تاریخ انتشار: سه شنبه 1398/03/07 - 09:45
کد خبر: 313683

فروش آنتن تلویزیون به پزشکانی که پرونده‌تخلف دارند

انتقاد از رفتارهای نادرست برخی پزشکان در رسانه ملی با واکنش جدی و نامه اعتراض‌آمیز رئیس سازمان نظام پزشکی به رئیس رسانه ملی مواجه شده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از روزنامه جوان، در پی این نامه انجمن‌ها و گروه‌های پزشکی مختلف با حمایت از موضع‌گیری رئیس صنف پزشکان خواستار تحریم حضور پزشکان در برنامه‌های تلویزیونی شده‌اند. طرح جنبش تحریم رسانه ملی از سوی انجمن‌های پزشکی در حالی است که بسیاری از برنامه‌های پزشکی پخش شده در رسانه‌ها، پزشکان و کارشناسان حاضر در آن‌ها مورد انتقاد پزشکان اصیل و حرفه‌ای است!

دلیل این انتقاد هم واضح است، اغلب پزشکانی که در برنامه‌های صدا و سیما حاضر می‌شوند، افرادی هستند که در رشته و میان همکاران خود اعتبار چندانی ندارند و برای حضور در رسانه ملی و به نمایش درآمدن صدا و تصویرشان مبالغ میلیونی به برنامه‌سازان می‌دهند؛ مبالغی که با چهره شدن و جذب بیماران بیشتر ظرف مدت زمان کوتاهی چند برابرش را به دست می‌آورند!

یکی از جدی‌ترین انتقادات به رسانه ملی دریافت مبالغ نجومی از پزشکانی است که داوطلب حضور در برنامه‌های تلویزیونی هستند؛ پزشکانی که اگرچه بدنه جامعه پزشکی آن‌ها را قبول ندارد، اما به هر حال پزشک هستند!

احمدرضا جمشیدی، رئیس انجمن روماتولوژی ایران در این باره گفته بود: «صدا و سیما از برخی پزشکان پول می‌گیرد و آن‌ها را دعوت می‌کند. این در حالی است که برخی از این پزشکان دعوتی صداوسیما، پرونده‌های سنگین در نظام پزشکی دارند و رسانه ملی برای دعوت از پزشکان هیچ نظرخواهی از نظام پزشکی و انجمن‌های علمی تخصصی نمی‌کنند.» گویا این پزشک نیز به یکی از همین برنامه‌ها دعوت شده و برای این دعوت مبلغ ۱۰ میلیون تومان از وی خواسته شده تا ۲۰ دقیقه آنتن در اختیارش قرار گیرد!

هر چند برخی از برنامه‌های پزشکی رسانه ملی هم از پزشکان و کارشناسان زبده بهره می‌گیرند، اما واقعیت کارشناسان پولی صدا و سیما موضوعی است که دیگر همه از آن خبر دارند و بدین منظور ساز و کارهای مختلفی هم پیش‌بینی شده و پای دلالان و واسطه‌ها به اینجا هم باز شده است؛ افرادی که درصدی از پول دریافتی از پزشک را برای خودشان برمی‌دارند و این پزشکان را به برنامه‌سازان معرفی می‌کنند! در انتهای این معامله پزشکان و برنامه‌سازان هر دو برنده‌اند؛ یکی پولش را گرفته و دیگری خودش و کارش را تبلیغ کرده، اما بازنده این داستان مردمی هستند که پای صحبت‌های چنین کارشناسانی نشسته‌اند.

تجارت با سلامت
حبیب معظمی فوق‌تخصص غدد هم در یادداشتی در فضای مجازی از دعوتش برای حضور در یک برنامه تلویزیونی می‌نویسد؛ دعوت به شرط پرداخت مبلغ چندمیلیونی حق مشارکت با امکان پرداخت اقساطی! پاسخ این پزشک به این برنامه‌ساز منفی بوده، اما اگر دریافت مبالغ چند میلیونی برنامه سازان صداوسیما از پزشکانی که به عنوان کارشناس در این برنامه‌ها حضور می‌یابند و نشان‌دهنده بازار عرضه و تقاضاست، نشانی از اینکه بسیاری از پزشکان حاضرند پول‌های کلان بدهند تا مشهور و مطبشان شلوغ شود. با چنین اوصافی فرق سلامت با کالاها و خدمات دیگری که در رسانه‌ها تبلیغ می‌شوند، چیست و پزشک با تجاری که کالا و خدمتشان را تبلیغ می‌کنند چه تفاوتی دارد؟ آیا این ماجرا خود دلیلی بر رخنه فسادی عمیق در میان قشر محترم و مهم پزشکان نیست؟

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
پرسپولیس صدرنشین شد
کاپیتان پرسپولیس مصدوم شد
اتفاقی عجیب در آبادان؛ پرسپولیس مقابل نفت هیچ هواداری در ورزشگاه نداشت
وزیر ارتباطات: ۵۰ درصد به سرعت اینترنت افزوده می‌شود
امیرعبداللهیان: با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم اسرائیل پاسخ می‌دهیم
سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود
دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالت در نیویورک
گوترش: توقف درگیری‌ها در غزه از تنش‌های گسترده در خاورمیانه جلوگیری خواهد کرد
سیاستمدار اسرائیلی: در یک قدمی رسوایی هستیم، نه پیروزی
اعلام نتایج آزمون آموزگاری تا پایان فروردین
اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته
امدادرسانی به ۵۳۰۰ نفر در ۸ استان جنوبی
مدیرعامل شرکت واحد:جای خانم ها و آقایان در اتوبوس‌های BRT تغییر می‌کند
جلال ملکی: آتش سوزی در پایانه شرق نبود؛ انفجار صحت ندارد
فوری/ انفجار مرگبار در ترمینال شرق تهران/ چند نفر کشته شدند؟
حادثه در پایانه شرق تهران در اثر انفجار کپسول گاز
واکنش متفات معاون وزیر ورزش به گشت‌ ارشاد +عکس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top