تاریخ انتشار: یکشنبه 1398/02/29 - 16:45
کد خبر: 312520

دستگیری سارقان میلیاردی منازل تهران

رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی پایتخت، از دستگیری 2 سارق حرفه‌ای منازل در محدوده شمال تهران خبر داد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مشرق، با شکایت‌های مکرر شهروندان ساکن محدوده‌های شمال و مرکز تهران به کلانتری‌های محل در خصوص سرقت از منازل، تحقیقات پیرامون این ماجرا از سوی مأموران تجسس کلانتری‌ها آغاز شد.

مأموران کلانتری‌های محله‌هایی که سارقان مرتکب جرم شده بودند، مشخص کرد که سارق یا سارقان با پرسه‌های شبانه در محله‌های مرکزی و شمالی تهران، همچون گاندی، بهشتی، قلهک، دربند، نیاوران و تجریش، خانه‌های خالی از سکنه را شناسایی کرده و با تخریب توپی درهای ورودی منزل، اقدام به سرقت‌های میلیونی می‌کنند.

با توجه به میزان بالای سرقت‌ها و افزایش شکات، پرونده تحت عنوان سرقت از منزل، به پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ ارجاع شد و تیمی از کارآگاهان پلیس آگاهی برای شناسایی سارق یا سارقان وارد ماجرا شده و تحقیقات خود را آغاز کردند.

با آغاز تحقیقات، تعدادی از مالباختگان و شکات پرونده به پلیس آگاهی پایتخت دعوت شدند و اعلام داشتند که در زمانی که منزل نبوده‌اند، سارق یا سارقان با تخریب توپی درهای ورودی منزل وارد شده و اموال با ارزشی از قبیل، وجه نقد، طلا و لوازم منزل، را به سرقت برده‌اند.

با اظهارات مالباختگان و بررسی‌های انجام شده از محل‌های سرقت، سرنخ‌هایی از حضور ۲ سارق به دست آمد و متعاقباً، چهره یکی از آنها به نام «فرهاد»، شناسایی شد.

در ادامه کارآگاهان موفق شدند مخفیگاه متهمان را در محدوده شهرستان شهریار شناسایی کنند که پس از هماهنگی‌های انجام شده از سوی مرجع قضایی تیمی از ماموران به محل اعزام و این متهم را در تاریخ ۲۷ فروردین ۹۸ در مخفیگاهش، دستگیر و به پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل کردند و این در حالی بود که تعدادی از اموال مسروقه شهروندان در مخفیگاه متهم کشف شد.

فرهاد در تحقیقات انجام شده به جرم خود مبنی بر سرقت از منازل شهروندان به شیوه تخریب توپی درهای ورودی اعتراف و به ۲۵ فقره سرقت به این شیوه در محدوده های شمالی و مرکزی تهران اقرار کرد.

متهم با تشریح نحوه سرقت های خود گفت که با موتورسیکلت یا خودرو در محدوده‌های شمالی و مرکزی تهران پرسه زده و پس از شناسایی منازل مورد نظر خود، مدت چند شبانه روز به زاغ‌زنی پرداخته و در نهایت در زمان مناسب و درست زمانی که مالکان منزل حضور نداشتند، اقدام به تخریب توپی درهای ورودی منزل کرده و به این منازل دستبرد می‌زده است.

در ادامه تعدادی از مالباختگان در پلیس آگاهی حضور یافته و ضمن شناسایی تعدادی از اموال مسروقه خود از متهم شکایت کردند.

همزمان با این مسأله ماموران کلانتری ۱۲۳ نیاوران، موفق شدند در تاریخ ۹ اردیبهشت ۹۸ سارقی را به هنگام سرقت یک خانه در محله نیاوران شناسایی و در یک تعقیب و گریز کوتاه دستگیر کنند که پس از انتقال به کلانتری و انجام تحقیقات وی به جرم خود مبنی بر سرقت اعتراف کرد اما نام خود را جعل کرده و سعی کرد به این شیوه از دست قانون رهایی پیدا کند اما زمانی که چهره و مشخصات ظاهری متهم در سیستم مرکز کنترل پلیس پایتخت مورد استعلام و بررسی قرار گرفت مشخص شد که وی بهنام یکی از سارقان سابقه‌دار و حرفه‌ای منزل است.

با مشخص شدن این موضوع، پرونده سریعاً به پایگاه یکم پلیس آگاهی ارجاع شد و از آنجا که احتمال می رفت این سارق با سارق دستگیر شده قبلی (فرهاد) مرتبط باشد پرونده مورد بررسی قرار گرفت که این مسأله پس از انجام تحقیقات فنی نتیجه داد و مشخص شد این دو سارق برادر هستند.

بهنام در تحقیقات انجام شده ضمن اعتراف به جرم خود به ۱۲ فقره سرقت به تنهایی و بعضاً با همدستی برادرش اعتراف کرد و اعلام داشت که همچون برادرش با شناسایی و زاغ زنی منازل خالی از سکنه اقدام به سرقت می‌کرد.

سرهنگ کاراگاه قاسم دستخال رئیس پایگاه یکم پلیس اگاهی پایتخت با اعلام خبر فوق خاطرنشان کرد: با اعتراف صریح متهمان به جرایم خود و همچنین شناسایی ۳۷ تن از مالباختگان و احتمال کشف سرقت‌های بیشتر از سوی این دو برادر سارق، بنابر هماهنگی از سوی بازپرس شعبه های دوم و هفتم دادسرای ناحیه ۳۴ هر دو متهم در اختیار کارآگاهان پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفتند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
خدمات رسانی به ۱۰هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی
ترافیک سنگین در جاده چالوس
ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از طریق برنامه‌های فرهنگی
حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی پروژه الماس مال صادر شد
اعمال محدودیت های ترافیکی راهپیمایی مردمی حمایت از اقدام سپاه
مدارس پنجشنبه و جمعه آخر هفته‌ها به خانواده‌ها اختصاص می‌یابد؟
ارتباطات استان سیستان و بلوچستان پایدار است
هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول است
به بهانه اختلال در کار؛ گوگل کارمندان معترض به همکاری با رژیم صهیونیستی را اخراج کرد
پلمب ۱۰ مؤسسه پایان نامه فروشی در روزهای آینده
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top