تاریخ انتشار: چهارشنبه 1398/02/25 - 14:41
کد خبر: 312141

رئیس دانشگاه تهران برای پاسخگویی در مورد اتفاقات اخیر به جمع دانشجویان آمد؛

هدف ما رسمیت بخشی به اعتراضات نبود/ ایستادن خانمی در ورودی دانشگاه، علت اتفاقات دوشنبه نیست

نیلی: سیاست ما از ابتدا هدایت این اعتراض ها به سالن و فضایی است که تشنج کمتری را به دنبال دارد. لذا هدف ما رسمیت بخشی به این حرکت نبوده‌است و فقط کنترل فضا و ارسال هرچه کمتر تشنج از طریق رسانه ها به فضای خارج دانشگاه بوده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ محمود نیلی احمدآبادی ظهر امروز به دعوت بسیج دانشجویی دانشگاه به مسجد دانشگاه تهران آمد تا به سوالات دانشجویان در مورد اتفاقات اخیر دانشگاه تهران پاسخ دهد.

بیشتر بخوانید:چپ‌ها علیه حجاب! +عکس و فیلم

هدف ما رسمیت بخشی به این حرکت نبوده‌ است
سوال اول از طرف مهدی بختیاری زاده از طرف بسیج دانشجویی پرسیده شد. بختیاری زاده به طرح این سوال پرداخت که چرا به حضور بدون مجوز جمعی از دانشجویان رسمیت بخشیدید و به آن ها تریبون دادید؟

نیلی در پاسخ به این پرسش گفت: دانشگاه محلی برای گفتمان و طرح بحث های مختلف است و ما تمام سعیمان را در این زمینه انجام داده‌ایم البته اگر رکورد ما را مشاهده کنید شاید کمبود هایی را متوجه شوید که برای دوران مسئولیت قبل از ما است.

او گفت: سیاست ما از ابتدا هدایت این اعتراض ها به سالن و فضایی است که تشنج کمتری را به دنبال دارد. لذا هدف ما رسمیت بخشی به این حرکت نبوده‌است و فقط کنترل فضا و ارسال هرچه کمتر تشنج از طریق رسانه ها به فضای خارج دانشگاه بوده است.

ایستادن خانمی در ورودی دانشگاه علت اتفاقات دوشنبه نیست
یکی از دانشجویان در سوالی گفت: شما دروغی مضحک را به اسم گشت ارشاد ایجاد کردید. آن هم با استفاده از یک خانم که فقط درحال تذکر دادن به دانشجویانی است که قانون را نقض کردند. تنها سوال ما دانشجویان از شما این است که این فاجعه از عدم کفایت شماست یا این است که شما نمی‌خواهید این اتفاقات بیافتد؟

نیلی ضمن آن که تعداد معترضین در روز دوشنبه را بسیار کم دانست اضافه کرد: اینکه تصور کنیم که ایستادن خانمی در ورودی دانشگاه علت اتفاقات دوشنبه است مخالف هستم و دانشگاه نیز برای رد ادعای گشت دانشگاه نیازی به بیانیه ندارد زیرا اجرای قانون های مربوط به حجاب جزو وظایف دانشگاه است.

بیشتر بخوانید:تبارشناسی یک تجمع؛ ائتلاف دو ایدئولوژی در دانشگاه تهران

شرایط پوشش دانشجو در دانشگاه و خارج آن متفاوت است
دانشجوی دیگری با اشاره به اینکه دانشگاه باید چمران پرور باشد پرسید:من این چند ماه به سختی تحمل کرده ام. صحنه ای در دانشگاه رخ داد که شرم دارم بیان کنم. آیا می‌توانید حداقل قوانینی را که تمامی دانشجویان تعهد داده‌اند را اجرایی کنید؟

رئیس دانشگاه تهران در پاسخ گفت: شما تمام دانشگاه را به خاطر چند اتفاق اینچنین نگاه نکنید. این دانشگاه همچنان دانشگاه ایران است و من به اکثریت دانشجویان افتخار می کنم. خب امروز برای چه جمع شده‌ایم؟ برای همین موضوعات است. ما با هم توافق داریم که شرایط پوشش و هنجاری در دانشگاه باید بهبود پیدا کند. ما معتقدیم که شرایط پوشش دانشجو در دانشگاه و خارج آن متفاوت است.

باید زمینه های شادی دانشجویان را فراهم کنیم
یکی از دانشجویان دختر با اشاره به وضعیت نامناسب خوابگاه ها گفت: سوال من از شما در مورد خوابگاه ها است. آسیب های اجتماعی بسیاری در خوابگاه بوجود می آید و ما حتی معاون فرهنگی برای خوابگاه ها نداریم. اینکه تعدادی نوازنده مرد وجود داشته باشند و تعدادی خانم در حضور آنها شروع به پایکوبی کنند آیا جزو شرع و قانون است؟

نیلی درمورد این موضوع اظهار ناراحتی کرد و گفت: با توجه به گزارشاتی که مرکز مشاوره به ما داده‌است مشکلات و آسیب هایی در دانشجویان وجود دارد و ما باید زمینه هایی را برای شادی دانشجویان فراهم کنیم. البته وضع دانشگاه تهران بهتر از دانشگاه های دیگر است.

دانشگاه مشارکت دانشجو را نیاز دارد
یکی دیگر از دانشجویان در انتقاد به برگزاری اردوهای مختلط گفت: در زمانی اردوی مختلط برگزار شد اما عملا هیچ برخوردی با برگزار کنندگان آن اردو نشد. ما تا چه زمانی منتظر باشیم تا اقدامی صورت بگیرد؟

نیلی احمدآبادی در پاسخ گفت: باید اقدام برای رفع مشکل را نیز بپزیرید، دانشگاه درحد خود اقدام کرده است. دانشگاه معتقد است با اجرای همین قوانین در قالب گروه های همفکری می تواند مشکلات را برطرف کند. ممکن است شما فکر کنید کمیته انضباطی کاری نکرده‌است زیرا احکام آن محرمانه است.

او گفت: اما شما ببینید ما به موضوعات طور دیگر نیز باید نگاه کنیم. چرا یک دانشجو تقلب می کند؟ چرا امکان دارد دانشجو به کارهای ناهنجار دست بزند؟ زیرا ممکن است او تفاوت هایی داشته باشد و امکانات دانشگاه پاسخگوی او نباشد. به صورت صریح حرف خود را تکرار می کنم. دانشگاه مشارکت دانشجو را نیاز دارد.

منبع: کانال بسیج دانشجویی دانشگاه تهران

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟
دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده!
حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی +جزئیات
پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top