تاریخ انتشار: جمعه 1398/03/03 - 20:48
کد خبر: 313199

ربیعی به چه کار روحانی می‌آید؟

جالب اینکه رئیس جمهور به جای ربیعی، محمد شریعتمداری را برای وزارت رفاه و کار معرفی کرد؛ کسی که در معرض استیضاح و برکناری از سوی مجلس بود!

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ محمد ایمانی تحلیلگر مسائل سیاسی در کانال تلگرامی خود درباره انتصاب علی ربیعی به عنوان سخنگوی دولت نوشت:

آقای علی ربیعی به عنوان سخنگو منصوب شد تا دولت پس از ده ماه، صاحب سخنگو شود. او پیش از این، وزیر وزارت رفاه و کار بود که به خاطر سو مدیریت و مدیریت پر حاشیه، با استیضاح مجلس و رأی عدم اعتماد، برکنار شد.

جالب اینکه رئیس جمهور به جای ربیعی، محمد شریعتمداری را برای وزارت رفاه و کار معرفی کرد؛ کسی که در معرض استیضاح و برکناری از سوی مجلس بود! این روزها آوازاه رانت خواری داماد وزیر جایگزین ربیعی، سر زبان هاست. واردات غیر قانونی خودرو، و آشفته بازار قیمت‌ها از جمله در حوزه خودرو، میراث شریعتمداری است.

آقای ربیعی البته پس از برکناری بیکار نماند و بلافاصله از سوی آقای روحانی مأمور شد تا وضعیت آشفته اردوگاه حامیان روحانی را که دچار ریزش شدید شده، سر و سامان دهد. بنابر اعلام علی صوفی مشاور خاتمی، محبوبیت اجتماعی روحانی به زیر ۱۰ درصد رسیده است.

آقای ربیعی در جلسه استیضاح نتوانست از عملکرد خود دفاع کند و مجلس همسو با دولت، از وی سلب اعتماد کرد. اکنون باید دید آیا او به عنوان دستیار ارتباطات اجتماعی روحانی و سخنگوی دولت می‌تواند از عملکرد نابسامان دولت دفاع کند؟

با این حال نفس اینکه دولت در پایان ششمین سال خود مجدداً صاحب سخنگو می‌شود، مغتنم است. بالاخره گفته‌اند لنگه کفش هم، در بیابان غنیمت است. مردم هم سریع الرضا هستند و مجبورند سقف انتظارات خود را در حد توانایی این دولت پایین بیاورند.

این همان دولتی است که رئیس آن ابتدا و عده تحول اقتصادی ۱۰۰ روزه را داد، سپس همین وعده را به گزارش‌های اقتصادی و عملکردی ۱۰۰ روزه فروکاست، و سرانجام، از تیرماه ۹۷ بدون سخنگو اداره شده است. البته آخرین نشست خبری و مطبوعاتی آقای روحانی هم، ۱۵ ماه قبل یعنی ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ برگزار شده است!

با این شرایط، باید همین خبر را که دولت صاحب سخنگو شده تا به گوشه‌ای از ابهامات عملکردی دولت پاسخ دهد، مغتنم شمرد. سخنگوی ایده آل، ان شاء الله در دولتی جوان و جدید و پر نشاط.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
اسلواکی: مخالف عضویت اوکراین در ناتو هستیم
سرهنگ ارتش آمریکا: پدافند هوایی اسرائیل قوی نیست
تقلای انگلیس برای تقویت روحیه نتانیاهو
تذکر جدی بی‌حجابی اثرگذاری اجتماعی فروانی دارد
فقط خودمان بودیم!
تصویر امروز ایران، در سخنان چهل سال پیش حضرت آقا
شعار جالب دانشجویان آمریکایی به زبان فارسی/ مرگ بر اسرائیل در دل دانشگاه‌های آمریکا +فیلم
انزوای اسرائیل در حال تعلیق است
اعتراف در خصوص حمله اسرائیل؛ باید منتظر پاسخ فوری ایران باشیم
شهادت عضو دیگر حزب‌الله در جنوب لبنان
واتساپ با قابلیتی کاربردی برای مدیریت بهتر چت‌ها آپدیت شد
شلیک ۱۵۰ موشک از جنوب لبنان به اراضی اشغالی
معاون رئیس جمهور: دولت بر استفاده از نیروهای مؤمن و انقلابی تاکید دارد
امیرعبداللهیان: «وعده صادق» تعریفی نو از موازنه قدرت غرب آسیا ارائه کرد
پرسپولیس به ۴ بانک و استقلال به هلدینگ خلیج فارس واگذار شد
تیم ملی کشتی فرنگی مقتدرانه قهرمان آسیا شد
سردار حاجی زاده روز ارتش را تبریک گفت
رئیس جمهور قهرمانی تیم ملی کشتی فرنگی در آسیا را تبریک گفت
سند ملی «سبک پوشش اسلامی- ایرانی» تصویب شد
۹۵۰۰ فلسطینی در زندان‌های اسرائیل محبوس هستند
حزب‌الله شهرک‌ها و مواضع نظامی اسرائیل را موشک‌ باران کرد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top