تاریخ انتشار: سه شنبه 1398/03/07 - 09:05
کد خبر: 313666

اعتراض دانشجویان دانشگاه علوم‌پزشکی تبریز به روندی غیرقانونی دانشگاه در عدم صدور مجوز برای یک تشکل؛

وقتی دانشگاه در برابر ایجاد تشکل‌های قانونی می‌ایستد +تصاویر

دانشگاه علوم پزشکی تبریز با تخلفات عمده و گسترده ای چون؛ ندادن جوابیه های مکتوب در زمان قانونی،گزارش ندادن معاونت فرهنگی دانشجویی دانشگاه به عنوان دبیر این شورا، اعمال نظر های سلیقه ای شخصی و حزبی در تمامی زمینه های سیاسی از صدور این مجوز امتناع به عمل آورده است.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ هفته گذشته جمعی از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تبریز در مقابل ساختمان مرکزی این دانشگاه تجمعی برگزار کردند، اما ماجرای این تجمع مانند بیشتر اعتراضات دانشگاهی نه برای مسائل صنفی یا آموزشی بلکه در اعتراض به عدم دریافت مجوز برای ایجاد تشکلی دانشجویی است.

این جمع از دانشجویان بیش از دو سال است که در پیچ و خم های دریافت مجوز برای ایجاد تشکل «انجمن اسلامی دانشجویان مستقل» در دانشگاه علوم پزشکی تبریز با سنگ اندازی هایی از طرف مسئولین دانشگاه، بالاخص ریاست دانشگاه مواجه شده اند. این در حالی است که رئیس جمهور و وزاری علوم و بهداشت بارها از فضای باز دانشگاه صحبت کرده اند و در حرف از حضور سلیقه های مختلف در دانشگاه استقبال کرده اند.

رضا پارسی، دبیر هیئت موسس انجمن اسلامی دادانشجویان مستقل دانشگاه علوم پزشکی تبریز در گفت و گو با «خبرنامه دانشجویان ایران» پیرامون عدم صدور مجوز برای ایجاد این تشکل گفت: بعد از پیگیری های مداوم و همچنین در خواست های قانونی برای تاسیس تشکل انجمن اسلامی دانشجویان مسقل، متاسفانه مسئولین دانشگاه و شورای نظارت بر تشکل ها مخصوصا ریاست محترم دانشگاه علوم پزشکی تن به این خواسته قانونی نمی دهند.

رضا پارسی با اشاره به عدم مشکل قانونی و نامه نگاری های انجام شده برای تاسیس این تشکل گفت: بعد از هماهنگی ها با نماینده ولی فقیه در دانشگاه ها، حجت الاسلام رستمی و در گذشته با حجت الاسلام محمدیان و دکتر فراهانی، معاون دانشجویی فرهنگی وزیر(بهداشت) و حتی هماهنگی با امام جمعه محترم آذربایجان شرقی و استاندار محترم و تمام نهادهای مرتبط با این قضیه باز هم دانشگاه علوم پزشکی تبریز حاضر به دادن مجوز تاسیس تشکل دانشجویی نیست.

او ادامه داد: به همین خاطر هفته گذشته تجمعی در دانشگاه برگزار شد که امیدوار بتوانیم پس از دو سال نتیجه گرفته و مجوز تاسیس را دریافت کنیم.

وی پیرامون دلایل مخالفت داشگاه با ایجاد این تشکل دانشجویی گفت: جوابیه هایی که دانشگاه تا امروز به ما داده است حکایت از عدم نیاز به تاسیس چنین تشکل هایی است. متاسفانه به جوابیه های ما هم پاسخ نمی دهند در صورتی که قانونا دانشگاه باید ظرف دو هفته پاسخ بدهد.

دبیر هیئت موسس انجمن اسلامی دادانشجویان مستقل دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: تصمیمات که درون دانشگاه و توسط معاونت دانشجویی فرهنگی گرفته می شود به صورت سلیقه ای و به نفع یک جریان فکری خاص است و همین موضوع باعث شده است که در این سال ها شاهد یک فضای بسته سیاسی در دانشگاه علوم پزشکی تبریز باشیم.

این طیف از دانشجویان در ادامه اعتراضات خود نسبت به برخورد سلیقه ای مسئولین دانشگاه در نامه ای خواستار رسیدگی وضعیت صدور مجوز برای تشکیل «انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه علوم پزشکی تبریز» شدند.

متن نامه به شرح زیر است:

بسمه تعالی

معاونت محترم فرهنگی دانشجویی وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی
جناب آقای دکتر فراهانی؛

با سلام
احتراما نظر به شعار دولت دوازدهم مبنی بر مخالفت با تک صدایی بودن فضای دانشگاه ها و همچنین با توجه به تلاش های بی بدیل شما جهت گام برداشتن در این راستا به استحضار حضرتعالی می رساند؛

پس از 2 سال پیگیری قانونی از شورای ناظر بر تشکل های دانشگاه علوم پزشکی تبریز جهت اخذ مجوز تشکل دانشجویی انجمن اسلامی دانشجویان مستقل و همچنین هماهنگی و مساعدت های جنابعالی و حجت الاسلام محمدیان (نماینده پیشین دفتر مقام معظم رهبری در دانشگاه ها) و حجت الاسلام رستمی ( نماینده فعلی دفتر مقام معظم رهبری در دانشگاه ها)، هیچگونه جواب مکتوب و شفافی از جانب این شورا دریافت نشده است.

لازم به ذکر ما دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تبریز، در این 2 سال گذشته با وجود متوسل شدن به نماینده ولی فقیه در استان،استاندار پیشین استان ، نمایندگان آذربایجان شرقی در مجلس شورای اسلامی و درنهایت هم خواهش های فراوان و نامه نگاری های بسیار زیاد با دانشگاه،کماکان از گرفتن مجوز قانونی تاسیس این تشکل دانشجویی محروم شده ایم.

دانشگاه علوم پزشکی تبریز با تخلفات عمده و گسترده ای چون؛ ندادن جوابیه های مکتوب در زمان قانونی،گزارش ندادن معاونت فرهنگی دانشجویی دانشگاه به عنوان دبیر این شورا، اعمال نظر های سلیقه ای شخصی و حزبی در تمامی زمینه های سیاسی، اعلام عدم احساس نیاز دانشگاه در مقابل این درخواست قانونی، برگزار نکردن جلسات شورای ناظر بر تشکل ها و موکول کردن زمان پاسخگویی به ماه های بعد و... از صبر و ادب دانشجویان خواهان تشکیل این تشکل سو استفاده کرده و از صدور این مجوز امتناع به عمل آورده است.

فلذا خواهشمندیم دستور فرمائید مجوز فعالیت تشکل انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اعضای دانشجویان هیئت مو.سس ذیل صادر گردد.

قبلا از زحمات شما کمال تشکر را داریم

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
خدمات رسانی به ۱۰هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی
ترافیک سنگین در جاده چالوس
ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از طریق برنامه‌های فرهنگی
حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی پروژه الماس مال صادر شد
اعمال محدودیت های ترافیکی راهپیمایی مردمی حمایت از اقدام سپاه
مدارس پنجشنبه و جمعه آخر هفته‌ها به خانواده‌ها اختصاص می‌یابد؟
ارتباطات استان سیستان و بلوچستان پایدار است
هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول است
به بهانه اختلال در کار؛ گوگل کارمندان معترض به همکاری با رژیم صهیونیستی را اخراج کرد
پلمب ۱۰ مؤسسه پایان نامه فروشی در روزهای آینده
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top