تاریخ انتشار: سه شنبه 1398/02/17 - 13:02
کد خبر: 311218

اصلاحات دفترچه ثبت نام آزمون کاردانی به کارشناسی منتشر شد

اصلاحات دفترچه ثبت نام و انتخاب رشته آزمون کاردانی به کارشناسی سال ۹۸ منتشر شد و بر اساس آن اصلاحات برخی کدرشته ها حذف و در برخی دیگر از کدرشته ها ظرفیت افزایش یافت.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، ثبت نام و انتخاب رشته در آزمون کاردانی به کارشناسی ناپیوسته سال ۱۳۹۸ تا روز شنبه ۲۱ اردیبهشت ادامه دارد و داوطلبان در این فرصت می‌توانند با توجه به تغییرات دفترچه ثبت نام، نسبت به ثبت نام جدید اقدام کنند.

دفترچه راهنمای آزمون و انتخاب رشته به همراه اطلاعیه اصلاحات را بر روی سایت سازمان سنجش منتشر شده است و داوطلبانی که قبلاً ثبت‌نام خود را تکمیل و کد رهگیری ثبت‌نام دریافت کرده‌اند نیز می‌توانند در صورت تمایل تا ۲۱ اردیبهشت ۹۸ نسبت به مشاهده و یا ویرایش اطلاعات ثبت‌نامی کدرشته محل‌های انتخابی خود اقدام کنند.

تاریخ، نحوه انتخاب رشته در کد رشته‌محل‌های دانشگاه آزاد اسلامی، از طریق پایگاه اطلاع رسانی معاونت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اعلام خواهد شد. متقاضیان رشته‌های تحصیلی کارشناسی ناپیوسته دانشگاه آزاد اسلامی لازم است تا ۲۱ اردیبهشت ۹۸ فقط نسبت به ثبت‌نام در این آزمون اقدام کنند و در تاریخی که از طریق دانشگاه آزاد اعلام می‌شود، انتخاب رشته کنند.

پذیرش دانشجو در ۶۶ کد رشته‌های امتحانی کاردانی به کارشناسی صورت می‌گیرد که پذیرش در ۵۰ کد رشته بدون آزمون و بر اساس سوابق تحصیلی (معدل کل مقطع کاردانی) و پذیرش در ۱۶ کد رشته بر اساس آزمون صورت می‌گیرد. ظرفیت نهایی پذیرش در آزمون کاردانی به کارشناسی سال ۹۸ تعداد ۲۶۴ هزار و ۵۸۴ نفر است.

آزمون کاردانی به کارشناسی ناپیوسته سال ۱۳۹۸ (برای آن دسته از رشته‌های امتحانی که پذیرش آنها با آزمون است) در روز جمعه ۱۱ مرداد ۹۸ برگزار خواهد شد. داوطلبان لازم است از روز سه‌شنبه ۸ مرداد تا روز پنجشنبه ۱۰ مرداد با مراجعه به پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش نسبت به تهیه پرینت کارت شرکت در آزمون و راهنمای شرکت در آزمون اقدام کنند.

بر اساس اصلاحات اعلام شده دفترچه ثبت نام داوطلبان غیرفرهنگی ثبت نام کننده در مجموعه‌های امتحانی ۵۱۲ و ۶۰۵ در صورت علاقمندی به انتخاب رشته محل‌های مؤسسات غیردولتی-غیرانتفاعی باید مبلغ علاقمندی به گزینش در این رشته محل‌ها را پرداخت کنند.

همچنین دانشکده علوم پزشکی زنجان اعلام کرده است که به پذیرفته شدگان کلیه رشته محل‌های ۱۲۰۶ و ۱۱۳۵ خوابگاه دولتی ارائه نمی‌شود.

20 کدرشته حذف شده اند و پذیرش در آنها انجام نخواهد داشت. ۷ کدرشته با اصلاح جنس پذیرش مواجه شده اند و از فقط زن به «زن و مرد» اصلاح شده است.

2 کدرشته جدید در گروه آموزشی پزشکی، ۴ کدرشته جدید در گروه آموزشی فنی و مهندسی، ۵ کدرشته جدید در گروه آموزشی کشاورزی و منابع طبیعی، ۵ کدرشته جدید در گروه آموزشی علوم انسانی و یک کدرشته جدید در گروه آموزشی هنر به مجموع کدرشته های قبلی اضافه شد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
واکنش چین به عضویت فلسطین در سازمان ملل
دریافت ۱۰۰ هزار تتر برای فروش سوالات کنکور
هشدار به اسرائیل: خطا کردید و زلزله شد
هشدار نارنجی طغیان رودخانه‌ها در ۳ استان
طرح حمله اسرائیل علیه ایران اینگونه تصویب شد
معاون رئیس جمهور اسبق درگذشت +جزئیات
آقای بهجت می‌گفت این ذکر کیمیاست +فیلم
پژمان درستکار برترین مربی سال کشتی آسیا شد
حملات فسفری صهیونیست‌ها به جنوب لبنان +فیلم
قطار ملی ساخت ایران به‌زودی وارد مترو خواهد شد
وضعیت آخرالزمانی خیابان‌های دبی بعد از سیل +فیلم
سفر رئیس جمهور به استان سمنان
بن گویر خواستار اعدام زندانیان فلسطینی شد
ماجرای بامزه رحیم پور از تحقیر آمریکا +فیلم
شلیک پرسپولیس به ۳‌هدف با یک تیر!
برخورد محترمانه پلیس با یک خانم +فیلم
گریه شرور دو ریالی در لحظه دستگیری +فیلم
درخواست روسیه از شورای امنیت برای بررسی فوری تحریم اسرائیل
هشدار جدید آمریکایی‌ها به اسرائیل
مرگ قهرمان پرورش اندام در حین مسابقه
خبر جدید وزیر کار درباره تعداد تعطیلات آخر هفته
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top