تاریخ انتشار: چهارشنبه 1398/03/08 - 10:28
کد خبر: 313841

اقدام جالب بسیج دانشجویی دانشگاه یاسوج

در شب شهادت پدر یتیمان، مول الموحدین امام علی(ع) و شب قدر، گروه جهادی یاران مهر بسیج دانشجوی دانشگاه دولتی یاسوج با برپایی مراسم گلریزان اقدام به جمع آوری کمک های دانشجویی برای آزاد سازی یک زندانی جرائم غیر نقد کردند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج دانشجویی: آیین گلریزان بخشی از تاریخ بزرگ ایرانیان است که  این سنت دیرینه تجلی اجرای دستور دینی "انفاق" است.

به همین منظور در شب شهادت پدر یتیمان، مول الموحدین امام علی (ع) و شب قدر، گروه جهادی یاران مهر بسیج دانشجوی دانشگاه دولتی یاسوج با برپایی مراسم گلریزان اقدام به جمع آوری کمک های دانشجویی برای آزاد سازی یک زندانی جرائم غیر نقد کردند.

این مراسم با حضور دکتر مهدوی مسئول بسیج دانشجویی استان کهگیلویه و بویراحمد، اسماعیل جمیاری مدیرکل زندانها و مسئول ستاد دیه استان و جمعی از دانشجویان و اساتید در سال همایشات دانشکده علوم پایه دانشگاه دولتی یاسوج برگزار و در پایان با مشارکت دانشجویان هزینه لازم برای آزاد سازی یک زندانی جمع آوری شد.

گروه جهادی یاران مهر با جمع آوری 80 میلیون ریال، هزینه لازم برای آزاد سازی مادر روستایی که به دلیل بدهی مالی چند سالی از خانه و فرزندان خود دور بود را تأمین کند، و اقدامات لازم را برای آزادسازی وی انجام خواهد داد.

سید امید مظلوم مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه دولتی یاسوج ضمن ارزوی قبولی طاعات وعبادت وعرض تسلیت شهادت حضرت علی(ع)مظهر مردانگی شجاعت عدالت وآزادگی گفت: همایش ها و اردوهای جهادی در مجموعه ی بسیج دانشجویی و به خصوص حوزه ی شهیدمیثمی دانشگاه دولتی  به سال های هشت سال دفاع مقدس برمی گردد.

آن زمانی که دانشجوهایی بسیجی نیازدیدند که درس وتحصیل را رها کرده وبه همراه احاد جامعه در جبه های حق علیه باطق بجنگند و بعد از جنگ نیز به گفته ی مقام معظم رهبری که فرمودند (( وظیفه داریم فقر و محرومیت را درکشور از بین ببریم و به زندگی این قشر بیشتر رسیدگی کنیم)) لذا دانشجویان  در کنار تحصیل با برپایی اردوهای جهادی محرومیت زدایی در مناطق محروم کشور خود را شروع کردند.

وی افزود: دانشجویان استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور  در روستاها شور، نشاط و معنویت را هم در خویشتن و هم در مردم محروم روستاها بالا برده و باعث تغییردید اهالی روستاها به محل زندگیشان شده و به آنها ثابت کردهاند که در رفع مشکلات و محرومیتشان تمام آحاد ملت دست به دست همه در حال تلاش هستند .

ما اعتقادمان بر این است جهاد تنها رفتن به جنگ یا رفتن به مناطق محروم و کار بی مزد مالی نیست، جهاد به معنای واقعی از خودگذشتگی است. بعضی ها با کار  وجنگ جهاد می کنند و بعضی ها هم باگذشتن از مال و سرمایه خود و انفاق آن در راه خدا جهاد می کنند.

خدا را شکر با برپایی و همایش جهادی اولین گلریزان دانشجویی درشب بسیت  و یک ماه مبارک رمضان در استان و شاید هم در کشور درکنار تجلیل از جهاد گران شاهد، ازخودگذشتگی دیگری از دانشجویان بسیجی  و اساتید و جامعه ی دانشگاهی باشیم.

وی گفت: با حمایت های دانشجویان و بسیج دانشجویی شهید میثمی توانستیم؛ مادری را که به دلیل بدهی مالی چند سالی در زندان دور از فرزندان خود بود رو آزاد کنیم، که این یک اتفاق حسنه ی در این شب های عزیز قدر است. ان شاءلله با استمرار این برنامه ها دردانشگاه ها شاهد ایجاد یک روحیه ی جهادی همه جانبه در جامعه ی دانشجویی باشیم.

همچنین در پایان این مراسم از دانشجویان گروه جهادی یاران مهر که در سال گذشته با حضور در مناطق محروم استان کهگیلویه و بویراحمد اقدام به محرومیت زدایی و فعالیت های مداوم جهادی کردند، تجلیل به عمل آمد.

منبع: bso.ir

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
چرا اسماعیلی‌فر آن حرکت را انجام داد؟
خانم بازیگر کارگردان شد و جایزه بین‌المللی گرفت
۳دستور ضربتی رئیسی برای کمک به مردم سیستان و بلوچستان
آمریکا و تجاوز به حق وتو !
برای جلوگیری از بستری‌های بی دلیل بیماران چه باید کرد؟
روایتی تکان‌دهنده از اوضاع وخیم اسرای اهل غزه
نظریه‌پرداز برجسته آمریکایی: اسرائیل از حمله ایران شوکه شد
کدام مراکز مجاز به ارائه خدمات زالو درمانی هستند؟
واکنش سفارت ایران در لندن به اتهامات بی دلیل به سپاه
سرکرده فروش کوکائین در فضای مجازی دستگیر شد
ایران مالک یک پهپاد سنگین و قدرتمند است
خط و نشان ترامپ برای حسین وفایی
۹۵۶ هزار نفر در نوبت دوم کنکور سراسری ۱۴۰۳ ثبت‌نام کردند
درس اخلاق آیت‌الله جاودان درباره امان‌نامه +فیلم
یک سد دیگر سرریز شد
جزئیات برگزاری نوزدهمین حراج شمش طلا در مرکز مبادله
ابواسماعیل به هلاکت رسید؛ انهدام مخفیگاه گروهک زیرزمینی داعش + جزئیات
زائران حج عمره حتما این وسایل را همراهشان ببرند
هشدار درباره خطرات تنش نظامی در منطقه
آخرین خبرها از حمله هوایی به پایگاه الحشدالشعبی
اسم پدر هم از کارت ملی حذف می‌شود
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top