تاریخ انتشار: دوشنبه 1398/02/16 - 02:10
کد خبر: 310994

وزارت علوم سریع‌تر رئیس دانشگاه مازندران را مشخص کند

دبیر سیاسی انجمن اسلامی دانشگاه مازندران گفت: انتظار می‌رود وزارت علوم هر چه سریع‌تر نسبت به تعیین تکلیف رئیس دانشگاه مازندران اقدام کند، تا بیش از این دانشگاه دچار خسارت نشود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ محمد ابراهیم خسروی، دبیر سیاسی انجمن اسلامی دانشگاه مازندران در گفتگو با خبرگزاری دانشجو، گفت: دانشگاه مازندران به‌عنوان یک دانشگاه مادر و مرجع در استان فعالیت می‌کند، از این رو توجه به مسائل و مشکلات آن در این بخش می‌تواند موجب بالندگی و شکوفایی استان شود این دانشگاه به عنوان قطب علمی شمال کشور از ارزش و جایگاه خاصی برخوردار است.

خسروی مطرح کرد: این مجموعه آموزشی بیش از ۱۳ هزار دانشجو در مقاطع مختلف را در خود جای داده است، همچنین حضور و فعالیت ده‌ها استاد و کارمند و عوامل دیگر در این نهاد علمی اهمیت وجود مدیری توانمند و کاردان در رأس این بدنه را نشان می‌دهد.

دبیر سیاسی انجمن اسلامی دانشگاه مازندران تصریح کرد: این مجموعه شش ماه است که با سرپرست اداره می‌شود. در سابقه دانشگاه هم این امر ریشه دارد. در سال ۹۴ و قبل از انتصاب میرنیا به‌عنوان رئیس دانشگاه مسائل متعددی بوجود آمده بود که امروز هم اگر به تعیین رئیس توجه نشود امکان وقوع آن حوادث و مسائل دور از ذهن نخواهد بود. کما اینکه امروز شائبه فساد در دانشگاه وجود دارد که باید بدان رسیدگی شود.

وی گفت: ما معتقدیم روند انتخاب ریاست دانشگاه مازندران با بهانه‌های واهی به تعویق انداخته می‌شود و هر روز بهانه‌های جدیدی برای این امر مطرح می‌گردد که قابل توجیه نیست.

خسروی اظهار کرد: حق دانشجویان این دانشگاه است که شخصی را در مقام ریاست بینند که در مقابله جدی با فساد از هر نوع آن دچار تردید نشود، توان اداره امور جاری را به نحو احسن داشته باشد و همینطور از سیاست بازی‌های مخرب برای حرکت علمی این مجموعه بپرهیزد.

دبیر سیاسی انجمن اسلامی دانشگاه مازندران بیان کرد: صرف نظر از اینکه، آیا حضور این افراد طی این مدت در مدیریت دانشگاه‌های کشور قانونی است یا خیر، این سوال پیش می‌آید که آیا این همه تعلل برای معرفی روسای برخی از دانشگاه‌ها جایز است؟

وی ادامه داد: البته هدف ما، بررسی حقوقی سرپرستی دانشگاه مازندران نیست؛ بلکه نکته مهم اینجاست که عدم اطمینان از حضور به عنوان رئیس در دانشگاه مازندران موجب شده تا علاوه افت وضعیت علمی در دانشگاه مازندران، شاهد بی نظمی‌های بیشماری در بخش‌های مختلف دانشگاه باشیم.

خسروی در خاتمه خاطرنشان کرد: به هر حال، انتظار می‌رود تا وزارت علوم هر چه سریعتر نسبت به تعیین تکلیف رئیس دانشگاه مازندران اقدام کند، تا بیش از این دانشگاه دچار خسارت نشود.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
اگر اسرائیل به رفح حمله کند فلسطینی ها به خواسته ۷۰ سال خود می‌رسند
روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
اسرائیل دیر یا زود محو خواهد شد
استخوان‌ها هنوز شهادت می‌دهند!
اعلام رسمی حضور حمید مطهری در کادر فنی تراکتور
پلیس اصراری به انتقال خودروهای توقیفی با جرثقیل ندارد
این خودرو ۵۵ میلیون تومان ارزان شد
ببینید | ماجرای شکایت جالب همسر محسن قرائتی نزد رهبر انقلاب
سال گذشته میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر بود؟
چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله کننده
تمام فتنه‌های علیه کشور با حضور مردم خنثی شد
اینترنت در کنکور سراسری قطع نمی‌شود
به هدف اول خودمان رسیدیم
جذب نخبگان «کانکت» در دانشگاه‌ها
ترکیب سهامداران پرسپولیس در هیئت مدیره مشخص شد
صعود ایران به جام جهانی فوتسال و نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا
بیانیه مشترک ایران و پاکستان پس از سفر رئیسی
تاکنون کدام کشور‌ها به اسرائیل حمله کرده‌اند؟ +فیلم
هشدار به زائران حج عمره
رشد یک‌هزار واحدی شاخص بورس
«س.ق» زن بازیگر ایرانی است که تتلو در اعترافاتش از او نام برد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top