تاریخ انتشار: چهارشنبه 1398/02/18 - 07:51
کد خبر: 311298

اعلام اولویت‌های پژوهشی صندوق بازنشستگی کشوری

اولویت‌های ۲۰ گانه پژوهشی صندوق بازنشستگی کشوری از سوی مؤسسه پژوهشی این صندوق اعلام شد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، اولویت‌های پژوهشی واحدهای مختلف صندوق بازنشستگی کشوری در سال گذشته احصا شده که در مجموع شامل ۲۰ محور پژوهشی است. با توجه به نیازهای مطالعاتی صندوق بازنشستگی کشوری و در سطح کلان‌تر، نظام بازنشستگی در ایران، این اولویت‌های پژوهشی برای سال ۱۳۹۸ مشخص شده که این فهرست در سایت مؤسسه راهبردهای بازنشستگی صبا (مؤسسه پژوهشی صندوق بازنشستگی) به نشانی www.saba-psi.ir در اختیار علاقه مندان قرار دارد.

بر همین اساس، متخصصان، پژوهشگران و صاحب‌نظران این حوزه‌ها برای انجام پژوهش‌های تعیین‌شده و همکاری با این مؤسسه، و همچنین دانشجویانی که تمایل دارند موضوع پایان‌نامه کارشناسی ارشد یا رساله دکتری خود را در حوزه بازنشستگی و مسائل مرتبط با آن انتخاب کنند، می‌توانند در صورت تائید موضوع و تصویب پروپوزال از حمایت‌های مالی مؤسسه راهبردهای بازنشستگی صبا برخوردار شوند.

این گزارش حاکی است که ۵ محور از محورهای پژوهشی مربوط به اداره کل فرهنگی و اجتماعی، ۴ محور پژوهشی مربوط به معاونت سرمایه گذاری و امور اقتصادی، ۴ محور مربوط به دفتر برنامه ریزی و توسعه سیستم‌ها، ۳ محور مربوط به اداره کل حقوقی و امور استان‌ها و ۲ محور نیز مربوط به مؤسسه پژوهشی است. همچنین اداره کل امور مالی، اداره کل فنی و دفتر امور اقتصادی صندوق بازنشستگی کشوری هر کدام یک محور پژوهشی را پیشنهاد داده اند.

شناخت شرایط کنونی و روندهای بازار در صنایع صنعت پتروشیمی، گردشگری فولاد و حمل‌‎ونقل چهار اولویت پژوهشی در بخش سرمایه گذاری و امور اقتصادی است. شناسایی چالش‌های پیش روی خدمات اجتماعی و فرهنگی ارائه‌شده از سوی صندوق بازنشستگی کشوری به بازنشستگان با تأکید بر نیازهای اجتماعی و فرهنگی بازنشستگان؛ میزان اثرگذاری خدمات اجتماعی و فرهنگی ارائه‌شده از سوی صندوق بازنشستگی کشوری بر وضعیت شاخص‌های کیفیت زندگی بازنشستگان؛ مطالعۀ تطبیقی خدمات اجتماعی و فرهنگی ارائه‌شده از سوی صندوق‌های مختلف بازنشستگی در ایران؛ شناسایی راه‌کارهای غنی‌سازی خدمات اجتماعی و فرهنگی ارائه‌شده از سوی صندوق بازنشستگی کشوری و سنخ‌شناسی سبک زندگی بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری از جمله پنج محور پژوهشی بخش امور فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری است.

همچنین مطالعه عملکرد مدیریت‌های استانی از منظر سرعت و کیفیت ارائه خدمات به بازنشستگان؛ نیازسنجی نیروی انسانی صندوق در مدیریت‌های استانی و بررسی، تحلیل و آسیب‌شناسی شکایات طرح‌شده علیه صندوق بازنشستگی کشوری عناوین سه محور پژوهشی در حوزه حقوقی و امور استان‌ها است.

مهندسی مجدد فرایندهای داخلی صندوق بازنشستگی کشوری به‌منظور شناسایی اتلاف‌ها با رویکرد نظارت الکترونیکی بر فرآیندها؛ طراحی ساختار و تشکیلات ستاد صندوق بازنشستگی کشوری و مطالعه موردی از صندوق‌های بازنشستگی کشورهای در حال توسعه؛ طراحی و پیشنهاد مسیر استقرار نظام مدیریت عملکرد در صندوق بازنشستگی کشوری و طراحی و پیشنهاد مسیر استقرار چرخه مدیریت بهره‌وری در صندوق بازنشستگی کشوری، چهار اولویت پژوهشی حوزه برنامه ریزیو توسعه سیستم‌های صندوق بازنشستگی کشوری است.

بر اساس اعلام مؤسسه راهبردهای بازنشستگی صبا، علاوه بر اولویت‌های اعلام شده، این مؤسسه، پذیرای دیگر پیشنهادهای پژوهشی نیز هست. همچنین بر اساس آئین نامه‌های مؤسسه، تمامی پیشنهادها در شورای پژوهشی مطرح و با تأیید این شورا به انجام خواهند رسید. آخرین مهلت ارسال پیشنهاد ۳۱ خرداد ۹۸ اعلام شده است.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
خدمات رسانی به ۱۰هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top