تاریخ انتشار: چهارشنبه 1398/03/01 - 20:47
کد خبر: 313015

پول مجازی خارجی حاکمیت ملی را تصرف می‌کند

دبیر شورای عالی فضای مجازی با هشدار درباره اینکه پول مجازی بین المللی بخش قابل توجهی از نظام بانکی و حاکمیت ملی کشور را تصرف می کند بر ضرورت بومی سازی پلتفرم های مالی تاکید کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مرکز ملی فضای مجازی، ابوالحسن فیروزآبادی بر ضرورت شکل‌گیری پلتفرم‌های پولی و بانکی در کشور تاکید کرد و گفت: با شکل گیری پلتفرم‌های پولی و بانکی در کنار فین‌تک‌ها (اپلیکیشن‌های مالی) در دنیا، شاهد شکل گیری بازارهای بزرگ جهانی و تضعیف حاکمیت ملی خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه مرکز ملی فضای مجازی تاکید ویژه بر حوزه اقتصاد فضای مجازی دارد، افزود: اولین تهدید رمز ارز و بلاکچین برای بانک‌ها است و بعد نظام کسب و کار و مالیات که در نهایت این زنجیره باعث می‌شود تا اقتصاد کشور از حوزه حاکمیت ملی خارج شده و در حوزه حاکمیت مالکان پلتفرم‌های بزرگ قرار گیرد.

فیروزآبادی درباره شکل گیری پلتفرم‌های پولی جهانی و راه اندازی کسب و کارها روی این پلت فرم‌ها تصریح کرد: فعالان حوزه پولی و بانکی در کشور باید نگاه پلتفرمی داشته باشند و در این مسیر با تقویت استارت‌آپ ها و فین‌تک‌ها کمک کنند تا در کنار هم بتوانیم این حوزه را ساماندهی کنیم.

وی با بیان اینکه پلتفرم‌ها سکویی مناسب برای تجمیع اهداف و منافع هستند، تاکید کرد: در قرن ۲۱ شما با پدیده اجتماعی شدن تمامی حوزه‌ها و مباحث جدیدی همچون اینترنت اشیا و هوش مصنوعی روبرو هستید که در واقع در کنار اشیا و بات ها باعث شکل گیری بازارهای بزرگ جهانی، تحولات بسیار و رشد اقتصادی می‌شود که اگر نتوانیم همگام با این تحولات در نظام پلتفرمی دنیا بازیگر باشیم قدرتی نخواهیم داشت و در یک رقابت نابرابر علاوه بر از دست دادن نقش در بازار بزرگ جهانی، بازار داخل را هم واگذار خواهیم کرد.

دبیر شورای عالی فضای مجازی کشور افزود: پول مجازی بین المللی به راحتی می‌تواند بخش قابل توجهی از نظام پولی و بانکی کشورها را به تصرف خود درآورد. بنابراین باید با راه اندازی پلتفرم‌های پولی و بانکی در کشور هم با نظام جهانی ارتباط برقرار کرده و هم با خلق قدرت اجازه ندهیم تا حوزه‌های پولی و بانکی حاکمیت ملی را تضعیف کنند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top