تاریخ انتشار: 15 آبان 1388 - 00:00:00
کد خبر: 3125

سقف زمانی برای ریاست دانشگاه آزاد

در جلسه آتی شورای عالی انقلاب فرهنگی نحوه انتخاب و مدت زمان ریاست دانشگاه آزاد مورد بررسی قرار می‌گیرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ شورای عالی انقلاب فرهنگی که پس از چندین سال بحث و جدل درباره اساسنامه دانشگاه آزاد، در جلسه پیشین خود و در پی عدم ارائه اساسنامه اصلاح شده از سوی هیئت مؤسس دانشگاه آزاد، رأساً‌ اقدام به آغاز اصلاح اساسنامه این دانشگاه کرد، در جلسه این هفته خود به بررسی نحوه انتخاب و مدت زمان ریاست دانشگاه آزاد خواهد پرداخت.

در همین زمینه محمدرضا مخبر دزفولی دبیر شورایعالی انقلاب فرهنگی در گفتگو با خبرنامه دانشجویان ایران؛ با بیان اینکه در جلسه گذشته شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص هیات امناء دانشگاه آزاد بحث شد، اظهار داشت: در این جلسه بحث هیات‌های امنای منطقه‌ای مورد قبول قرار گرفت، اما در خصوص اجزای آن و نحوی کیفیت و شرح وظایف آنها مقرر شد که بعد از انجام کارهای تکمیلی در جلسات آتی، پیشنهادات اصلاحی را در دستور کار قرار داده و آن رابررسی کنیم.

وی در خصوص شرایط تشکیل هیات امنای مرکزی دانشگاه آزاد گفت: هیات امنا یک ترکیب ثابت دارد، به این شکل که تعدادی از اساتید دانشگاه که از مرتبه دانشیاری بالاتر باشند به پیشنهاد هیات موسس و تایید شورایعالی انقلاب فرهنگی به عضویت آن در می‌‌آیند که در کنار آنها رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و وزرای علوم و بهداشت و یا نمایندگان آنها نیز حضور دارند.

دبیر شورایعالی انقلاب فرهنگی با اشاره به مباحث مطرح شده در جلسه اخیر شورایعالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان کرد: بر اساس تصمیمات جدید، 5 نفر شخصیت حقیقی که از سوی هیات موسس دانشگاه آزاد معرفی شده‌اند با تایید شورایعالی انقلاب فرهنگی در کنار چند نفر از اعضای حقوقی، هیات امنا دانشگاه آزاد را تشکیل ‌می‌دهند.

مخبر دزفولی با بیان اینکه بررسی و اصلاح اساسنامه دانشگاه آزاد در هفته گذشته آغاز شده است، تصریح کرد: این مساله همچنان در دستور کار شورایعالی انقلاب فرهنگی قرار دارد و حداقل تا 2 جلسه آینده کار بررسی و اصلاح اساسنامه را تمام خواهیم کرد.

بنابراین گزارش، حجت‌الاسلام محمد محمدیان دیگر عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز در گفتگویی با اشاره به جلسه این شورا و آغاز بررسی و اصلاح اساسنامه دانشگاه آزاد در آن اظهار داشت: در این جلسه مباحثی در خصوص اصلاح و تکمیل اساسنامه این دانشگاه و واحدهای تابعه آن انجام شد که در نهایت مقرر شد دانشگاه آزاد به شکل هیات امنائی اداره شود و روسای واحدهای بزرگ و جامع آن همچون دانشگاه‌های مادر و بزرگ کشور توسط شورایعالی انقلاب فرهنگی تائید و تعیین شوند.

وی با اشاره به مصوبه جدید و ترکیب جدید هیات امنا دانشگاه آزاد، خاطرنشان کرد: در خصوص نحوه انتخاب و همچنین مدت زمان ریاست دانشگاه آزاد نیز باید منتظر ماند تا در روند بررسی‌های شورایعالی انقلاب فرهنگی به آن رسیدگی شود.

این عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: این موضوع نیز در دستور کار شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار دارد و حتی نحوه تائید آن نیز بررسی ‌می‌شود، اما هنوز به این مواد از اساسنامه نرسیده‌ایم و باید منتظر ماند تا در جلسات بعدی در خصوص آن تصمیم‌گیری شود.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
جهان ۲۴۶ میلیارد دلار زیان، فقط به خاطر لجبازی های اردوغان
ایران از همیشه در منطقه قوی تر است
زمین‌لرزه شدیدی جنوب ژاپن را لرزاند
پیام شبانه سردار قاآنی به اسماعیل هنیه
انتقاد افسران صهیونیست از ناتوانی نیروی هوایی در مقابله با حملات پهپادی حزب‌الله
وزیر امور خارجه ایران عازم نیویورک شد
زمان حمله اسرائیل به ایران فاش شد
وزیر امور خارجه ایران عازم نیویورک شد
قوانین کپی رایت اینستاگرام: سفری در دنیای مالکیت معنوی
دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه تهران تمام الکترونیک برگزار می‌شود
بلیچینگ چیست و چگونه انجام می‌شود؟
قطار ملی ساخت ایران بزودی وارد خطوط مترو می‌شود
سیل بهاری چقدر خسارت داشته است؟
دعوت از وزاری چند کشور برای حضور در نمایشگاه کتاب
۷ پیشنهاد خرید کادو برای دانشجوی حقوق از وکیل استور
مسعود نجابتی تندیس طلای چهره هنر انقلاب را به مردم غزه تقدیم کرد
افزایش ۲۰ درصدی در حقوق فروردین ماه بازنشستگان کشوری اعمال شد
۴ نکته مهم همکاری نکردن کودک برای از پوشک گرفتن + راه‌حل‌های آن!
ارسال ۷۰۰بسته مواد غذایی به مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان
بانوی نماینده مجلس پاکستان: ایران تنها کشور پیشرو در حمایت از مردم غزه است
انتخاب مسعود نجابتی به‌عنوان چهره سال هنر انقلاب اسلامی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top