تاریخ انتشار: پنجشنبه 1398/02/26 - 00:06
کد خبر: 312180

سنگ تمام وزارت بهداشت برای تشکل متخلف دانشگاه شهید صدوقی!

معاونت فرهنگی وزارت بهداشت در نامه‌ای دستور از سرگیری فعالیت‌های یک تشکل متخلف در دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد را صادر کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ با وجود قوانین، ماده و تبصره‌ها در آیین‌نامه تشکل‌های اسلامی دانشگاهیان اما، شاهد تخلفات عدیده‌ برخی دانشگاه ها در این موضوعات هستیم؛ تخلفاتی که به گفته شاهدان، توسط برخی شخصیت‌ها و نهاد‌های بیرون از دانشگاه و همچنین چهره‌های سیاسی حمایت و یا بعضا هدایت شده است. دانشگاه صدوقی یزد نیز از این تخلفات به دور نبود؛ به طوریکه این هنجارشکنی ها مرضیه استواری، دبیر تشکل دخترانه فاطمه الزهرا (س) این دانشگاه را که بزرگترین و قدیمی‌ترین تشکل دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی است، مجبور به استعفا کرد. او در متن استعفای خود که به معاون فرهنگی دانشگاه ارائه کرده، دلیل اصلی خود را عدم رعایت قانون توسط یک تشکل نوپا عنوان کرد. استواری نوشت: تشکل نسل نو با تخلفات فراوانِ انتخاباتی و حمایت‌های متعدد از بیرون دانشگاه، خود را به عنوان بزرگترین تشکل معرفی کرده و متاسفانه علیرغم جلسات متعدد هیئت نظارت و هیات منصفه دانشگاه و تخفیف مکرر برای این تشکل، باز هم شاهد این بی قانونی ها هستیم و امیدوارم معاون دانشجویی، فرهنگی به این بی قانونی‌ها جواب کوبنده‌ای بدهند و جایگاه و استقلال دانشگاه را حفظ نمایند.

از استواری، دبیر تشکل دخترانه فاطمه الزهرا (س) این موضوع را پرس‌وجو کردیم. او از سابقه ۲۰ ساله تشکل دخترانه فاطمه الزهرا (س) علوم پزشکی شهید صدوقی می گوید و دلیل استعفاء خودش را عدم رعایت قانون این تشکل نوپا می داند که با تخلفات فراوان انتخاباتی و حمایت‌های متعدد نهاد‌های تمامیت خواه بیرون از دانشگاه، خود را به عنوان تشکلی قانونی معرفی کرده است.

البته بسیج دانشجویی، انجمن اسلامی دانشجویان مستقل، انجمن اسلامی دانشجویان، انجمن اسلامی عدالتخواه و تشکل اسلامی امید و اعتدال نیز حرف های استواری را تائید کرده و طی یک موضع واحد در نامه ای، نارضایتی خود را از این بی قانونی به اعضای شورای نظارت دانشگاه اعلام کردند.

سنگ تمام وزارت بهداشت برای تشکل متخلف دانشگاه شهید صدوقی!

به گفته دبیر تشکل فاطمه الزهرا (س) علوم پزشکی شهید صدوقی؛ از مشهودترین تخلفاتی که از تشکل نوپای نسل نو دیده شده، عدم التزام به قانون و اساس‌نامه خود این تشکل است. استواری می گوید: با وجود جلسات متعدد هیئت نظارت و منصفه و رای به ابطال انتخابات این تشکل، شاهد حمایت‌های بی شائبه‌ای از خارج دانشگاه و وزارت خانه بودیم. البته مسئول نهاد رهبری در دانشگاه هم تلاش خود را بابت مخالفت با این بی قانونی‌ها به صورت‌های مختلف از جمله عدم حضور در جلسه شورای فرهنگی اعلام کرده است. استعفاء دادم تا همه متوجه این بی عدالتی و بی قانونی در دانشگاه مان شوند.

در این خصوص با رضا کریمی، دبیر سیاسی انجمن اسلامی مستقل دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد نیز به گفتگو نشستیم. او می گوید: با توجه به حضور شش تشکل در دانشگاه با گرایش‌های مختلف، اما گروهی از دانشجویان با علایق سیاسی خاص بیش از ۲ سال است به طرق مختلف سعی دارند تشکلی نوپا ایجاد کنند و در این راه، از طریق قانون به نتیجه نرسیدند و از سمت شورای نظارت دانشگاه چندین بار تعلیق شدند. آنها بعد از این ناکامی، با حمایتهای مختلف برخی افراد خارج از دانشگاه ویا حتی برخی مسئولان وزارت بهداشت به دانشگاه فشار وارد کردند.

سنگ تمام وزارت بهداشت برای تشکل متخلف دانشگاه شهید صدوقی!

کریمی به تخلفات تشکل نسل نو پیش از برگزاری انتخابات هم اشاره کرد و گفته که آنها با دهن کجی به رای شورای نظارت دانشگاه مبنی بر تعلیق، به فعالیت خودشان ادامه می دادند. زیر پا گذاشتن اساسنامه توسط اعضای تشکل هم از دیگر مواردی بود که کریمی به آن اشاره کرد. طبق اساسنامه اعضای عادی پس از طی شدن ۱ ماه از عضویت، حق رای در انتخابات شورای مرکزی را دارند، حال آنکه این تشکل در حین برگزاری انتخابات، اقدام به عضوگیری به شیوه‌های مختلف و سپس رای گیری کرد.

به استناد گزارش‌های کارشناسان فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی، برگزارکنندگان انتخابات تشکل نسل نو الزامی برای رویت کارت دانشجویی دانشجویان در هنگام انتخابات نداشتند حال آنکه طبق تبصره‌ای از اساسنامه این تشکل، رویت کارت دانشجویی الزامی است. با چنین انتخابات پرتخلفی، این تشکل مدعی بزرگترین تشکل سیاسی علوم پزشکی کشور است، این بخشی از گفته های کریمی است.

دبیر سیاسی انجمن اسلامی مستقل دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد به عملکرد ریاست و معاونت دانشگاه در این خصوص هم اشاره کرده و می افزاید طبق نامه ۱۷ مرداد ۹۷ تمامی فعالیت‌های این تشکل، به بعد از برگزاری انتخابات شورای مرکزی موکول شد، اما پس تخلفات عدیده‌ای که در برگزاری انتخابات صورت گرفت طی نامه‌ای در ۲۲ آبان ۹۷ شورای نظارت و هیئت منصفه رای به ابطال انتخابات دادند.

سنگ تمام وزارت بهداشت برای تشکل متخلف دانشگاه شهید صدوقی!

سنگ تمام وزارت بهداشت برای تشکل متخلف دانشگاه شهید صدوقی!

اما ۱۶ بهمن ماه نامه‌ای از سوی معاون فرهنگی وزیر صادر و دستور به از سرگیری فعالیت‌ها و همچنین حضور نماینده این تشکل در شورای فرهنگی دانشگاه داده شد. به گفته کریمی، چنین دستوری مقابل نص صریح قانون است و در این زمینه تنها باید شورای نظارت وزارت خانه اقدام کند نه معاونت به تنهایی.

سنگ تمام وزارت بهداشت برای تشکل متخلف دانشگاه شهید صدوقی!

کریمی از مشارکت فعال نهاد‌های بیرون از دانشگاه و همچنین چهره‌های سیاسی گلایه کرده و می گوید: با همه این کارشکنی ها و تخلفات، در نهایت ریاست و معاونت دانشگاه علی رغم میل باطنی و با تحمل فشار‌های سنگین از داخل و خارج دانشگاه رای به فعالیت این تشکل نوپا دادند. البته طبق قانون، تمامی فعالیت‌های تشکل‌های دانشجویی باید به امضای اعضای شورای نظارت دانشگاه برسد، حال آنکه در این زمینه به علت تخلفات عدیده این تشکل، یکی از اعضای شورای نظارت با هیچ کدام از درخواست‌ها موافقت نکرده است.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
خدمات رسانی به ۱۰هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی
ترافیک سنگین در جاده چالوس
ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از طریق برنامه‌های فرهنگی
حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی پروژه الماس مال صادر شد
اعمال محدودیت های ترافیکی راهپیمایی مردمی حمایت از اقدام سپاه
مدارس پنجشنبه و جمعه آخر هفته‌ها به خانواده‌ها اختصاص می‌یابد؟
ارتباطات استان سیستان و بلوچستان پایدار است
هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول است
به بهانه اختلال در کار؛ گوگل کارمندان معترض به همکاری با رژیم صهیونیستی را اخراج کرد
پلمب ۱۰ مؤسسه پایان نامه فروشی در روزهای آینده
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top