تاریخ انتشار: سه شنبه 1398/02/31 - 00:08
کد خبر: 312757

با ارسال نامه به سازمان بازرسی کل کشور صورت گرفت؛

شکایت بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان از آموزش و پرورش

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان با ارسال نامه‌ای خطاب به ریاست سازمان بازرسی کل کشور از آموزش و پرورش شکایت کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان خطاب به ریاست سازمان بازرسی کل کشور نامه‌ای نوشت که در ادامه می‌آید:

جناب آقای سراج
ریاست محترم سازمان بازرسی کل کشور

سلام علیکم

با تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان و با آرزوی قبولی طاعات و عبادات، به اطلاع می‌رساند اخیرا تناقضات و تعارض‌های جدی در حقوق و مزایا و احکام صادر شده توسط وزارت آموزش و پرورش با قوانین و تفاوت‌های متعدد در اجرای قانون توسط ادارات کل استان‌های آموزش و پرورش مشاهده گردیده است، که ضمن اینکه سبب متضرر شدن بسیاری از همکاران گردیده است. به همین سبب در ذیل این نامه ضمن اشاره به برخی از این موارد درخواست می‌گردد، نسبت به ورود جدی به این مسئله و پیگیری موراد فوق و احقاق حقوق جامعه معلمین کشور اقدام فرمایید.

۱- با استناد به مصوبه شماره ۱۴۸۹۶/ت۵۵۳۱۳ ه.، مورخ۹۷/۰۲/۱۶هئیت وزیران، و بخشنامه شماره ۸/۷۱۰ مورخ ۹۷/۲/۲۳ معاونت توسعه و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش، و بخشنامه اصلاحیه شماره ۷۱۰/۱۱، مورخ ۹۷/۳/۲۷ معاونت توسعه و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش، و بخشنامه شماره ۷۱۰/۷ مورخ ۹۸/۰۲/۰۴ وزارت آموزش و پرورش و تصویب نامه ۸۷۲۴/ت ۵۶۴۸۵ ه. مورخ ۹۸/۱/۳۱ هیئت وزیران، میزان حداقل حقوق کارمندان دولت در سال ۹۷ میزان ۱۲ میلیون ۴۲۰ هزار ریال و در سال ۹۸ به میزان ۱۵ میلیون و ششصد و سی هزار ریال می‌باشد که متاسفانه در طی سال ۹۷ و احکام سال ۹۸ شاهد هستیم آموزش و پرورش در پرداخت حقوق دانشجو معلمان با پرداخت ۷۱۸ هزار تومانی در سال ۹۷ و صدور احکام ۸۴۰ هزار تومانی در سال جدید، مخالف مر قانون عمل نموده است.

۲- وزارت آموزش و پرورش بر اساس ماده ۶ قانون متعهدین خدمت به آموزش و پرورش، مصوب سال ۱۳۶۹ موظف است به دانشجویان متعهد خدمت آموزش و پرورش که از آغاز تحصیل به استخدام آزمایشی وزارت آموزش و پرورش در آمده و از حقوق و فوق العاده شغل مربوط به مدارک تحصیلی خود (مدرک تحصیلی دیپلم و طبقه شغلی ۳ و رتبه شغلی مقدماتی) برخوردار خواهند شد، حقوق مزایای برابر و واحد در کشور پرداخت نماید؛ که متاسفانه شاهد بودیم در سال ۹۷ در برخی از استان‌ها مبلغ ۷۸۰ هزار تومان و در برخی استان‌ها مبلغ ۷۱۸ هزار تومان پرداخت گردید ودر سال ۹۸ نیز در برخی استان احکام ۸۴۰ هزار تومانی و در برخی استان‌ها احکام ۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تومانی صادر گردیده است.

۳. اداره کل آموزش و پرورش برخی از استان‌ها در سال گذشته نسبت به حذف غیر قانونی ضریب تعدیل مصوب تصویب نامه شماره ۱۴۸۹۶/ت۵۵۳۱۳ ه.، مورخ۹۷/۰۲/۱۶هئیت وزیران از معلمان ورودی سال ۹۳ دانشگاه فرهنیگان (ورودی سال ۹۷ به آموزش و پرورش) و دانشجو معلمان استان به علت نامشخص اقدام نمودند، که این مهم ضمن تناقض با قانون بودجه سال ۹۷ مبنی بر افزایش طبقاتی حقوق سالانه، در سال جاری سبب شده است به علت مشکل فوق (کسر ضریب تعدیل) احکام معلمان فوق در سال ۹۸ هنوز صادر نشده و ضرر مالی را نیز به آنان تحمیل نموده است.

حال شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان با توجه به مسئله تناقض در اجرای قانون در وزارت آموزش و پرورش و عدم وجود وحدت رویه در اجرای قانون در ادارت کل وزراتخانه مذکور درخواست دارد آن نهاد نظارتی با قید فوریت و با عنایت به استنادات قانونی ذکر شده، نسبت به بررسی و پیگیری موارد فوق اقدام نموده تا انشالله از هر گونه سو استفاده دیگر جلوگیری گردد.

رونوشت:
ریاست محترم مجلس جمهوری اسلامی، جهت اطلاع و پیگیری
ریاست سازمان برنامه و بودجه، جهت اطلاع و پیگیری
وزیر محترم آموزش و پرورش، جهت اطلاع و پیگیری
ریاست محترم دیوان محاسبات کشور، جهت اطلاع و پیگری

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
اسرائیل دیر یا زود محو خواهد شد
استخوان‌ها هنوز شهادت می‌دهند!
اعلام رسمی حضور حمید مطهری در کادر فنی تراکتور
پلیس اصراری به انتقال خودروهای توقیفی با جرثقیل ندارد
این خودرو ۵۵ میلیون تومان ارزان شد
ببینید | ماجرای شکایت جالب همسر محسن قرائتی نزد رهبر انقلاب
سال گذشته میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر بود؟
چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله کننده
تمام فتنه‌های علیه کشور با حضور مردم خنثی شد
اینترنت در کنکور سراسری قطع نمی‌شود
به هدف اول خودمان رسیدیم
جذب نخبگان «کانکت» در دانشگاه‌ها
ترکیب سهامداران پرسپولیس در هیئت مدیره مشخص شد
صعود ایران به جام جهانی فوتسال و نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا
بیانیه مشترک ایران و پاکستان پس از سفر رئیسی
تاکنون کدام کشور‌ها به اسرائیل حمله کرده‌اند؟ +فیلم
هشدار به زائران حج عمره
رشد یک‌هزار واحدی شاخص بورس
«س.ق» زن بازیگر ایرانی است که تتلو در اعترافاتش از او نام برد
سفارش امام رضا(ع) به شیعیان از زبان حضرت عبدالعظیم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top