تاریخ انتشار: یکشنبه 1398/02/29 - 07:04
کد خبر: 312463

آمریکا مناطق تحت کنترل طالبان و دولت افغانستان را رصد نمی‌کند

نهاد نظارت بر بازسازی افغانستان موسوم به «سی گار» SIGAR در گزارشی اعلام کرد که آمریکا تأیید کرده دیگر به رصد اراضی تحت کنترل و نفوذ دولت و شبه‌نظامیان در مناطق مختلف افغانستان نمی پردازد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، نهاد آمریکایی نظارت بر بازسازی افغانستان موسوم به «سی گار» SIGAR در گزارشی که سه شنبه شب منتشر شد اعلام کرد که ارتش آمریکا تأیید کرده که دیگر به رصد و سنجش اراضی تحت کنترل و نفوذ دولت و شبه‌نظامیان از جمله طالبان در مناطق مختلف افغانستان نمی‌پردازد.

میزان اراضی تحت کنترل شبه‌نظامیان و مناطقی از خاک افغانستان که دولت کنترل کاملی بر آن دارد همواره به عنوان یکی از معیارهای سنجش تحولات و ارزیابی شرایط امنیتی در این کشور زخم خورده از جنگ به حساب می‌آید.

گزارشی که در ماه ژانویه منتشر شد به وضوح نشان داد که دولت افغانستان تنها ۵۳.۸ درصد از خاک این کشور را که تحت کنترل یا نفوذ خود دارد و ۶۳.۵ درصد از جمعیت کشور در این مناطق زندگی می‌کنند. بر اساس این گزارش مابقی خاک افغانستان تحت اشغال و کنترل نیروهای طالبان قرار دارد.

تصمیم مقامات نظامی آمریکا برای چشم پوشی از این معیار در حالی انجام می‌شود که دولتمردان آمریکایی و مسئولان بلند پایه طالبان چندی است که گفتگوهای رو در رو را آغاز کرده‌اند تا ضمن فراهم کردن زمینه برقراری صلح در افغانستان تضمین‌های امنیتی متقابلی را برای خروج امن نیروهای آمریکایی از خاک این کشور و نیز دور کردن جهان از هرگونه تهدید از ناحیه این کشور محقق سازند. دور ششم این گفتگوها از امروز چهارشنبه در قطر آغاز شده است.

طالبان پیشتر در اوایل ماه گذشته میلادی از آغاز دوره‌ای جدید از حملات خود خبر داده بودند. این در حالی است که حتی پیش از اعلام این حملات درگیری‌ها طی هفته‌های گذشته میان شبه‌نظامیان و نیروهای دولتی شدت گرفته و به کشته شدن صدها سرباز دولتی و غیر نظامی افغان منجر شده بود.

هیئت مأمور ناتو در افغانستان موسوم به نیروی پشتیبانی قاطع نیز به نهاد نظارتی بر بازسازی افغانستان اعلام کرده است که معیارهای مبتنی بر سنجش مناطق تحت کنترل دو طرف درگیر در افغانستان برای فرماندهی این نیرو از یک ارزش راهبردی و تصمیم‌گیری محدود برخوردار بوده است.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top