تاریخ انتشار: دوشنبه 1398/02/16 - 21:24
کد خبر: 311110

چرا باید به سئو سایت اهمیت دهیم؟

چرا باید به سئو سایت اهمیت دهیم؟

بهینه‌سازی سایت یا سئو (SEO ) جهت بهبود عملکرد و فعالیت وبسایت براساس استانداردهای موجود برای موتورهای جستجوگر و هم چنین جذب بازدیدکننده بیش تر انجام می‌شود. کلمات به کار رفته در محتوا و لینک‌های ورودی سایت از سایت‌های دیگر همگی از فاکتورهای تاثیرگذار در بهینه‌سازی وبسایت می‌باشد.

به گزارش سرویس فناوری اطلاعات «خبرنامه دانشجویان ایران»؛  سئو چیست؟ سئو سایت به مجموعه فعالیت‌هایی که در طراحی وبسایت و تعیین راهکارهای محتوایی وهم چنین تهیه محتوا انجام می‌دهیم تا وبسایت در نتایج جستجوی گوگل در جایگاه بهتری قرار گیرد و موجب جذب بازدیدکننده بیش‌تر برای سایت شود، بهینه‌سازی سایت می‌گویند. سئو تنها به موتورهای جستجوگر مربوط نمی‌شود.

الگوریتم های گوگل در سئو
الگوریتم‌های مختلف گوگل که هر از چندگاهی آپدیت می‌شود رفتار کاربران را در زمان جستجو تجزیه و تحلیل می‌کند و متناسب با آن رتبه‌بندی نتایج را بهینه می‌کند.

هر زمانی‌که کاربر در گوگل عبارتی را جستجو می‌کند در پیشنهادات گوگل یک یا چند نتیجه وجود دارد که می‌توان آن‌ها را انتخاب کرد. الگوریتم RankBrain به انتخاب کاربران توجه زیادی می‌کند و به عنوان مثال می‌توان این گونه بیان کرد که اگر یک سایت رتبه خوبی در صفحه اول گوگل نداشته باشد اما کاربران زیادی روی آن کلیک کرده باشند، گوگل جایگاه سایت را بهبود می‌دهد.

علاوه بر این موضوع زمان حضور کاربران در یک سایت تا جستجوی مجدد در گوگل اهمیت ویژه‌ای در بهبود وضعیت جایگاه سایت در نتایج گوگل خواهد داشت.

شرکت های مختلفی در این زمینه با برگزاری دوره های آموزش سئو ، گوگل وبمستر ، آموزش سئو کلاه خاکستری و کلاه سفید کلیه نکات و مطالب مهم را در زمان کوتاه به علاقه مندان این حوزه آموزش می دهند.

اکثر کاربران از موتورهای جستجوگر اصلی چون یاهو ، گوگل و بینگ کلمه کلیدی و صفحات مورد نظر خود را جستجو می کنند .با این توضیحات سئو سایت کلیدی مناسب برای رسیدن به بازدید و قرارگیری در نتایج بهتر گوگل محسوب می شود.

جستجوی کلمات توسط کاربران در موتورهای جستجوگر برای سئو سایت از اهمیت بالایی برخوردار می باشد . تجربه این را نشان می دهد که موفقیت هر شرکت با جذب بازدیدکننده از طریق موتور جستجوگر گوگل بالاست .بازید بالای کاربران از طریق روش های مختلف سئو سایت برتری بر هر نوع تبلیغ دارد و در طولانی مدت هزینه کمتری را به همراه دارد .

سئوی سایت خود را به سئوکار بسپارید
اگر بخواهید بصورت تخصصی بر روی سئوی سایت خود فعالیت بکنید باید در نظر داشته باشید که باید بروز باشید و مواردی مثل تولید محتوا را نیز کاملا جدی بگیرید.

گوگل موتور جستجوگر هوشمندی است که همیشه نیاز به کمک کاربران دارد، گوگل همیشه تلاش می کند که برای بازدیدکنندگان نتایج بهتری را ارائه دهد. در این میان محدودیت‌هایی در این مسیر وجود خواهد داشت و در این میان نیاز به سئو سایت وجود دارد. نکته مهم در مورد بهینه‌سازی وبسایت این است، چنان چه سئو به اشتباه انجام شود می‌تواند سایت را از دید کاربران پنهان کند و کلیه تلاش افراد به هدر خواهد رفت.

در نتیجه رقبای شما با وجود تولید محتوای ضعیف‌تر از محبوبیت و بازدید بیش‌تری برخوردار خواهند بود. به‌طور کلی از دو روش سئو کلاه سفید که استفاده از تکنیک‌های سئو در جهت کسب رضایت مشتری با رعایت قوانین و مقررات و اصول اولیه در مسیر سئو سایت انجام می‌شود سئو کلاه سفید نامیده می‌شود‌، اما استفاده از تکنیک‌های فریب دهنده و ضعف موتورهای جستجوگر در کنار عدم رضایت مشتری را سئو کلاه سیاه می‌نامیم .

هر از چندگاهی گوگل کلیه تکنیک‌های سئو کلاه سیاه را شناسایی می‌کند و وبسایت‌هایی را که از این روش برای بهبود جایگاه خود استفاده کرده‌اند را جریمه خواهد کرد‌. برای اطلاع بیش‌تر در این زمینه مطالعه مطالب ترفندهای سئو به شما عزیزان توصیه می‌شود‌.

بهینه‌سازی سایت فرآیندی مستمر و طولانی مدت می‌باشد‌. روش‌ها و تکنیک‌های مختلفی برای کسب جایگاه بهتر در نتایج گوگل وجود دارد که می‌تواند تاثیر مثبت در این روش داشته باشد. برای موفقیت در بهینه‌سازی سایت نیازمند سئو تکنیکال، بازاریابی محتوا و لینک‌گیری هدفمند هستیم‌.

سئو سایت فرآیندی زمان‌بر و پیچیده می‌باشد. مطالعه مقالات آموزشی مفید و با ارزش در این زمینه وجود دارد اما تنها ایراد مهم این است که بعد از مدتی ذهن دچار پراکندگی و تناقض خواهد شد. پس از کسب تجربه و دانش در زمینه سئو می‌توانید در دوره‌های تخصصی سئو شرکت کنید و در زمان کوتاه تکنیک‌های فراوانی را بیاموزید.

در صورتی که نیاز به سرویس مشاوره و آموزش در حوزه سئو سایت خود را دارید یا تصمیم دارید که سئوی سایت خود را برون سپاری نمائید می‌توانید از خدمات سئو شرکت سئو کار استفاده کنید.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top