تاریخ انتشار: جمعه 1398/03/03 - 19:43
کد خبر: 313190

خط و نشان کشیدن لیبرمن برای نتانیاهو

وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی بار دیگر به نتانیاهو هشدار داد که اگر با درخواست وی موافقت نکند، انتخابات پارلمانی مجددا باید برگزار شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از تسنیم، آویگدور لیبرمن وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی و رئیس حزب اسرائیل خانه ما امروز جمعه در سخنانی گفت ما در مسیر انتخابات جدید برای کنست قرار داریم.

وی افزود اگر با قانون سربازگیری موافقت نشود، ما حتماً باید به سمت برگزاری انتخابات جدید حرکت کنیم، اگر باید به سمت انتخابات جدید حرکت کنیم، در آن صور فقط لیکود (به ریاست نتانیاهو) مسئول نتایج و پیامدهای این قلدرمآبی خواهد بود.

لیبرمن به بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی توصیه کرد بر احزاب دینی افراطی فشار وارد کند تا با اصلاحیه قبلی درباره قانون سربازگیری از طریق تکمیل روند تصویب و وضع قانون با دومین و سومین مرحله بررسی موافقت کنند.

پیش نویس قانون سربازگذاری که لیبرمن سال گذشته میلادی پیش از استعفای خود از مقام وزارت جنگ رژیم صهیونیستی آماده کره بود، بر خدمت سربازی اجباری اعضای احزاب حریدی تاکید می‌کند که احزاب حریدی یهدوت هتوراه و شاس که ۱۵ کرسی در انتخابات اخیر کنست به دست آورده بودند، با طرح لیبرمن مخالفت کرده اند.

شامگاه پنجشنبه دوم خرداد، برخی احزاب رژیم صهیونیستی به ریاست حزب لیکود بنیامین نتانیاهو درباره تشکیل دولت ائتلافی با ۶۰ کرسی از احزاب راستگرا بدون مشارکت حزب یسرائیل بیتنا به ریاست آویگدور لیبرمن وزیر جنگ سابق توافق کرده بودند.

بر اساس بیانیه حزب لیکود، نتانیاهو، نشستی را با سران احزاب شاس، یهدوت هتوراه و اتحادیه احزاب راستگرا برگزار کرد که طی آن درباره تشکیل دولت با ۶۰ کرسی توافق حاصل شد.

بر اساس این بیانیه، شرکت کنندگان در این نشست با اجماع تصمیم به تشکیل دولت راستگرا بدون هرگونه تاخیر گرفتند و از لیبرمن خواستند به وعده های انتخاباتی خود عمل کند و به دولت راستگرا بپیوندد و دست خود را به سوی دولت چپگرا دراز نکند.

حزب لیبرمن در واکنش به این بیانیه اعلام کرد این دولت، حریدیم است نه دولت راستگرا. حزب لیبرمن با توصیف این دولت به دولت تندرو اعلام کرد به جای حفظ دولت یهودی، اسرائیل به دولت دینی تبدیل می‌شود.

نتانیاهو و لیبرمن به دستیابی به تفاهمات میان یکدیگر نزدیک شده بودند و احتمال می‌رفت که تشکیل دولت با مشارکت لیبرمن به عنوان وزیر جنگ اعلام شود، ولی آتش اختلافات به شکل ناگهانی به سبب اختلاف درباره قانون سربازی حریدیمی‌ها شعله‌ور شد.

نتانیاهو، احزاب اسرائیلی را به تلاش برای باج خواهی از خود متهم کرده است، رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش داده‌اند که اگر نتانیاهو به توافق غیرمنتظره با احزاب حریدیم و شهرک‌نشینان دست نمی‌یافت، انتخابات جدید باید برگزار می‌شد.

با تهدید آشکار لیبرمن مبنی بر اینکه اگر با خواسته وی موافقت نشود، باید انتخابات جدید برگزار شود، و با وجود توافق نتانیاهو و احزاب همسو درباره تشکیل دولت، هنوز معلوم نیست که کابینه وی موفق به کسب رای اعتماد از کنست خواهد شد یا خیر؟

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top