در انجام کارها داریم، دانشگاه‌ها عمده‌ترین مرکز ارتباط با فضای نرم است و تفکر مثبت و منفی از دانشگاهیان آغاز می‌شود.

حجت الاسلام رستمی یادآور شد: توقعی که در دوره جدید از ما می رفت و همچنین توقعی که در هر کار روبه رشد و روبه جلو وجود دارد، نگاه تحولی، همراه با تغییرات و متناسب با سرعت محیط است. نهاد در دانشگاه‌هایی خدمت می کند که عمده ترین مرکز اتفاقات در حوزه فعالیت های فرهنگی، نرم و محتوایی در کشور هستند.

وی ادامه داد: این حوزه دائماً در حال تحول است، مخصوصاً در سال های اخیر و با توجه به تکنولوژی های جدید احساس میکنم باید متناسب با تغییراتی که در اطراف ماست، به خودمان سرعت دهیم.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها تصریح کرد: در شرایط کنونی فکرها و اندیشه ها باید در کنار هم قرار بگیرند تا نهاد بتواند خودش را متناسب با تغییرات محیط همراه کند و ابزاری هم که دارد متناسب باشد.

وی گفت: ما می بینیم بسیاری از اتفاقات سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و ... از فضای حقیقی به فضای مجازی منتقل شده است و شبکه های اجتماعی و تبادلات و دو طرفه شدن جریانات رسانه ای این سوال جدی را در مقابل نهاد قرار داده که آیا نهاد با توجه با این تغییرات و تحولات خودش را آماده کرده است؟

رستمی تاکید کرد: این تناسب باید رخ دهد و دوستانی که اهل تجربه هستند در حال برنامه ریزی روی این موضوع هستند که ان‌شاءالله اگر به نتیجه رسیده شد اعلام خواهیم کرد. در رابطه با ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان هم همین موضوع مطرح است.

رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با اشاره به اعلام رضایت رهبر معظم انقلاب از عملکرد این نهاد تصریح کرد:مقام معظم رهبری فرمودند نهاد موفق بوده و باید موفق تر شود، نهاد تراز خوبی دارد و باید تراز بالاتری کسب کند، این برخورد با نهاد حس شیرینی دارد و بعلاوه مسوولیت سخت ما را یادآور می شود.

وی گفت: مسلما حجت‌الاسلام فقیهی در مجموعه جدیدی که قرار بگیرد توفیقات فراوانی ایجاد خواهد کرد، همچنین از رئیس جدید ستاد انتظار می‌رود اقدامات حجت‌الاسلام فقیهی را بهبود ببخشد. امروز در رابطه با فعالیت‌های ستاد عمره و عتبات باید به سراغ توسعه فعالیت‌ها در ابعاد مختلف برویم. یعنی هم توجه به مفاهیم مختلف زیارت و هم توسعه در اماکن و ارائه بخش‌هایی که در حوزه زیارت برای مجموعه دانشجویی الهام بخش خواهد بود.

حجت الاسلام رستمی تاکید کرد: با شدت و سرعت رشدی که در رابطه با فضای اربعین اتفاق افتاد نهاد نتوانست خودش را متناسب با این فضا کند و بسیج دانشجویی در این فضا محور شد و معاونت‌های فرهنگی دانشگاه‌ها محوریت ستادی را پیدا کردند. ما بیاد به دنبال این برویم که قالب‌های مختلف زیارت را داشته باشیم و هر کسی بتواند خودش را مخاطب این سفر زیارتی بداند و انشالله آمار زائران دانشگاهی در عتبات را به چند صدهزار نفر در هر دوره برسانیم

وی  با اشاره به تجربیات رئیس جدید ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان و ارتباط وی با دانشگاهیان گفت: به کار گرفتن بیش از بیش ظریفت‌های عمره و عتبات در برنامه های فرهنگی نهاد، ستاد و صف، درگیر کردن دانشگاه‌ها با مفهوم زیارت در قالب های مختلف اتفاقاتی که است که حجت‌الاسلام فقیهی پیگیر بوده و انشاءالله حجت‌الاسلام مطهری نیز باید پیگیر باشد.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: هزینه عتبات دانشجویان برای دانشجو‌ها کم نیست و علی رغم تلاش‌ها در نهاد باید این هزینه را کم کنیم؛ قاعدتا حاج آقا مطهری پور تجربه خوبی در دفاتر نهاد دارند و ان شاالله موفق خواهند بود.

* باید برای جذب مخاطبین جدید تلاش کنیم
حجت‌الاسلام فقیهی رئیس سابق ستاد عتبات دانشگاهیان هم در ادامه این مراسم گفت: این ستاد به همت آقای ابوترابی در سال ۷۸ کار خود را با اعزام ۲ کاروان آغاز کرد و پس از مدتی اعزام‌ها به عتبات حدود چهار هزار ۵۰۰ دانشجو رسید.

حجت‌الاسلام فقیهی فقیهی بیان کرد:خوشبختانه تا کنون تمام افرادی که به عتبات اعزام شدند سالم بازگشتند که تمام این موارد لطف امام حسین (ع) بوده است.همچنین سال گذشته بانک عامل ۲۸ میلیارد تومان به دانشجو‌ها وام اعطا کرد و ان شاءلله امسال رقم این وام به ۳۰ میلیارد تومان با سود چهار درصد خواهد رسید که این این هم لطف خدا و امام حسین (ع) است.

وی گفت: امسال هزینه اعزام به عتبات ۲ برابر سال گذشته شد، سال گذشته هزینه اعزام به عتبات یک میلیون و ۹۰۰ هزار تومان بود و امسال این رقم به حدود سه میلیون رسید، با این حال خوشبختانه استقبال بسیار خوبی را شاهد بودیم.

در ادامه مراسم حجت الاسلام مرتضی مطهری پور رئیس جدید عتبات دانشگاهیان اظهار کرد: در حال حاضر بحث بیانیه گام دوم انقلاب و توجه به اخلاقیات مطرح است؛ اگر اخلاق با معنویات همراه باشد آن جامعه تبدیل به گلستان خواهد شد و اگر همراه نباشد به جهنم تبدیل خواهد شد.

حجت‌الاسلام مطهری پور ادامه داد: باید از ظرفیت خیرین در کار‌ها کمک گرفت و فرصت‌هایی را برای زائرین ایجاد کنیم؛ برای سفر به سوریه تقویت بنیه‌های زائرین باید در نظر گرفته شود.

رئیس عتبات دانشگاهیان افزود: باید برای جذب مخاطبین جدید تلاش کنیم و افرادی را جذب کنیم که در فضا‌ها کمتر فعالیت می‌کنند تا بتوانیم این افراد را در فضای معنوی بیشتر قرار دهیم؛ باید از شیوه‌های نوین استفاده کرد و ان شالله بتوانیم گام موثری در این راستا برداشت.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
غوغای طوفان فلسطین در دانشگاه‌‍‌های آمریکا؛ چرا واشنگتن نگران حمایت از فلسطین هستند؟
حضور ایران در میدان رقابت قدرت های جهان در شبه‌ قاره
عملیات وعده صادق قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را نمایان کرد
مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
اولین تصاویر از امضای توافقنامه امنیتی بین ایران و روسیه
دلار ریخت
ازبکستان حریف ایران شد
آیین واگذاری مالکیت تیم‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی
۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
بیش از ۳۰۰ جنازه از گورهای جمعی در غزه پیدا شده
محکومیت بدوی توماج صالحی به اعدام
اگر اسرائیل به رفح حمله کند فلسطینی ها به خواسته ۷۰ سال خود می‌رسند
روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
اسرائیل دیر یا زود محو خواهد شد
استخوان‌ها هنوز شهادت می‌دهند!
اعلام رسمی حضور حمید مطهری در کادر فنی تراکتور
پلیس اصراری به انتقال خودروهای توقیفی با جرثقیل ندارد
این خودرو ۵۵ میلیون تومان ارزان شد
ببینید | ماجرای شکایت جالب همسر محسن قرائتی نزد رهبر انقلاب
سال گذشته میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر بود؟
چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله کننده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top