تاریخ انتشار: سه شنبه 1398/02/17 - 10:46
کد خبر: 311196

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان یزد مطرح کرد:

دانشجویان امروز و معلمان فردا برای پرداختن به فعالیت های فرا درسی انگیزه ندارند

دانشجویان امروز و معلمان فردا برای پرداختن به فعالیت های فرا درسی انگیزه ندارند

این دانشجوی دانشگاه فرهنگیان خاطرنشان کرد: تشکل های دانشجویی دانشگاه های فرهنگیان برای اجرای برنامه هایشان اگر از شش خوان رستم بگذرند در خان هفتم که گرفتن بودجه مورد نظر برای اجرای برنامه هاست می مانند و توان فعالیت در سطح مجموعه های سایر دانشگاه ها را ندارند.

علی یوسفی، دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان یزد در گفت‌وگو با «خبرنامه دانشجویان ایران» پیرامون اهمت دانشگاه فرهنگیان گفت: دانشگاه فرهنگیان به عنوان بزرگترین مرکز تربیت معلم در جمهوری اسلامی نیازمند توجه خاص به وضعیت فرهنگی دانشجویان و انجام فعالیت های عمیق فرهنگی است.

یوسفی افزود: مع الاسف نه تنها برنامه ریزی های کلان فرهنگی و اقدامات سازمان در حد نیاز این دانشگاه حیاتی نیست بلکه تشکل های دانشجویی و نیروهای پای کار فرهنگی برای انجام فعالیت های خود با مشکلاتی فراتر از مسائل و مشکلات سایر دانشگاه ها رو به رو می شوند.

وی ادامه داد: اگر چه مخرج مشترک مشکلات در این سازمان ها و مجموعه های کشورمان مشکل کمبود بودجه است ، در دانشگاه فرهنگیان و علی الخصوص در زمینه فرهنگی این مشکل بیش از حد معمول دیده می شود

این دانشجوی دانشگاه فرهنگیان خاطرنشان کرد: تشکل های دانشجویی دانشگاه های فرهنگیان برای اجرای برنامه هایشان اگر از شش خوان رستم بگذرند در خان هفتم که گرفتن بودجه مورد نظر برای اجرای برنامه هاست می مانند و توان فعالیت در سطح مجموعه های سایر دانشگاه ها را ندارند.

او در ادامه گفت: وضعیت تشکل های دانشجویی دانشگاه فرهنگیان از پردیسی به پردیس دیگر و از مدیریتی تا مدیریت دیگر زمین تا آسمان فرق می کند، بسته به اینکه مسئولین هر پردیس در زمینه های سیاسی ، فرهنگی و آموزشی چه سلیقه ای داشته باشند و چگونه بیاندیشند اجرای یک برنامه توسط یک تشکل دانشجویی در پردیسی مورد حمایت و در پردیسی مورد مخالفت ، از سوی مدیری مورد تشویق و از سوی مدیر دیگر مورد تکدر خاطر است!

یوسفی تاکید کرد: دانشجویان امروز و معلمان فردای کشورمان برای پرداختن به فعالیت های فرا درسی (و حتی درسی !) انگیزه لازم را ندارند ، در یک حرکت منسجم و جدی می توان مهم ترین عوامل این بی انگیزی از قبیل نگرانی از آینده شغلی در صورت انجام فعالیت های سیاسی ، ناامیدی از وضعیت معیشتی آینده ، ناکارآمدی برنامه ریزی ها و ... را شناسایی و مرتفع کرد.

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان یزد افزود: برخورد گزینشی با قوانین و مقررات موجود از دیگر عوامل دل سردی نیروهای فرهنگی و دانشجو معلمان فعال در مراکز دانشگاه فرهنگیان می باشد، چنانچه بخشنامه ای متناسب با منافع دانشگاه باشد چنان وحی منزل محترم و لازم الاجرا شناخته می شود و اگر در برابر خواست دانشگاه باشد سعی می شود تا با لطایف الحیلی از چرخه اجرا خارج شود.

یوسفی در پایان گفت: کمبود جمعیت دانشجویی، رضایت به سطوح ابتدایی و نمایشی فعالیت های دانشجویی، عدم توجیه مسئولین و اساتید و در نتیجه دانشجویان نسبت به جایگاه تشکل های دانشجویی و ... از دیگر مشکلات دانشگاه های فرهنگیان است که برای تریبت معلمان شایسته باید در آینده نزدیک حل و فصل گردد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
اسلواکی: مخالف عضویت اوکراین در ناتو هستیم
سرهنگ ارتش آمریکا: پدافند هوایی اسرائیل قوی نیست
تقلای انگلیس برای تقویت روحیه نتانیاهو
تذکر جدی بی‌حجابی اثرگذاری اجتماعی فروانی دارد
فقط خودمان بودیم!
تصویر امروز ایران، در سخنان چهل سال پیش حضرت آقا
شعار جالب دانشجویان آمریکایی به زبان فارسی/ مرگ بر اسرائیل در دل دانشگاه‌های آمریکا +فیلم
انزوای اسرائیل در حال تعلیق است
اعتراف در خصوص حمله اسرائیل؛ باید منتظر پاسخ فوری ایران باشیم
شهادت عضو دیگر حزب‌الله در جنوب لبنان
واتساپ با قابلیتی کاربردی برای مدیریت بهتر چت‌ها آپدیت شد
شلیک ۱۵۰ موشک از جنوب لبنان به اراضی اشغالی
معاون رئیس جمهور: دولت بر استفاده از نیروهای مؤمن و انقلابی تاکید دارد
امیرعبداللهیان: «وعده صادق» تعریفی نو از موازنه قدرت غرب آسیا ارائه کرد
پرسپولیس به ۴ بانک و استقلال به هلدینگ خلیج فارس واگذار شد
تیم ملی کشتی فرنگی مقتدرانه قهرمان آسیا شد
سردار حاجی زاده روز ارتش را تبریک گفت
رئیس جمهور قهرمانی تیم ملی کشتی فرنگی در آسیا را تبریک گفت
سند ملی «سبک پوشش اسلامی- ایرانی» تصویب شد
۹۵۰۰ فلسطینی در زندان‌های اسرائیل محبوس هستند
حزب‌الله شهرک‌ها و مواضع نظامی اسرائیل را موشک‌ باران کرد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top