تاریخ انتشار: سه شنبه 1398/03/07 - 22:56
کد خبر: 313755

دفاتر جامعه اسلامی تبریز خواستار رسیدگی به مشکلات کارخانه کاوه سودا

جمعی از دفاتر جامعه اسلامی دانشجویان در آذربایجان شرقی طی نامه‌ای به استاندار و مجمع نمایندگان این استان، خواستار رسیدگی به مشکلات زیست محیطی کارخانه کاوه سودا شدند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ جمعی از دفاتر جامعه اسلامی دانشجویان در آذربایجان شرقی، طی نامه‌ای به استاندار و مجمع نمایندگان این استان خواستار رسیدگی به مشکلات زیست محیطی کارخانه کاوه سودا شدند.

متن نامه به شرح زیر است:

استاندار آستان آذربایجان شرقی
جناب آقای دکتر پورمحمدی

با سلام و تحیات

همان گونه که مستحضرید، محیط زیست و اجزای آن منابع ارزشمندی هستند که در چرخه حیات نقشی بی بدیل دارد و هر گونه ضرر و زیان وارده به آن به هیچ وجه و با هیچ سرمایه گذاری قابل احیا و ترمیم نیست.

از نکته نظر مفهوم توسعه پایدار، رفتار نسل حاضر می‌باید مبتنی بر اصولی باشد که این میراث را برای آیندگان صیانت کرده و منتقل نماید. امری که در بسیاری از موارد نادیده گرفته شده و هر چه زمان می‌گذرد متاسفانه بیشتر هم می‌شود.

این دستکاری و تغییر محیط زیست و اکوسیستم‌های جاری در آن به بحران‌هایی می‌انجامد که می‌تواند آینده نسل بشر را نیز تحت تاثیراتی سوء قرار دهد.

در سال‌های اخیر و هم زمان با شروع فعالیت‌های کارخانه کاوه سودا در شهرستان مراغه، شائبه‌هایی در مورد تطابق فعالیت‌های این مجموعه با ضوابط زیست محیطی وجود داشته است و دارد که مطابق معمول برخی دستگاه‌های دولتی اقدام به رد آن کرده و در مقابل تعدادی از نمایندگان مجلس، صاحب نظران علمی و نیز گروه‌های محلی و فعالین محیط زیست بر اثرات سوء زیست محیطی آن پافشاری و تاکید نموده اند.

اما نکته مهم و قابل توجه اینکه مراجع رسمی و متولی امر از پاسخگویی و شفاف سازی در این زمینه شانه خالی می‌کنند و این نکته قابل تامل است چرا که در صورت مورد تایید بودن فعالیت‌های این کارخانه از سوی مراجع علمی و صاحب نظران این حوزه، مسلما شبهات آن رفع و نگرانی‌های عمومی مردم و گروه‌های مختلف حل و فصل خواهد شد و بی شک خواست عمومی نیز بر این اصل استوار است.

جناب آقای دکتر پورمحمدی، جنابعالی به عنوان استاندار و بالاترین مقام اجرایی استان، مسئولیت سنگین تری در هماهنگی و ملزم ساختن دستگاه‌های متولی برای پاسخگویی می‌باشید و قطعا کمترین حق افکار عمومی آگاهی از این مسئله و شفافیت در آن است.

لازم است هر چه سریع‌تر با تشکیل کارگروه علمی از صاحب نظران و متخصصان این حوزه و با حضور تشکل‌ها و گروه‌های مردمی به این مسئله مهم پرداخته شود. مسئله‌ای که با زندگی صد‌ها هزار نفر در شهرستان‌های مراغه و بناب و آب و خاک و اکوسیستم‌های طبیعی منطقه و دریاچه ارومیه سروکار دارد.

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه‌های استان حسب رسالت خویش این موضوع مهم را تا حصول نتیجه رضایت بخش و قابل قبول مورد مطالبه قرار خواهند داد تا از این باب آرامش خاطری برای افکار عمومی حاصل گردد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
دلار ریخت
ازبکستان حریف ایران شد
آیین واگذاری مالکیت تیم‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی
۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
بیش از ۳۰۰ جنازه از گورهای جمعی در غزه پیدا شده
محکومیت بدوی توماج صالحی به اعدام
اگر اسرائیل به رفح حمله کند فلسطینی ها به خواسته ۷۰ سال خود می‌رسند
روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
اسرائیل دیر یا زود محو خواهد شد
استخوان‌ها هنوز شهادت می‌دهند!
اعلام رسمی حضور حمید مطهری در کادر فنی تراکتور
پلیس اصراری به انتقال خودروهای توقیفی با جرثقیل ندارد
این خودرو ۵۵ میلیون تومان ارزان شد
ببینید | ماجرای شکایت جالب همسر محسن قرائتی نزد رهبر انقلاب
سال گذشته میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر بود؟
چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله کننده
تمام فتنه‌های علیه کشور با حضور مردم خنثی شد
اینترنت در کنکور سراسری قطع نمی‌شود
به هدف اول خودمان رسیدیم
جذب نخبگان «کانکت» در دانشگاه‌ها
ترکیب سهامداران پرسپولیس در هیئت مدیره مشخص شد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top