تاریخ انتشار: یکشنبه 1398/02/22 - 11:01
کد خبر: 311714

همه چیز درباره باتومی

یکی از برج های شهر باتومی که در لیست جاذبه های گردشگری در باتومی قرار دارد نیز برج الفبا است. این برج دارای بنایی ۱۳۰ متری در شمال شرقی بلوار باتومی واقع است و سابقه ی تاریخی منحصربه فردی برای خودش دارد. در این بنای آهنی،‌۳۳ حرف الفبای گرجی به گونه ‌ی جای گرفته‌ اند که دی ‌ان ‌ای (DNA) سلولی را برای شما تداعی می‌کنند.

خبرنامه دانشجویان ایران: باتومی پایتخت تابستانی گرجستان است که با طبیعت بکر و بی‌نظیر و ساحل‌ رویایی‌اش یکی از محبوب‌ترین مقاصد در این کشور است.امروزه باتومی یکی از شهرهای مورد توجه گردشگران سرتاسر دنیا شده است و گردشگران ایرانی نیز به گردش و جستجو در این شهر ساحلی علاقه‌ بسیاری نشان داده‌اند.تپه‌های پوشیده از مه در دامنه رشته کوه‌های قفقاز، هر کسی را تشویق به سفر به این شهر زیبا می‌کند.

  • زبان مردم باتومی گرجی است و پول رایج در این شهر لاری است؛ اختلاف ساعت در این شهر با ایران حدود ۳۰ دقیقه جلوتر است. در طی آخرین سرشماری در سال ۲۰۱۱، جمعیت این شهر ۱۲۵,۸۰۰ نفر ارزیابی شده است. فرودگاه بین‌المللی باتومی نیز یکی از اصلی‌ترین پایگاه‌های تردد گردشگران خارجی در این شهر به شمار می‌رود.
  • باتومی مرطوب‌ترین شهر در گرجستان است و چون آب و هوای آن تحت تاثیر جریان‌های دریای سیاه است، بارندگی زیادی تقریبا در تمام طول سال دارد. در واقع آب و هوای آن را می‌توان در دسته‌ی نیمه‌ گرمسیری مرطوب دسته‌بندی کرد. اگر دوست دارید در آب و هوای گرم و آفتابی به باتومی سفر کنید، بهترین زمان سفر از ابتدای تابستان است، یعنی در ماه‌های مه، ژوئن و انتهای تابستان در ماه سپتامبر. در ماه‌های جولای و آگوست، از آنجایی که رطوبت و دمای هوا بالا است، ممکن است در طول سفر احساس ناراحتی کنید.این بهشت کوچک، از نظر تاریخی و طبیعی، اهمیت زیادی دارد و جاذبه‌های آن، گردشگران مشتاق را از سراسر دنیا به گرجستان می‌کشاند  که می توان با بلیط ارزان هواپیما به راحتی به این شهر سفر کرد.
  • مثل همه‌ی شهرهای بزرگ و توریستی دنیا، مراکز خرید باتومی هم چیزی فراتر از یک مکان تجاری ساده هستند. برای خرید در باتومی می‌توانید به این مراکز مراجعه کنید: مرکز خرید کاپارول سنتر، باتومی مال، مرکز خرید باتومی پلازا، هوپا بازار، فروشگاه آرت گالری.
  • به گزارش راه به راه ، سوغاتی‌های متنوع باتومی را در این شهر خواهید دید که می‌توان به زیورآلات میناکاری، اکسسوری‌های دست‌ساز و شال‌های پشمی، جوراب با طرح خینکالی، ادویه، زیورآلات نقره، رومیزی‌های سنتی آبی، اشیای سرامیکی، چورچخلا و کانتاسی (جام نوشیدنی ساخته شده از شاخ) اشاره کرد.
  • فرهنگ غذایی گرجستان با تنوع، سبک پخت، میزآرایی و آداب مربوط به خود شناخته می‌شود و در این کشور انتخاب‌های زیادی برای غذا خوردن وجود دارد؛ از غذاهای این شهر حتما پوری (Puri)، خاچاپوری، آچارولی خاچاپوری، پنیر سولگونی، دلمه، خینکالی یا سوپ دامپلینگ، لوبیو و سوپ مرغ (Chikhirtma) را امتحان کنید.
  • شهر باتومی دومین شهر بزرگ کشور گرجستان است که به سبب امکانات فوق العاده و مجللش، عنوان پایتخت توریستی گرجستان را از آن خود کرده است. باتومی از طرفی در کناره دریای سیاه و جنوب غربی کشور قرار دارد و از طرفی دیگر در دامنه رشته کوه های قفقاز واقع شده است. قرارگیری در چنین موقعیت جغرافیایی باعث شده این شهر آب و هوای معتدلی داشته باشد. از همین رو نیز در شهر باتومی پوشش گیاهی متنوعی از گل ها و گیاهان و درختان به چشم می خورد. یکی از دلایل محبوبیت این شهر نیز آب و هوای دلپذیر و متغیرش است، به طوری که در طی فصول گرم سال، اقامتگاه های ساحلی آن پر از گردشگر است و در طی فصول سرد سال و هوای برفی نیز از تعداد مسافرانش کاسته نمی شود. یکی از جالب توجه ترین بخش های شهر باتومی، پیشرفت سریع و رشد قابل توجه در معماری شهری‌ست. به گونه ای که در طی چند سال، سازه های چشمگیر و تغییرات بسیاری در این شهر به وجود آمد. البته تغییرات شهری باتومی تنها به ساخت سازه های مدرن محدود نمی شود و در بخش باستانی شهر نیز بازسازی هایی صورت گرفته است. در ادامه با راه به راه همراه شوید تا جاذبه های گردشگری باتومی را برایتان معرفی کنیم.
  • باغ گیاهشناسی باتومی | Batumi Botanical Garden: یکی از بایدهای باتومی، بازدید از این باغ زیباست که می توانید بلیط هواپیما چارتر تهیه کنید و از زیبایی های باتومی بازدید کنید. این باغ که در 9 کیلومتری مرکز شهر باتومی قرار دارد، مجموعه ای جذاب و چشم نواز از انواع گل ها و گیاهان است که وسعتی برابر با 107 هکتار دارد.
  • قلعه گونیو | Gonio Fortress: قلعه گونیو از استحکامات رومی کشور گرجستان که در نزدیکی دریای سیاه ساخته شده و قدمتی حداقل ۲ هزار ساله دارد. گونیو به دست رومیان ساخته شد، بعدها به دست امپراتوران

بیزانس و روم شرقی افتاد و سپس حاکمان عثمانی آن را تصاحب کردند، تا آن که روسیه و جماهیر شوروی بر کشور گرجستان تسلط یافتند. برای رسیدن به این قلعه باید به 15 کیلومتری جنوبی باتومی بروید. بلیط هواپیما از ایرلانهای مختلف با خرید با کارت شتاب را در سایت ببینید.

  • دلفیناریوم باتومی | Dolphinarium: اگر عاشق دلفین ها، این موجودات باهوش و جذاب هستید حتما سری به دلفیناریوم باتومی بزنید. در این دلفیناریوم جدا از نمایش دلفین ها، می توانید در کنار این پستانداران در آب شنا کنید و در انتها نیز سری به آکواریوم مجموعه بزنید.
  • قدم زدن در بلوار باتومی (Seaside Park) بسیاری این بلوار را به عنوان قدیمی ترین جاذبه ی باتومی ذکر می کنند. ساخت این بلوار در سال 1881 شروع شد. در این زمان، فرماندار شهر به یک باغبان آلمانی دستور داد که پارکی را در امتداد ساحل باتومی ایجاد کند. امروزه این بلوار که در واقع پارکی در امتداد ساحل می باشد، به طول 7 کیلومتر افزایش یافته است. در این پارک، انواع مجسمه ها، صندلی های زیبا و فوراه های مختلفی وجود دارند و قرار گرفتن آن در امتداد ساحل، قدم زدن در آن را بسیار دلربا می نماید.
  • لذت ارتفاع در تله کابین باتومی یکی دیگر از تفریحاتی که مسافران شهر باتومی گرجستان می توانند انجام دهند، رفتن به تله کابین باتومی می باشد. این تله کابین که در سال 2013 افتتاح شده است، 2 کیلومتر طول دارد. و بر فراز کوه Anuria واقع شده است. همچنین مرکز تفریحی Argo نیز در این مکان وجود دارد که گردشگران می توانند سری به آن نیز بزنند.
  • بازدید از میدان زیبای Piazza

به جرات می توان گفت که این میدان، زیباترین میدان موجود در شهر باتومی می باشد و همانطوری که از اسمش پیداست، اصالتا ایتالیایی می باشد و به سبک و سیاق آن کشور ساخته شده است. این میدان مساحتی در حدود 5700 مربع دراد و توسط مجتمع Piazza که شامل یک هتل، مجموعه ایی از رستوران ها و کافه ها و ساختمان های دیگر احاطه شده است. گردشگران می توانند از معماری زیبا و شیشه های رنگارنگ و سرامیک های طرح دار عکس بگیرند و از قدم زدن در این محیط رویایی لذت ببرند.

  • بازدید از میدان اروپا

بازدید از این میدان برای شما بسیار تکراری خواهد بود، چون اینجا یکی از میدان های اصلی شهر می باشد که شهر باتومی را به قسمت اروپایی متصل می سازد. مجسمه ی مشهور Medea نیز در این میدان قرار دارد. کنسرت هنرمندان بزرگی اروپایی نیز معمولا در این میدان برگزار می شود. در سال 2011، در کنسرت انریکه، هنرمند نامی اسپانیایی، بیش از 50000 نفر در این میدان حضور داشتند. در صورت نیاز به خرید بلیط چارتر هواپیما از سایتهای آنلاین خرید بلیط مانند راه به راه بازدید کنید.

  • بنای عشق Ali and Nino

این بنا که به مجسمه ی عشق نیز مشهور است، در نوع خود یک شاهکار معماری مهندسی محسوب می شود. این مجسمه های 8 متری که هر کدام از آن ها به شکل یک زن و مرد هستند، در ورودیه شهر نصب شده و این مجسمه ها در طول روز به هم می رسند و نمادی از عشق را نشان می دهند. این بنا، دو شخصیت مسلمان به نام علی که یک پسر مسلمان و نینو، یک پرنسس گرجی می باشد و بر اساس رمانی از یک نویسنده ی آذربایجانی طراحی شده است.

  • دریاچه نوریگلی | Nurigeli lake

دریاچه نوریگلی یکی دیگر از جاذبه های گردشگری در باتومی است که در محدوده شهری و به فاصله ی ۱۳۰ متری از دریای سیاه واقع شده است. این دریاچه در حدود ۵٫۵ هکتار وسعت دارد که در وسط پارک ۱۳ هکتاری منطقه نیز قرار گرفته است. عمق این دریاچه حدو ۸ الی ۹ متر است و توسط آب های زیرزمینی تشکیل شده است. در اطراف این دریاچه چند مجموعه قایق رانی، پارک کودک، باغ وحش کوچک، نیمکت برای استراحت، دوچرخه سواری و… برای استراحت و لذت بردن بیشتر از این دریاچه با بلیط لحظه آخری هواپیما  فراهم شده است.

  • برج الفبا | Alphabetic Tower

یکی از برج های شهر باتومی که در لیست جاذبه های گردشگری در باتومی قرار دارد نیز برج الفبا است. این برج دارای بنایی ۱۳۰ متری در شمال شرقی بلوار باتومی واقع است و سابقه ی تاریخی منحصربه فردی برای خودش دارد. در این بنای آهنی،‌۳۳ حرف الفبای گرجی به گونه ‌ی جای گرفته‌ اند که دی ‌ان ‌ای (DNA) سلولی را برای شما تداعی می‌کنند.

  • کلیسای جامع مادر مقدس

یک کلیسای زیبا و با شکوه که در بندر باتومی قرار دارد کلیسای جامع مادر مقدس است که جزو یکی از ارزشمندترین جاذبه های گردشگری در باتومی به شمارمی رود. این کلیسا در سال‌های ۱۸۹۸ تا ۱۹۰۳ برای کاتولیک‌های رومی بنا شده و امروزه بنای این کلیسا، ظاهری ارتودوکسی به خود گرفته است. کلیسای مادر مقدس دارای دو برج دوقلوی بلند و پنجره‌های شیشه‌ای رنگی است که آن را بسیار جذاب‌تر کرده‌اند. در ورودی آن نیز دو مجسمه از پیامبران به چشم می‌خورد. همچنین داخل کلیسا با نقاشی‌های بسیار زیبا آراسته شده است. همچنین در صورت نیاز به خرید  بلیط ارزان هواپیما لحظه آخری و چارتر از سایت راه به راه دیدن کنید.

  • پارک میراکل | Miracle Park

شاید زمانی که نام پارک میراکل به گوشتان می خورد یا پارک میراکل دبی بیوفتید اما باید بدانید که یک پارک به همین نام هم در شهر باتومی گرجستان نیز قرار دارد و ساختمان‌هایی با معماری مدرن و جذاب در آن به چشم می‌خورند. از جمله این ساختمان ‌ها می ‌توان به هتل رادیسون بلو (Radisson Blu Hotel)، مرکز تجاری باتومی، برج الفبا (Alphabetic Tower) و فانوس دریایی باتومی اشاره کرد. کنسرت ها و جشنواره های بسیاری در این پارک برگزار می شود که همین خود دلیلی است تا همواره پارک میراکل محلی شلوغ باشد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
جمعی از کارگران فردا با رهبر معظم انقلاب دیدار می‌کنند
تمرین پرسپولیس با حضور بیرانوند برگزار شد
مسابقه آلومینیوم اراک و پرسپولیس با حضور تماشاگر برگزار می شود
چند درصد مردم ایران تلویزیون می‌بینند؟
تمهیدات حفاظتی و اجرایی برگزاری کنکور از زبان قائم مقام سازمان سنجش
تحویل واحدهای مسکونی دانشگاه صنعتی امیرکبیر تا پایان شهریور
مراسم روز جهانی مالکیت فکری برگزار می‌شود
ادای احترام رئیس جمهور به محمدعلی جناح «قائد اعظم»
القسام: پاسخ ایران، قواعد جدیدی در درگیری با اسرائیل ایجاد کرد
دستگیری بیش از ۱۳۳ نفر در تظاهرات دانشگاه نیویورک در حمایت از غزه
افزایش ۴۰۰ درصدی روان‌پریشی اسرائیلی‌ها پس از حمله ایران
بورل: اسرائیل به قطعنامه شورای امنیت درباره غزه پایبند نبوده است
کاهش قیمت جهانی طلا
حمایت از صنایع پیشران برای رشد تولید
قطع ارائه خدمات دولتی به صاحبان مجوز فاقد شناسه یکتا
افزایش امنیت با توسعه هوشمندسازی در طرح‌های پلیسی
ارائه رایگان خدمات سلامت روان در مراکز جامع خدمات سلامت کشور
لزوم رسیدگی مجلس به لایحه مهارت آموزی سربازان
آخرین وضعیت سیل سیستان و بلوچستان
شلیک وعده صادق‌ به دستگاه اطلاعاتی اسرائیل
آمریکا درحال آماده‌سازی بسته کمکی یک میلیارد دلاری برای اوکراین
تمهیدات حفاظتی و اجرایی برگزاری کنکور از زبان قائم مقام سازمان سنجش
تحویل واحدهای مسکونی دانشگاه صنعتی امیرکبیر تا پایان شهریور
مراسم روز جهانی مالکیت فکری برگزار می‌شود
لزوم رسیدگی مجلس به لایحه مهارت آموزی سربازان
اهدای مدرک دکترای افتخاری دانشگاه کراچی به رئیسی
دانشگاه صنعت ماشین‌سازی تاسیس می‌شود
آغاز پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد
محدودیت تردد در دانشگاه شریف در روزهای کنکور
شناسایی ۳۰۰ تارنمای تبلیغ فروش سوالات کنکور؛ دستگیری ۲۰ متهم
محدودیت تردد در دانشگاه صنعتی شریف اعلام شد
هفدهمین آزمون پذیرش دانشجوی پزشکی از لیسانس تیرماه برگزار می شود
نخستین هم‌اندیشی اعضای هیئت علمی گروه‌های آموزشی هنر، ارتباطات و رسانه برگزار شد
هشدار دانشگاه پیام نور به متقاضیان جذب فراگیر کارشناسی ارشد
تشکیل کمیته اقتصادی برای درآمدزایی غیرشهریه‌ای دانشگاه آزاد
تنوع فرصت‌های شغلی در دومین نمایشگاه کار دانشگاه تهران
برگزاری ۹۰ رویداد در نود سالگی دانشگاه تهران
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top