تاریخ انتشار: یکشنبه 1398/03/05 - 09:43
کد خبر: 313432

با کمترین تغییر از جام ملت‌های ۲۰۱۹؛

فهرست قابل پیش‌بینی مارک ویلموتس

فهرست قابل پیش‌بینی مارک ویلموتس

گمانه‌زنی‌ها درباره اولین لیست مارک ویلموتس در تیم‌ملی ایران افزایش یافته و سوال مشترک تمام فوتبال دوستان این است که فهرست او تا چه حد با لیست آخر کی‌روش تفاوت خواهد داشت.

به گزارش سرویس ورزشی «خبرنامه دانشجویان ایران» "ورزش سه"، تیم ملی ایران پس از ۸ سال سرمربی جدیدی را روی نیمکت خود می‌بیند. کارلوس کی‌روش که از مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۴ سرمربی تیم ایران بود، حالا جای خود را به سرمربی سابق تیم ملی بلژیک داده و همه منتظر رونمایی از فهرست نفرات مورد نظر مارک ویلموتس هستند.

تیم ملی آخرین بار در دی ماه و برای جام ملت های آسیا تشکیل اردو داد. کی‌روش ابتدا لیست نسبتا بلند بالایی را معرفی و سپس از میان آن ها فهرستی ۲۳ نفره را برای جام ملت ها انتخاب کرد. اسامی دعوت شدگان به تیم ملی در مقاطع مختلف سرمربیگری کارلوس کی‌روش، بحث های زیادی را در میان فوتبال دوستان ایرانی به وجود آورد. صدای منتقدان معمولا در قبال تصمیمات کارلوس کی‌روش بلند بود و بارها هواداران، کارشناسان و رسانه ها به عدم دعوت از ستاره هایی چون سیدمهدی رحمتی، سیدجلال حسینی، مجتبی جباری، علی علیپور و... واکنش منفی نشان دادند. با این وجود اما به هر حال همه بر این نکته باور دارند که تصمیم نهایی را در قبال لیست تیم ملی، سرمربی می‌گیرد و عموما تغییر نظر او از طریق انتقاد پروسه سخت یا شاید حتی نشدنی است.

حالا در شرایطی که انتظار می‌رود در هفته های آتی ویلموتس نخستین لیست خود را معرفی کند، خیلی ها تصور می‌کنند که تغییر زیادی در نفرات دعوت شده به تیم ملی نسبت به جام ملت های آسیا وجود نداشته باشد. چرا که اولا اکثر مهره های حاضر در امارات فرم خوب خود را حفظ کرده و دوما بیشتر آن ها دچار مصدومیت سخت نشده اند. همچنین ویلموتس نیز فعلا آگاهی و شناخت خوبی از لیگ ایران ندارد و شاید به لیست کی‌روش اعتماد کند.

از دی تا اردیبهشت؛ چند تغییر؟!
تیم ملی با سه دروازه بان، علیرضا بیرانوند، امیر عابدزاده و پیام نیازمند به جام ملت های آسیا رفت. بیرانوند نمایش خوبی در تورنمنت داشت و در نیم فصل دوم باشگاهی نیز هر سه این گلرها عملکرد قابل قبولی را ثبت کردند و بعید است در اردوی اول ویلموتس غایب باشند. البته در این بین باید توجه کرد که بیرانوند دچار مصدومیتی جزیی شده و همچنین این نکته را هم باید در نظر داشت که در صورت دعوت از بازیکنان بیشتر (۳۰ یا ۳۶ نفر) شانس بازیکنانی چون سیدحسین حسینی، رشید مظاهری و... افزایش خواهد یافت.

در پست دفاع راست لیگ ایران مهره های خوبی را در اختیار دارد. در آخرین اردو رامین رضاییان و وریا غفوری توسط کی‌روش انتخاب شدند و در ادامه فصل هم نمایش های خوبی را ارائه کردند اما حالا آن ها نیز رقبای سرسختی را در مقابل خود می‌بینند. صادق محرمی مدافع سابق پرسپولیس که در چند اردوی تیم ملی حاضر شد، در بازی های لیگ کرواسی مسابقات متعددی را انجام داد و باتوجه به حضور در اروپا، شانس خوبی برای دعوت دارد. در این بین میتوان به بازیکنانی چون دانیال اسماعیلی فر، محمد ایرانپوریان و... اشاره کرد که شاید در آینده مورد توجه ویلموتس باشند.

در پست دفاع چپ اوضاع متفاوت است. میلاد محمدی و احسان حاج صفی همچنان دفاع چپ های خوبی به شمار می‌روند و در ترکیب تیم های تراکتور و اخمت گروژنی درخشش قابل توجهی داشتند. حالا اگر ویلموتس لیگ را با دقت دنبال کند، طبیعتاً سعید آقایی و چند بازیکن دیگر به چشم او خواهند آمد.

در دفاع میانی بعید است شاهد تغییر زیادی باشیم. مرتضی پور علی گنجی، روزبه چشمی، سیدمجید حسینی و پژمان منتظری که در جام ملت ها نیز حضور داشتند احتمالا به لیست ویلموتس نیز میرسند و باید دید تکلیف کنعانی زادگان چه خواهد شد. در این بین موضع سرمربی بلژیکی نسبت به سیدجلال حسینی، شجاع خلیل زاده و... نیز می‌تواند جالب باشد.

در خط هافبک در ابتدا باید دید که ویلموتس چه آرایشی را انتخاب خواهد کرد. در جام ملت ها، روزبه چشمی، امید ابراهیمی، احمد نوراللهی، وحید امیری، اشکان دژاگه و مسعود شجاعی به تیم ملی دعوت شدند. حالا شاید چشمی به دفاع منتقل شود اما به جز او احتمال تغییر کمی وجود دارد. البته شجاعی که سن و سال نسبتا بالایی دارد نقطه ابهام خواهد بود و مهره هایی چون قلی زاده می‌توانند به فهرست تیم ملی راه پیدا کنند.

فوتبال ایران در خط حمله بازیکنان بسیار خوبی را در اختیار دارد. در آخرین اردو، سردار آزمون، کریم انصاری فرد، علیرضا جهانبخش، مهدی طارمی و سامان قدوس به تیم ملی دعوت شدند اما کاوه رضایی و علی علیپور پشت خط ماندند و باید دید حالا ویلموتس با آن ها چه خواهد کرد.

سرنوشت مبهم برای خارج از مدارها
در مجموع از بین بازیکنانی که در جام ملت ها حضور داشتند، بازیکن خاصی دچار افت یا آسیب دیدگی نشده و به همین خاطر احتمال تغییر در فهرست تیم ملی کم است. با این حال باید دید سلیقه مارک ویلموتس و دستیارانش به چه شکل خواهد بود.

نکته مهم این است که بازیکنانی نظیر سیدجلال حسینی، شجاع خلیل زاده، سروش رفیعی و... در آخرین سال های حضور کی‌روش به نوعی از مدار تفکرات او به هر دلیل خارج شدند و حالا باید دید که سرمربی جدید درباره آن ها چه نظری خواهد داشت. در این فهرست میتوان به بیت آشور و چند بازیکن لژیونر هم اشاره کرد که نمایش های خوبی را در لیگ های خارجی دارند و منتظر فراخوان از سوی ویلموتس هستند. در تیم استقلال نیز فرشید اسماعیلی، فرشید باقری، علی کریمی و محمد دانشگر عملکرد خوبی داشتند و امیدوارکننده ظاهر شده اند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
کار سختی که ایران کرد
جریمه ۳۰۰ میلیون تومانی ۳ باشگاه لیگ برتری
قرمزها آبی‌ها را صدرنشین کردند؛ همه برای یکی!
تصاویر هولناک از جاری شدن سیل در نیکشهر
برق کولرهای گازی شما را نگیرد!
تقویت فعالیت سامانه بارشی در جنوب کشور
پیش‌بینی بانک‌های غربی از قیمت نفت پس از حمله ایران به اسرائیل
حجم باورنکردنی ویرانی در شهر غزه را در این تصاویر هوایی ببینید
خداحافظی یک بازیکن از نسل طلایی ایران
وزیر خارجه نتانیاهو به دست و پا افتاد
ایران رکن اصلی و حیاتی امنیت اسرائیل را از بین برد
پیش‌بینی وضعیت بارش کشور تا ۶ هفته آینده
بیمه کارگران ساختمانی به کجا رسید؟
راهیابی هر ۵ فرنگی‌کار کشتی ایران به مرحله نیمه‌نهایی
محکومیت رفتار وحشیانه یک هوادار از سوی فدراسیون فوتبال عربستان
ژیلا صادقی اسلحه به دست شد!
پاتوق زیر زمینی معتادان در دل تهران +عکس
همه عملیات‌های انتقامی ایران ؛ از جنگ شهرها در سال ۱۳۶۳ تا عملیات وعده صادق +عکس
لحظه کشف ۱۰۰۰ کیلو شیشه از یک تریلی +فیلم
درخواست انگلیسی ها از نتانیاهو
مجلس هفته آینده وضعیت بازار ارز را بررسی می‌کند
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top