تاریخ انتشار: چهارشنبه 1398/03/08 - 11:40
کد خبر: 313848

آیت‌الله مکارم شیرازی: اسرائیل رژیمی غاصب است

مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه اسرائیل رژیمی غاصب است و سعی در پنجه‌اندازی به دیگر نقاط ممالک اسلامی هم دارد گفت: اینها اگر دست‌شان برسد تمام کشورهای منطقه را زیر سیطره خود قرار می دهند و نمونه بارز آن بلندهای جولان است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از تسنیم، آیت‌الله مکارم شیرازی در مراسم احیای شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان که در مسجد مدرسه علمیه امام موسی کاظم(ع) برگزار شد اظهار داشت: یکی از شرایط مهم استجابت دعا بهره‌مندی از کسب و کار حلال و دوری از لقمه‌های حرام است.

وی با بیان اینکه اگر لقمه انسان حرام باشد استجابت دعا بسیار مشکل است افزود: در عصر و زمان ما کسب رزق و روزی حلال کاری دشوار است، بسیاری از بانک‌ها درآمدشان ربوی است، عقود شرعیه را رها کرده و رسما رباخواری می‌کنند.

مرجع تقلید شیعیان بیان کرد: اگر عده‌ای خیال کنند آنها به سرزمین‌های اشغالی قانع هستند سخت در اشتباه هستند، آنها با بهره‌گیری از عمال خود یعنی داعش می‌خواستند بر سوریه و عراق مسلط شوند اما با مقاومت جانانه محورهای مقاومت راه به جایی نبردند و شکست خوردند.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه با اشاره به اهمیت روز جهانی قدس گفت: امام خمینی(ره) در این زمینه اقدامی با تدبیر انجام داده و آخرین جمعه ماه رمضان را به عنوان روز قدس نامگذاری کردند که این ابتکاری تاریخی و عامل زنده بودن یاد و نام قدس و فلسطین است.

آیت‌الله مکارم شیرازی بر حضور گسترده مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس تاکید و عنوان کرد: بر همه اعم از کوچک و بزرگ، مرد و زن، پیر و جوان لازم است تا در راهپیمایی روز قدس شرکت کنند و با این اقدام آرمان فلسطین و قدس را زنده نگاه دارند.

وی ادامه داد: حدود شصت سال قبل به‌وسیله دولت انگلستان حکومت نامشروع و غاصبانه اسرائیل در قلب کشورهای اسلامی تشکیل شد، با اینکه یهودیان نسبت به مسلمانان در اقلیت بودند اما آنها را از کشورهای مختلف دعوت کردند و سرزمین‌های مردم را به‌زور و با پول از آنها گرفتند و در اختیار یهودیان و صهیونیست‌ها قرار دادند و متاسفانه برخی از حکام عرب هم در این راه با آنها همراه شدند.

مرجع تقلید شیعیان افزود: اسرائیل رژیمی غاصب است و سعی در پنجه‌اندازی به دیگر نقاط ممالک اسلامی هم دارد گفت: اینها اگر دست‌شان برسد تمام کشورهای منطقه را زیر سیطره خود قرار می‌دهند و نمونه بارز آن بلندهای جولان است.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه خاطرنشان کرد: تقلب کردن در معاملات از دیگر حرام خواری‌ها و از موانع استجابت دعا است، عده‌ای به صورت میلیاردی ارز دولتی در اختیار گرفتند و در بازار آزاد فروختند و این کار حرام است، نمونه دیگر رشوه‌خواری است که متاسفانه در برخی ادارات و سازمان‌ها رواج پیدا کرده است.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
خدمات رسانی به ۱۰هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top