تاریخ انتشار: یکشنبه 1398/03/05 - 17:53
کد خبر: 313477

چسبندگی در اقتصاد کشور ایجاد شده است

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، با تاکید بر اینکه ناف همه چیز به دلار بسته شده است، گفت:با افزایش قیمت ارز، نرخ‌ها افزایش می‌یابد اما با کاهش نرخ دلار از گرانی‌ها کاسته نمی‌شود و در واقع هم اکنون چسبندگی در اقتصاد کشور ایجاد شده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس؛ محمد حسن‌نژاد، با اشاره به افزایش شاخص فلاکت در کشور، اظهار داشت: یک فرد زمانی مفلوک می‌شود که شغل نداشته باشد و از سوی دیگر هر روز قیمت کالاها افزایش یافته و درآمدی برای خرید آن نداشته باشد.

نماینده مردم مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی، افزود: زمانی که نرخ بیکاری و تورم با یکدیگر جمع می‌شود شاخص فلاکت به دست می‌آید که هر چقدر رقم آن بالاتر باشد، یعنی شاخص و رقم آن در جامعه بیشتر است.

نرخ تورم حدود 40 درصد و میزان بیکاری حدود 13 درصد است
وی با بیان اینکه در حال حاضر نرخ تورم حدود 40 درصد و میزان بیکاری حدود 13 درصد است، ادامه داد: در حال حاضر شاخص فلاکت در کشور به بیش از 50 درصد می‌رسد که کمتر کشوری این رقم را تجربه کرده است، چراکه در کشورهای پیشرفته غربی نرخ بیکاری چهار درصد و نرخ تورم یک درصد است که در مجموع شاخص فلاکت پنج درصد می شود.

حسن‌نژاد با تاکید بر اینکه نرخ پنج درصدی و 50 درصدی شاخص فلاکت به هیچ‌وجه قابل مقایسه نیستند، تاکید کرد: دولت برای کاهش شاخص فلاکت باید نرخ بیکاری و نرخ تورم را کاهش دهد که در این راستا نباید انحراف نقدینگی در اقتصاد وجود داشته باشد، یعنی پولی که در جامعه خلق می‌شود به سمت تولید سوق یابد که این موضوع سبب می‌شود در کوتاه مدت درصد تورم پایین آمده و در بلندمدت نرخ بیکاری کاهش یابد.

تورم در ایران ناشی از فشار عرضه است
وی با بیان اینکه تورم ناشی از فشار عرضه یا فشار تقاضا است، افزود: در حال حاضر تورم در ایران ناشی از فشار تقاضا نیست، بلکه ناشی از فشار عرضه است که در این راستا باید تولید افزایش یابد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه ناف همه چیز به دلار بسته شده است، ادامه داد:با افزایش قیمت ارز، نرخ‌ها افزایش می‌یابد اما با کاهش نرخ دلار از گرانی‌ها کاسته نمی‌شود و در واقع هم اکنون چسبندگی در اقتصاد کشور ایجاد شده است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: دولت باید نظارت‌های خود را بیشتر کند تا قیمت‌ها بی‌دلیل افزایش نیابد، چراکه بسیاری از کالاها در کشور بدون دلیل و منطق گران شده است.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
آقای بهجت می‌گفت این ذکر کیمیاست +فیلم
پژمان درستکار برترین مربی سال کشتی آسیا شد
حملات فسفری صهیونیست‌ها به جنوب لبنان +فیلم
قطار ملی ساخت ایران به‌زودی وارد مترو خواهد شد
وضعیت آخرالزمانی خیابان‌های دبی بعد از سیل +فیلم
سفر رئیس جمهور به استان سمنان
بن گویر خواستار اعدام زندانیان فلسطینی شد
ماجرای بامزه رحیم پور از تحقیر آمریکا +فیلم
شلیک پرسپولیس به ۳‌هدف با یک تیر!
برخورد محترمانه پلیس با یک خانم +فیلم
گریه شرور دو ریالی در لحظه دستگیری +فیلم
درخواست روسیه از شورای امنیت برای بررسی فوری تحریم اسرائیل
هشدار جدید آمریکایی‌ها به اسرائیل
مرگ قهرمان پرورش اندام در حین مسابقه
خبر جدید وزیر کار درباره تعداد تعطیلات آخر هفته
۴ گزینه اصلی اسرائیل برای پاسخ به ایران
دیدار دوستانه تیم ملی ایران با ترکیه
تولید گوشی ایرانی به کجا رسید؟
گزارش اندیشکده آمریکایی از سرسپردگی شاه اردن
حقوق بیکاری در کرواسی؛ بازگشت اسکوچیچ به ایران؟
پیام فرمانده ارشد ارتش به اسرائیل؛یکدستی سیلی زدیم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top