تاریخ انتشار: چهارشنبه 1398/02/25 - 17:48
کد خبر: 312150

اختصاص بودجه برای تامین خسارات سیل به کشاورزان آذربایجان شرقی

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی گفت: برای تأمین خسارات سیل به کشاورزان و بهره برداران استان آذربایجان شرقی اعتبار تسهیلاتی بالغ بر ۱۶۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان با بهره کم اختصاص یافته است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از تسنیم، اکبر فتحی در جلسه دبیران هیئت‌های اجرایی خانه کشاورز آذربایجان شرقی اظهار داشت: با افزایش تولید باید جوابگوی نیاز مصرفی جامعه باشیم و برای محقق شدن این امر، ترغیب کشاورزان برای کشت‌های گلخانه‌ای و بهره مندی از تسهیلات ویژه این بخش یکی از تمهیدات وزارت جهادکشاورزی در این خصوص می‌باشد.

وی با اشاره به اینکه آب یکی از عوامل تولید است افزود: اگر بخواهیم کشاورزی را از حالت سنتی خارج کنیم و به کشاورزی صنعتی و علمی روی آوریم باید الزاماتی را نیز رعایت کنیم، بایستی نسبت به پتانسیل آبی هر شهرستان با اعلام منابع آبی توسط اداره آب ، نسبت تولید محصولات را با میزان منابع آبی و سیاستهای اتخاذ شده تطبیق دهیم.

فتحی ادامه داد: یکی دیگر از اولویت‌های امسال توزیع بذر اصلاح شده گندم جهت افزایش تولید این محصول است، افزایش سطح زیرکشت کلزا و ارتقاء آن به یک میلیون هکتار در سطح کشور و جایگزین کردن کنجاله کلزا به جای کنجاله سویا به عنوان یکی از نهاده‌های اصلی دام از اولویت‌های بعدی وزارتخانه و سازمان جهادکشاورزی استان می‌باشد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی در ادامه خاطر نشان کرد: اگر 20درصد از اراضی سطح زیرکشت گندم را به کشت کلزا اختصاص دهیم با کاهش تولید گندم مواجه نخواهیم شد بلکه می‌توانیم به اهداف تعیین شده کشت کلزا دست یابیم.

وی در رابطه با اصلاح و سرشاخه کاری باغات نیز اظهار کرد: خوشبختانه برای اصلاح و سرشاخه کاری باغات موجود از سال 97 و سالجاری اعتبارات خوبی در نظر گرفته شده است، هم منابع دولتی و هم تسهیلات بانکی پیش بینی شده است.

فتحی با اشاره به اینکه سالانه 14 میلیون تن انواع نهاده‌های دامی با ارز 4200 تومانی وارد کشور می‌شود گفت: تا زمانی که اتحادیه‌ها ، تعاونی‌ها و نهادهای قوی شکل نگرفته‌اند روستائیان با قطعات کوچک اراضی نمی‌توانند از خدمات توزیع نهاده‌های دامی سازمان تعاون روستائی استان استفاده نمایند و این مهم با تشکیل تعاونی ها با حضور هیئت مدیره های متخصص و مدیر عینیت خواهد یافت.

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی با بیان اینکه برای تأمین خسارات سیل به کشاورزان و بهره برداران استان آذربایجان شرقی اعتبار تسهیلاتی بالغ بر 162 میلیارد و 200 میلیون تومان با بهره کم اختصاص یافته است ادامه داد: خسارت سرمازدگی باغات طبق برآورد اولیه 1220 میلیارد تومان می‌باشد که گزارش آن به مسئولین امر ارسال شده است.

فتحی در رابطه با موضوع قطع درختان نیز گفت: کشاورزانی که درختان صنوبر را برای استفاده از چوب کاشته‌اند و زراعت چوب انجام می‌دهند یا اصلاح باغات را عملیاتی می‌کنند به هیچ وجه جزو افراد سودجو و متخلف به حساب نمی‌آیند و باید از حقوق قانونی خود دفاع کنند.

وی در پایان گفت: جلوگیری از صادرات محصولات کشاورزی سیاست درستی نیست و نباید با سیاستگذاری های نادرست خسارت های جبران ناپذیری به کشاورزان وارد شود.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top