تاریخ انتشار: دوشنبه 1398/02/23 - 22:13
کد خبر: 311922

نامه تشکل‌های دانشجویی دانشگاه اصفهان و علوم پزشکی به ظریف

بسیج دانشجویی و جامعه اسلامی دانشگاه‌های اصفهان و علوم پزشکی اصفهان در واکنش به سخنان عباس عراقچی، در نامه‌ای به ظریف نوشتند: لکه ننگ برخی موضع‌گیری‌ها به پای وزارت خارجه نوشته نشود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، بسیج دانشجویی دانشگاه اصفهان، جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه اصفهان و جامعه اسلامی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان پیرامون صحبت‌های معاون سیاسی وزارت امور خارجه عباس عراقچی نامه‌ای را خطاب به محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه نوشتند.

متن این نامه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم
(إِنِ اسْتَنْصَرُوکُمْ فِی الدِّینِ فَعَلَیْکُمُ النَّصْرُ)

جناب آقای ظریف؛ وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

پیرو سخنان معاون سیاسی وزارت امور خارجه، آقای عراقچی در یکی از برنامه‌های رسانه ملی در 18 اردیبهشت ماه جاری، مواردی را به عرض می‌رساند.

سخنان نسنجیده، دون حکمت و شرم آور آقای عراقچی نسبت به هزینه آور بودن حضور برادران افغانی در کشور و لزوم خروج آن‌ها از کشور در پاسخ به خباثت‌ها و شرارت ورزی‌های آمریکا موجب تاسف و اندوه بسیار است.

انقلاب اسلامی ایران به فرموده‌ معمار پیر آن انقلابی جهانی و متعلق به همه مظلومان، مستضعفان و مسلمانان جهان می‌باشد. بر اساس همین آموزه‌های دینی و انقلابی، حمایت از مظلوم و مستضعف در برابر ظالم یک اصل اساسی در سیاست خارجی نظام اسلامی است و مسلمانان در هر جای عالم باید نسبت به مظلوم و مستضعف واکنش درخور نشان داده و به حمایت از آنان بپردازند در حقیقت عنوان مظلوم و مستضعف مجوزی است تا مورد حمایت افراد مسلمان و نظام اسلامی قرار گیرند؛ بنابراین، دین، مذهب، رنگ، نژاد، جغرافیا، جنسیت و مانند آن‌ها موجب نمی‌شود تا ترک حمایت از سوی مسلمانان و نظام اسلامی صورت پذیرد.

در واقع هدف دشمنی دشمنان انقلاب اسلامی دل زدگی و روی گردانی نسبت به همین اصول و آرمان‌های انقلاب اسلامی است و از سوی دیگر تحمل فشار‌های گوناگون اقتصادی، تحریم‌های همه جانبه، هشت سال جنگ نظامی نابرابر و کودتا‌ها و فتنه‌های مختلف رویایی تمام قد در برابر قلدران و زورگویان زمان درست به جهت ایستادگی و مداومت بر سر همین اصل اساسی بوده است. آنچه که ملت بزرگ ایران در چهل سال گذشته به رخ جهانیان کشید، همین مقاومت، تسلیم نشدن و عدم عقب نشینی از اصول نسبت به مشکلات، فشار‌ها و خصومت‌ها است.

حال چگونه می‌شود که یک فرد به نمایندگی از وزارت امور خارجه که زبان گویای جمهوری اسلامی ایران و نماینده یک ملت در مسائل بین اللمل است ضمن ابراز برخی سخنان خلاف عزت، حکمت و مصلحت در سیمای ملی، به راحتی یکی از اصول اساسی اسلام، انقلاب و کشور را که لزوم حمایت از مظلومان و مسلمانان است زیر پا بگذارد. آن هم نسبت به ملتی که سرزمین شان در گذشته نه چندان دور بخشی از خاک این کشور بوده است و اکنون نیز مجاهدت‌های این برادران در دفاع از حریم ولایت و عمق بخشی به نفوذ منطقه‌ای ایران بر کسی پوشیده نیست. مردمی که به فرموده رهبر معظم انقلاب: در همه‌ی مراحل انقلاب اسلامی نقش ایفا کردند؛ هم در پیروزی انقلاب، هم در دفاع مقدّس و دوران جنگ تحمیلی، هم در همه‌ی حوادث بعدی، حالا هم که در قضیّه‌ دفاع از حرم‌های اهل‌بیت (علیهم‌السّلام)، پدر‌ها و مادر‌ها این جوان‌های مثل دسته‌ی گل را فرستادند برای دفاع از حریم اهل‌بیت.

اگر قرار بود جمهوری اسلامی و ملت شریف آن در برابر ناملایمات نسبت به اصول انسانی و اسلامی خود بی تفاوت گردد، چهل سال دشمنی با شیطان بزرگ لازم نبود. ظاهراً اینگونه اظهارات خلاف مصلحت و عزت، اقدامات نامتناسب، شرم آور و گاهاً خسارت بار در مجموعه وزارت خارجه به رویه‌ای عادی تبدیل شده است.

فارغ از اینکه اینگونه اقدامات چه اندازه برای دولت آمریکا هزینه ساز است، آیا جمهوری اسلامی هیچ اقدام موثرتری در قبال بدعهدی‌های دشمن ندارد که اینگونه شرم آورانه مقابله به مثل نماید.

اگر طبق فرموده وزیر محترم امور خارجه، ایران دکترای دورزنی تحریم دارد، اصلاً چه جای اینگونه موضع گیری‌ها می‌باشد و اگرنه چرا باید چوب ماندن در توافقی خورده شود که نه تنها منفعتی نداشته و مشکل تحریم‌ها را حل نکرده، که برای مجموعه ملت و نظام نیز هزینه ساز بوده و منجر به عدول از سیاست‌های اساسی نظام و انقلاب می‌گردد.

انتظار می‌رود وزارت امورخارجه ضمن پایبندی به اصول در سیاست خارجی از مواضع و اقدامات خلاف عزت و مصلحت پرهیز کند و ضمن اعلام حمایت از اتباع افغان مقیم ایران، که برخی از آنان طبق ماده ۹۷۶ ق. م. تابعیت ایرانی دارند، نسبت به سخنان ذلیلانه و تاسف بار معاون سیاسی این نهاد برخورد مناسب و انقلابی انجام گیرد تا لکه ننگ اینگونه این موضع گیری‌ها به پای وزارت خارجه جمهوری اسلامی نوشته نشود. ادامه حضور افرادی در وزارت خارجه که با بیان نامناسب خود منجر به تفرقه و هزینه سازی برای نظام می‌گردند به صلاح نخواهد بود.

دانشجویان و جوانان نسبت به اینگونه اقدامات منفعل نخواهند ماند و همه تلاش‌های ممکن برای اصلاح جریان اخیر و جلوگیری از وقایع مشابه را انجام خواهد داد.

و السلام علیکم و رحمه الله و برکاته

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
غوغای طوفان فلسطین در دانشگاه‌‍‌های آمریکا؛ چرا واشنگتن نگران حمایت از فلسطین هستند؟
حضور ایران در میدان رقابت قدرت های جهان در شبه‌ قاره
عملیات وعده صادق قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را نمایان کرد
مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
اولین تصاویر از امضای توافقنامه امنیتی بین ایران و روسیه
دلار ریخت
ازبکستان حریف ایران شد
آیین واگذاری مالکیت تیم‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی
۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
بیش از ۳۰۰ جنازه از گورهای جمعی در غزه پیدا شده
محکومیت بدوی توماج صالحی به اعدام
اگر اسرائیل به رفح حمله کند فلسطینی ها به خواسته ۷۰ سال خود می‌رسند
روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
اسرائیل دیر یا زود محو خواهد شد
استخوان‌ها هنوز شهادت می‌دهند!
اعلام رسمی حضور حمید مطهری در کادر فنی تراکتور
پلیس اصراری به انتقال خودروهای توقیفی با جرثقیل ندارد
این خودرو ۵۵ میلیون تومان ارزان شد
ببینید | ماجرای شکایت جالب همسر محسن قرائتی نزد رهبر انقلاب
سال گذشته میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر بود؟
چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله کننده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top