تاریخ انتشار: سه شنبه 1398/02/24 - 13:52
کد خبر: 312034

برگزاری تجمع دانشجویان علامه با مطالبه برخورد با هنجارشکنان

جمعی از دانشجویان دانشگاه علامه با برگزاری تجمعی ضمن درخواست از مسئولان برای مقابله با هنجارشکنان سازمان یافته حل مشکلات واقعی مردم را از دولت مطالبه کردند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس؛ جمعی از دانشجویان دانشگاه علامه طباطبایی، دقایقی پیش با برگزاری تجمعی در این دانشگاه خواستار مقابله با هنجارشکنان سازمان یافته شده‌اند.

این دانشجویان همچنین در این تجمع حل مشکلات و  دغدغه‌های حقیقی مردم مانند موضوع اقتصاد و معیشت را از دولت مطالبه کردند.

تجمع کنندگان با در دست داشتن پلاکاردهایی از مسؤلان دانشگاه در ایجاد محیطی اخلاقی، آرام و علمی خواستار مقابله هنجارشکنان سازمان یافته شدند.

دانشجویان دست‌نوشته‌هایی را با خود همراه داشتند که روی آن شعارهایی همچون « حجاب اجباری! یا فریب افکارعمومی؟»، « اقتصاد مسئله امروز ماست»، « بیکاری گرونی، دستاورد روحانی» و... نوشته شده بود.

یکی از دانشجویان هم در این تجمع با در دست داشتن دست نوشته‌ای که روی آن نوشته شده بود « جای لگد پران دانشگاه نیست» اعتراض خود را به لگدپرانی فردی به سمت یکی از دختران محجبه در تجمع روز گذشته دانشگاه تهران نشان داد.

دانشجویان همچنین با قرائت بیانیه‌ای اعتراض خود را به برگزاری تجمع غیرقانونی عده‌ای در دانشگاه تهران اعلام کرده و تاکید کردند حرکت این افراد علیه قوانین دانشگاه هم غیرقانونی و هم ضداسلامی است.

در این بیانیه آمده است:

« جمهوری اسلامی به عنوان ظهور کامل رشد عقلانیت سیاسی در تاریخ ملت ایران از ابتدای تشکیل خود به رعایت و حاکمیت قانون تاکید کرده و همواره در بیان رهبر آن قانون همچون فصل‌الخطاب مطرح بود و مورد تاکید بوده است. تمام جریانات سیاسی، تا جایی که مصلحت و منفعت عموم ملت و جامعه را در نظر دارند در این خصوص متفق‌اند که رعایت عمومی قانون ضامن بقای جامعه و عمل به خلاف قانون در حکم تیشه زدن به ریشه‌های نظم اجتماعی و فرهنگی است.

تاریخ فعالیت‌های دانشجویی گواه آن است که همواره فعالان و دلسوزان حاضر در عرصه‌های دانشجویی از این مسئله تخطی نکرده‌اند و به جای اهانت به قانون و یا دور زدن و نادیده گرفتن آن سعی در فعال کردن ظرفیت‌های قانونی برای پیگیری مالیات خود داشته‌اند.

میزان رعایت قانون و احترام به نظم در جامعه حکایت‌گر میزان تعهد آن جریان به منافع عموم ملت و کشور است. بنابراین میزان تعهد یک جریان به قانون ملاک مناسبی است برای سنجش میزان صداقت آن جریان در تعهدش به مردم و جامعه اندازه پایبندی یک جریان به عقاید و مقدسات دینی و فرهنگی ملت ، ملاک دیگری در این داوری است که می‌تواند ماهیت جریانات مختلف را روشن کند و پیداست که عنصر اصلی مقوم این مقدسات اسلام عزیز است.

با این مقدمات لازم است نکاتی را تبیین و گوشزد کنیم:

1- روز گذشته در دانشگاه تهران، شاهد وقایعی بودیم، عده‌ای به فراخوان خائنین به ملت و کشور، لبیک گفتند و بدون مجوز قانونی اقدام به تجمع کردند. این حرکت هم در صورت و هم در محتوا غیرقانونی و ضد اسلامی بود.

در صحن مقدس دانشگاه عده‌ای اراذل نامقدس، در ایامی که متعلق به خدا و اولیاء اوست. علنا علیه حکم صریح قران، قانون و ناموس الهی شعار سر دادند. اینان به روشنی نه به قانون کشور که محور نظم جامعه ایرانی است، تعهدی دارند و نه برای عقاید، مقدسات دینی و فرهنگی مردم و منافع عمومی ملت احترامی قائل‌اند.

پیداست که چنین جماعتی حلقه به گوش و گوش به فرمان افرادی از بیرون کشور هستند ماجرا البته به اینجا ختم نشد بلکه وقاحت به اوج خود رسید وقتی دانشجویان غیور دانشگاه نهران در دفاع از موازین قانونی و شرعی ملت ایران پیش روی آن جماعت قد علم کردند، اغتشاشگران دست به ضرب و شتم عده‌ای بردند و صحنه دانشگاه را که باید بیش از هر چیز نقطه گفت‌وگوهای فرهنگی و علمی باشد،‌به صحنه نبرد تن به تن بدل کردند.اینان یا دانشجو نیستند و یا اگر هستند و حتی مردانی که لباس زنانه به تن کرده بودند حاشا و کلا که این جماعت را دانشجو بنامیم. حضور افرادی که به جای گفت‌وگوی علمی و اقامه برهان منطقی لگد پراکنی را آموخته‌اند نه  تنها سودی برای دانشگاه ندارند بلکه مصداق بارز اسراف بیت‌المال است.

در بی‌تعهدی و بی‌مسئولیتی این جماعت نسبت به کشور و مردم همین بس که در وضعیت تشدید فشار اقتصادی و ازدیاد معضلات معیشتی، اینان به فکر راحت کردن خود از حمل پارچه‌ای چند سانتی‌متری افتاده‌اند و در حالی که در مناطق مختلف کشور نیازمند سازندگی و عملیات‌های مختلف بازسازی هستیم اینان می‌خواهند انرژی دانشگاه را صرف لاطائلات بچگانه خود کنند. البته بر آنان حرجی نیست کسانی که مردم نباشند اولویت‌های مردم را هم درک نخواهند کرد.

ما دانشجویان دانشگاه علامه طباطبایی ضمن تاکید بر لزوم رعایت تمام قوانین از جمله قانون حجاب اسلامی در کشور، اقدامات غیرقانونی و ضد اسلامی این جماعت را محکوم می‌کنیم.

2- نحوه نظارت و جدیت مسئولین قانونی در مسئله حجاب تعیین کننده آینده این قانون است تا جایی که مسئولین امر این واجب قانونی واین حکم صریح الهی را سبک بشمارند علاوه بر ذمه شرعی و عقوبت اخروی که پیش روی آنان خواهد بود به عناصر ضد انقلاب و ضد اسلام نیز جرات تحرک خواهند داد.

ما دانشجویان دانشگاه علامه اعتراض صریح خود را نسبت به کوتاهی‌های مکرر مسئولین حراست دانشگاه علامه طباطبایی (ره) در امر نظارت بر پوشش مناسب اسلامی دانشجویان اعلام می‌کنیم و نیز اعلام می‌نماییم که در صورت مشاهده نقض این قانون توسط عده‌ای، و یا بروز تحرکاتی مشابه وقایع دانشگاه تهران، تمام مسئولین حراست را در آن قضیه شریک دانسته و آنان را مسئول آن وقایع قلمداد خواهیم کرد.

3-وقایع روز گذشته دانشگاه تهران باید به طور جدی پیگیری شود ضرب و شتم وحشیانه‌ای که توسط عناصر شبه داعشی و مرتجع صورت گرفت دل تمام دلسوزان دانشگاه و مملکت را به درد آورد. چنین وقایعی به خصوص در ماه خدا، اهانتی روشن به مهمانان ضیافت الهی بود. جای این هتاکان به حریم الهی در دانشگاه ایران اسلامی نیست.

ما دانشجویان دانشگاه علامه طباطبایی (ره) خواستار برخورد جدی مسئولین امنیت دانشگاه تهران با این جماعت هستیم و این مسئله را پیگیری می‌کنیم.

4- بیم آن می رود که اتفاقات خیر دانشگاه علامه طباطبایی (ره) و دانشگاه تهران، محصول یک طراحی باشد طراحی‌ای موظف است ذهن مردم و دانشجویان را از مسائل و مطالبات به حق اقتصادی خود از دولت و دستگاه‌های مسئول، به مسائل بی‌ارزش و حواشی بی‌فایده معطوف کند.

لذا ما دانشجویان لازم می‌دانیم مجدد بر این مسئله تاکید کنیم که در حال حاضر اولویت اول کشور مسئله اقتصاد و معیشت مردم است و تمام دانشجویان می‌باید از این وظیفه مهم دست نکشند و مطالبات به حق معشیتی مردم را پیگیری نمایند و طراحی‌های خود را برای رفع مشکلات اقتصادی کشور ادامه دهند و نیز به طراحان این ماجرا اعلام می‌داریم چنین وقایعی ذره‌ای در مسیر ما خللی ایجاد نخواهد کرد و به هیچ وجه ما را از اولویت‌های کشور غافل نخواهد ساخت.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
پخت نان کامل باید مجدداً در روستاهای کشور احیا شود/ اقدامات شورای عالی سلامت و امنیت غذایی با وضعیت مطلوب فاصله زیادی دارد
رهبرانقلاب: امنیت شغلی کارگر از وظایف مسئولین است +فیلم
استعفای بالاترین مقام نظامی صهیونیست‌ها +فیلم
آمریکا: مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم
مثال جالب رهبرانقلاب درمورد پیشرفت +فیلم
دستگیری ۱۸ شیاد کنکوری
AFC واگذاری استقلال و پرسپولیس را تایید کرد
بیش از ۸ هزار عضو هیات علمی خانم در دانشگاه‌ها فعالیت می‌کنند
تحلیل رهبرانقلاب درباره تحریم‌های علیه ایران +فیلم
وظایف مهم مسئولین در قبال جهش تولید از نگاه رهبر انقلاب +فیلم
آمریکا اتهامات جنایی و تحریمی علیه ۴ ایرانی را علنی کرد
احداث اولین خوابگاه متاهلی در دانشگاه شاهد
اطلاعیه استقلال؛ بازی ما بدون تماشاگر است
تبرئه استقلال از شکایت ۴۲ میلیاردی یک ایجنت
امشب آخرین فرصت انتخاب رشته داوطلبان آزمون دکتری سال ۱۴۰۳
همخوانی کارگران در حضور رهبرانقلاب +فیلم
تحریم های جدید ایران تا چه حد جدی است؟
پیام کارگران هفت تپه به رهبر انقلاب +عکس
گزارش تصویری/ دیدار کارگران با رهبر انقلاب
دیدار کارگران با رهبر انقلاب
ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید آغاز شد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top